Gennemsnit i Excel.
Fra : Lars

Dato : 16-03-08 14:51

Hej i gruppen.

Jeg skal have regnet gennemsnitsalderen ud på nogle medlemmer i en forening
(>100). Jeg har fra en Access tabel adgang til medlemmernes fødselsdato (fx
XX-XX-XXXX). Kan jeg genbruge dette? Fx overfører det til Excel, og så lave
en beregning, og i givet fald, hvordan skulle den formel se ud?
På forhånd tak.

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 16-03-08 16:14

Hej Lars

Dato (dd-mm-åååå) i kolonne A2 og ned
I celle B2 og ned: =HVIS(A2<>"";ÅR(NU())-ÅR(A2);"")
Hvissætningen skal modvirke en evt. manglende dato
I en "tilfældig celle: =MIDDEL(B2:Bxxx)
tilpas xxx
Begge formler har formatet: tal

>Kan jeg genbruge dette? Fx overfører det til Excel, og så lave
Du kan "bare" eksporterer tabellen til Excel.

Jørgen Bondesen

Fra : Lars

Dato : 17-03-08 17:37

Joergen Bondesen skrev i meddelelsen
> [...]
> tilpas xxx
> Begge formler har formatet: tal

> Du kan "bare" eksporterer tabellen til Excel.

Takker, vil forsøge mig ad.

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 17-03-08 20:07

Hej Lars.