olietank
Fra : Morten

Dato : 13-03-08 13:32

Hej Da vi skal have bygget lidt om og have den gamle indendørsolietank
sløjfet kunne jeg godt tænke mig og vide lidt om reglerne for placering af
en ny nedgravet jordtank.
Har søgt lidt på nettet, men synes ikke jeg kan finde andet end at den skal
sættes i min 15 cm sand og være sikret mod opdrift .samt at den skal være
placeret et sted hvor den kan fjernes igen.
Er der ikke nogle regler med afstande til beboelse pga brændfare ?
samt findes der nogle regler ang placering af påfylning/studser ?
Vil nemlig gerne have det hele så det flugter med belægningen i indkørslen
kan det lade sig gøre ?
evt findes der en speciel flise/brønd som passer til formålet ?
hvor dybt skal overkanten af tanken være gravet ned ?

Morten

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 13-03-08 16:39

"Morten" <1bladlus@get2net.dk(fjern 1)> wrote in message
> [...]
> evt findes der en speciel flise/brønd som passer til formålet ?
> hvor dybt skal overkanten af tanken være gravet ned ?

http://www.yx.dk/servlet/doc?NavItem=Privat~Bolig~Love%20og%20regler

JJ

Fra : SR

Dato : 14-03-08 10:50

spørg din olieleverandør de har sikkert et billigt tilbud