tidlige forårsblomster
Fra : marlene

Dato : 14-03-08 09:49

hej
vi skal have konfirmation om en måned, så der skal pyntes.
jeg plejer jo at plante krukker osv. med sommerblomster, men det er en alt
for sen ting.
hvad kan jeg plante i krukker og bede om 2-3 uger, det ser ud til det bliver
koldere igen.
det skal være planter der gerne kan holde i et stykke frem.
kender kun stedmoderplanter, men de er så små pt.

håber der er nogle gode ideer iblandt jer derude.

malene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-08 18:33

On Fri, 14 Mar 2008 09:48:36 +0100, "marlene" <rin@nyk.dk> wrote:

> [...]
>koldere igen.
>det skal være planter der gerne kan holde i et stykke frem.

Der er forårslyng - men de vil næppe være i blomst om en måned.
Så er der bellis - men de _kan_ tage skade hvis der kommer frost.

>kender kun stedmoderplanter, men de er så små pt.

Så handler du de forkerte steder
Jeg vil i hvert fald mene at de stedmoder vi sælger på arbejdet for
tiden, er større end de plejer på denne tid. Og ret flotte.
Og stedmoder kan holde både længe og selv om der kommer frost.

>håber der er nogle gode ideer iblandt jer derude.

Midt i april kan man garanteret allerede købe sommerblomster - selv om
det egentlig er lige tidligt nok. Så måske du bare skulle vente?

Mine krukker bliver snart plantet til med stedmoder - hvis jeg da lige
kan finde tiden og huske at købe nogle med hjem ......

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-03-08 18:35

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> [...]
> tiden, er større end de plejer på denne tid. Og ret flotte.
> Og stedmoder kan holde både længe og selv om der kommer frost.

Eller forveksler dem med hornvioler. Jeg kan godt lide hornvioler, de
holder hele sommeren og spreder sig selv.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 19:13

> Der er forårslyng - men de vil næppe være i blomst om en måned.

Vores forårslyng har da blomstret fint siden jan/feb

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-08 22:11

On Fri, 14 Mar 2008 19:12:41 +0100, "Flemming" <f> wrote:

>Vores forårslyng har da blomstret fint siden jan/feb

Min har blomstret siden december. Men derfor tror jeg stadig ikke på den
er i flot blomst om en måned.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/