Har nogen af jer prøvet det?
Fra : Rikke Mors

Dato : 12-03-08 21:57

Hej alle

På mit valghold i hjemkundskab har jeg en flok meget nysgerrige, dejlige
elever.
I dag har de tilberedt:
   - laksefillet tilberedt i stegepose i opvaskemaskinen, dertil
sauterede grønsager og hollandaise.
   - Selleribøffer m. tomatsalat
   - Mangois i udhulede ananas

Og endelig det, som jeg er nysgerrig efter om nogle af jer har
erfaringer med, for i dag var første gang for mig:
   - Lammetestikler med ingefær-ris

Jeg synes i og for sig at testiklerne smagte ok, men konsistensen var
nærmest lidt henad hoppebold. Er de bare sådan, eller har vi gjort noget
forkert? Det var i øvrigt meget spændende at tilberede testiklerne -
især da jeg også underviser i biologi og seksualvejledning. Så var der
tværfaglighed for alle pengene.

Rikke Mors

Fra : Max

Dato : 12-03-08 21:54

Hej Rikke

> I dag har de tilberedt:
> - laksefillet tilberedt i stegepose i opvaskemaskinen, dertil
> sauterede grønsager og hollandaise.

Hvorfor får det mig til at tænke på en monolog der ender med ordene:
"Det kan godt være at det er moderne at være enlig far,
men det er fandernedme besværlig" ? :)

> nærmest lidt henad hoppebold. Er de bare sådan, eller har vi gjort
> noget forkert? Det var i øvrigt meget spændende at tilberede
> testiklerne - især da jeg også underviser i biologi og

Ikke nødvendigvis, mon ikke det har noget med tiden at gøre,
enten skal de have kort tid i varmen eller også skal de have
lang tid i varmen, midt imellem dur ikke.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-08 21:59

"Rikke Mors" <rikke@smors.dk> skrev i en meddelelse

> Og endelig det, som jeg er nysgerrig efter om nogle af jer har
> erfaringer med, for i dag var første gang for mig:
> - Lammetestikler med ingefær-ris

Kald mig bare homofob, men tanken om at proppe mandlige, sædproducerende
kropsdele i munden afskrækker mig, så nej - ingen erfaring herfra.

> Jeg synes i og for sig at testiklerne smagte ok, men konsistensen var
> nærmest lidt henad hoppebold.

Jeg vil ikke spørge! Jeg vil ikke spørge!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 12-03-08 22:26

Hej Jens

> Kald mig bare homofob, men tanken om at proppe mandlige,
> sædproducerende kropsdele i munden afskrækker mig, så nej - ingen
> erfaring herfra.

Spiser du æg ?

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-08 22:33

> Spiser du æg ?

Ja. Jeg har ikke noget problem med fødevarer, der har passeret
fordøjelsesapparatet. Jeg sætter også stor pris på fødevarer, der er pakket
ind i dele af fordøjelsesapparatet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 12-03-08 22:59

Hej Jens

> Ja. Jeg har ikke noget problem med fødevarer, der har passeret
> fordøjelsesapparatet. Jeg sætter også stor pris på fødevarer, der er
> pakket ind i dele af fordøjelsesapparatet.

Det var slet ikke de tanker jeg tænkte, fiskeæg har f.eks. ikke passeret
noget fordøjelsesapparat. Nej min tanke gik på om æg og sædceller
ikke er to sider af samme sag.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-08 23:14

> Det var slet ikke de tanker jeg tænkte, fiskeæg har f.eks. ikke
> passeret noget fordøjelsesapparat. Nej min tanke gik på om æg og
> sædceller
> ikke er to sider af samme sag.

Ikke for mig. Jeg skelner skarpt mellem mandlige og kvindelige
forplantningsorganer og de af dem frembragte produkter - både i
fødevaremæssig sammenhæng og i andre sammenhænge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 13-03-08 07:57

Hej Jens

> Ikke for mig. Jeg skelner skarpt mellem mandlige og kvindelige
> forplantningsorganer og de af dem frembragte produkter - både i
> fødevaremæssig sammenhæng og i andre sammenhænge.

Ok, en noget besværlig holdning at håndtere.

--
Mvh Max

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 13-03-08 05:15

On 12 Mar., 23:13, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Ikke for mig. Jeg skelner skarpt mellem mandlige og kvindelige
> forplantningsorganer og de af dem frembragte produkter - både i
> fødevaremæssig sammenhæng og i andre sammenhænge.

På det fødevaremæssige område lyder det nærmest religiøst.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-08 16:38

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 08:15

> - laksefillet tilberedt i stegepose i opvaskemaskinen, dertil -
> Lammetestikler med ingefær-ris
> især da jeg også underviser i biologi og seksualvejledning. Så var der
> tværfaglighed for alle pengene.

Det er da en lærer som vil noget - hatten af for dig - Rikke.

mvh
Karsten

Fra : marlene

Dato : 14-03-08 09:57

"Karsten" <seks på drosselvej i dk> skrev i en meddelelse

> Det er da en lærer som vil noget - hatten af for dig - Rikke.
>
> mvh
> Karsten
>lige min tanke,
men tænker også "hvad gik jeg dog glip af",
vi lavede risengrød, og lærte at stege torskerogn til rugbrød,
jeg er dog "kun" 40.
lyder ikke som om min søns undervisning er nået specielt meget længere.

malene
som heller ikke har nogen stor lamme-erfaring

Fra : jos

Dato : 14-03-08 19:12

> men tænker også "hvad gik jeg dog glip af",
> vi lavede risengrød, og lærte at stege torskerogn til rugbrød,
> jeg er dog "kun" 40.

Jeg kan så se hvad jeg gik glip af!
Vi blev sendt ned i sløjdlokalet, mens pigerne hyggede sig med risengrød,
torskerogn og rugbrød :-
men jeg er også snart 65

finn

Fra : Max

Dato : 14-03-08 22:12

Hej Finn

> Jeg kan så se hvad jeg gik glip af!
> Vi blev sendt ned i sløjdlokalet, mens pigerne hyggede sig med
> risengrød, torskerogn og rugbrød :-
> men jeg er også snart 65

Jeg er snart 55 og vi havde både sløjd og husgerning som det hed.
Jeg husker bl.a. at vi lavede is indbagt i marengs, mums.

--
Mvh Max

Fra : jos

Dato : 16-03-08 23:59

> [...]
>
> Jeg er snart 55 og vi havde både sløjd og husgerning som det hed.
> Jeg husker bl.a. at vi lavede is indbagt i marengs, mums.

Akja, de 10 år betyder meget i oplevelserne. Så har du sikkert også prøvet
hash, og haft laangt hår

Vi blev jo opdraget med spanskrøret. - nå for det meste stod det i hjørnet!

Fra : Max

Dato : 17-03-08 17:16

Hej Finn

> Akja, de 10 år betyder meget i oplevelserne. Så har du sikkert også
> prøvet hash, og haft laangt hår

Ja, til begge dele :)

> Vi blev jo opdraget med spanskrøret. - nå for det meste stod det i
> hjørnet!

Det blev nu også brugt i den skole jeg gik i, men lærene holdt op
med at slå dengang vi begyndte at slå igen :)

--
Mvh Max

Fra : Andersen

Dato : 14-03-08 16:21

"Rikke Mors" <rikke@smors.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> forkert? Det var i øvrigt meget spændende at tilberede testiklerne - især
> da jeg også underviser i biologi og seksualvejledning. Så var der

Hej Rikke.

Jeg var for mange år siden på montage i Nordirland, en lille bitte katolsk
by, hvor tiden havde stået så godt som stille.
På "hotellet" hvor jeg var indkvarteret, havde køkkenet åbenbart fået et
helt enormt godt ry, og hver weekend, ja faktisk hver dag, valfartede folk
dertil, for at spise.

For at gøre en lang historie kort. Jeg spiste, efter den første uge, ikke
hovedret mere, men kun forretter ( ca. en halv million at vælge på ved
buffeten), og en aften var jeg så kommet til nogen "kødboller" i en slags
kraftig lysebrun sovs. De smagte rigtig godt, så jeg tog igen 5, ved anden
portion. Senere fik jeg jo at vide hvad det var...
Modsat andre i tråden, har jeg ingen problemer med at spise sådant. De var
ikke hoppebold agtige, men mere kødagtige. Desværre ved jeg ikke hvordan de
var tilberedt, men lækre, det var de.

Andersen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-03-08 19:44

Andersen wrote:
> Desværre ved jeg
> ikke hvordan de var tilberedt, men lækre, det var de.

så lækre at det næsten gjorde ondt måske... hehe...

Rasmus