Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Helt rigtige eksponeringstid
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-03-08 20:23

Hej
Når man fotografere Månen, findes er så nogle retningslinier for hvornår det
bedste tidspunkt til at tage det perfekte billede.
Jeg ved godt der er mange der har taget billeder af månen, og man bare kan
dl dem. men det er jo ikke så interesant og man lærer jo intet af det.
skal man prøve sig frem, eller er der særlige forhold hvor det er bedst,
tidspunkt på dagen/natten åbning, lukketid, ISO m.m. ?

Jeg har brugt Canon 400D med canon 70/200mm f4 (non IS) til disse foto, men
kan ikke selv se hvilke der er bedst.
Mine billeder http://www.dir.lir.dk/luna/luna.html en site af :
http://www.dir.lir.dk

Kan tilføge at jeg ønsker mig en 500mm til fuglefotografering m.v. men må
vente til bedre tider ;)

Nogen der har erfaringen og lige smider et par ord.
På forhånd tak
Jørgen Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-03-08 21:12

Jørgen Hansen wrote:
> [...]
> vente til bedre tider ;)
>
> Nogen der har erfaringen og lige smider et par ord.

Lys ?

Månen er et motiv, der ligger i klar sol. Derfor vil det som
udgangspunkt være 100 ISO, bl 8 og ca 1/100 sek. Manuel bilysning. Måske
en blænde ned...

Bo //