Hvad skal en isoleret ydervæg i et hønsehu~
Fra : Lazy

Dato : 15-03-08 19:41

Hej

Jeg går med tangerne om at bygge mig et nyt hønsehus.

Murene skal være isolerede.

Yderste beklædning skal være eternit, for minimal vedligeholdelse.

Hvilken type isolering og inderbeklædning vil være bedst?

Skal der være plastik eller andet i mellem de forskellige lag, og i hvilken
rækkefølge?

Mvh Lazy

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-03-08 21:28

Lazy wrote:

> Yderste beklædning skal være eternit, for minimal vedligeholdelse.

så skal du da finde dig nogle af de gamle plader med asbest i... alle andre
"eternit" plader er da noget værre skrammel...

Rasmus

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-03-08 21:41

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken type isolering og inderbeklædning vil være bedst?
>
> Skal der være plastik eller andet i mellem de forskellige lag, og i

Set udefra:

Eternit>25 mm afstandsliste>vindpap>45x95 mm reglar med 100 mm mineraluld
imellem> afsluttende lag med f.eks. 12 mm krydsfiner. Der skal ikke plastic
i når det er uopvarmet.

Men hvorfor isoleret. Er det helt lukket af? Hvis der alligevel er en åbning
kan du ligesågodt spare isoleringen.

- Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-03-08 23:07

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev

> Men hvorfor isoleret. Er det helt lukket af? Hvis der alligevel er en
åbning
> kan du ligesågodt spare isoleringen.

Du har nok ikke hørt om hønsenes fagforening?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-03-08 22:54

> Jeg går med tangerne om at bygge mig et nyt hønsehus.
>
> Murene skal være isolerede.
>
> Yderste beklædning skal være eternit, for minimal vedligeholdelse.
>
> Hvilken type isolering og inderbeklædning vil være bedst?

Inderbeklædningen skal være noget, du kan spule med en slange et par gange
om året.

Mvh Maria