Usa hvor hen ?
Fra : Ellen

Dato : 12-03-08 14:38

Skal til USA, men kan se der kun er billige fly , hvis man flyver ud og hjem
fra samme sted.

Hvis vi vil flyve til seattle og hjem igen fra Las Vegas koster det 4 gange
så meget som hvis vi vælger at flyve frem og tilbage fra et af stederne -
Hvorfor mon ?

Vi har set det meste af det vestlige USA men ved ikke om der er noget
spændende i øst ? Florida ?
Vi er mest til natur, seværdigheder og selvfølgelig billig shopping.

Har I nogle gode ideer til et sted man kan flyve billigt frem og tilbage til
men hvor der er en del at se. (Som ved Las Vegas hvor der både er Grand
Canyon, Yosimete, Bruce Canyon, Hoover Dam osv.)

Vi skal afsted 3 uger.

Kh Lene

Fra : saugstrup@gmail.com

Dato : 12-03-08 08:21

On 12 Mar., 15:37, "Ellen" <el-...@viharingenmail.dk> wrote:
> [...]
> men hvor der er en del at se. (Som ved Las Vegas hvor der både er Grand
> Canyon, Yosimete, Bruce Canyon, Hoover Dam  osv.)

Vesten er klart det mest spændende!
På tre uger kan I sagtens nå rigtigt meget rundt fra Las Vegas, Denver
eller LA. Yellowstone er en must see nationalpark.
Hilsen Anders

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 12-03-08 15:42

Det er altså kun pga Las Vegas, at den er så meget dyrere.
Jeg har flere gange fløjet ud og hjem fra hhv. L.A/S.F og om 8 dage flyver
vi til N.Y., og flyver hjem fra Miami 3 uger senere, samlet pris: kr.
4.200,- pr. næse købt på mr.Jet for ca. 3-4 måneder siden.
Har I været nord for San Fransisco?
Når I nu er til natur, så kan jeg nævne følgende, der kunne kombineres fra
Seattle til San Fransisco:
Mount Rainier, Mount St.Helens, Lassen Volcanic, Redwood Nat.park, Crater
Lake, Olympic Nat.Park, Lake Tahoe.......
Eller Vancouver Island, ved Vancouver, ca. 1 times kørsel fra Seattle, men i
Canada?
Det er korrekt at vesten er formidabel, men vi rejste engang til Salt Lake
City, og brugte 3 uger på at køre i en cirkel, og kom tilbage til Utah igen,
og hvor vi oplevede flg.:
Yellowstone, Little Big Horn, Devils Tower, Mount Rushmore, Fort Laramie,
Rocky Mountains, Dunes, Mesa Verde, Monument Valley, Natural Bridges Nat.
Park, Arches Nat. park,.....og en masse andet derudover
USA er stort, og der er hele tiden masser at se, så bare kom igang.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Stig Nielsen

Dato : 12-03-08 16:44

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi til N.Y., og flyver hjem fra Miami 3 uger senere, samlet pris: kr.
> 4.200,- pr. næse købt på mr.Jet for ca. 3-4 måneder siden.

Jeg vil nu våge at påstå at det er på grund af Seattle.

Der er ikke nær så meget trafik internationalt på Seattle som der er på Los
Angeles og San Francisco og derfor er der ikke de store konkurrencer om
priserne.

Jeg har tit set priser fra København til eksempelvis LAX og SFO og så hjem
fra Vegas til en pris af omkring 4.800 kr.

Husk også på den lille detalje at biludlejningen, ihvertfald de fleste af
dem giver dig bilen fra Los Angeles til Vegas eller fra SF uden at du skal
betale envejs-gebyr.
Det slipper du med garanti ikke for hvis du gør det fra Seattle og det kan
godt løbe op.

Så flyv i hellere til San Francisco, det er der sikkert penge at spare ved
og som Niels skriver så er der masser at se på.

Stig

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 26-03-08 05:27

> Jeg vil nu våge at påstå at det er på grund af Seattle.

SAS har en fast rute til Seattle een gang om dagen. Frem og tilbage og den
er altsaa ikke saa vildt dyr.
Lige pt. er den naturligvis meget billig... Jeg har lige taget den til
Danmark og tilbavs for ca. 2900 Dkr... Yep.. retur...

Mvh
Allan

Fra : Stig Nielsen

Dato : 26-03-08 10:35

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lige pt. er den naturligvis meget billig... Jeg har lige taget den til
> Danmark og tilbavs for ca. 2900 Dkr... Yep.. retur...

Men den pris er købt i USA, og det kan du ikke få den til her i DK

Det har jeg tit stødt på at priserne for den samme flyvning er meget
billigere hvis du køber den i usa.

Når man så prøver at booke på flyselskabets hjemmeside, så skal man betale
med et credit card med US Billing Adress og så er det opgivet.

Stig

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-03-08 20:40

Ellen wrote:

> Hvis vi vil flyve til seattle og hjem igen fra Las Vegas koster det 4 gange
> så meget som hvis vi vælger at flyve frem og tilbage fra et af stederne -
> Hvorfor mon ?

Det er normalt. Hvorfor.? Spørg selskaberne. Det er måske lettere at
planlægge med.
Også f. eks. billeje er billigst hvis man lejer og returnerer samme sted.

> Vi har set det meste af det vestlige USA men ved ikke om der er noget
> spændende i øst ? Florida ?

Det er umuligt at svare jer.

I skal ihvertfald give mere beskrivelse af detaljer af ønsker. Og så er
det tvivlsomt om nogen orker at svare.

Der er noget interessant overalt. Jeg har besøgt de fleste stater, og
har svært ved at foretrække nogen frem for andre.

Der er selvfølgelig de traditionelle turiststater som Californien, New
York og Florida.

Men hvad med Washington DC eller Illinois.? Chicago ligger i Illinois.

Der er gode museer i Washington DC. Så hvis det er interessen, såå...
Eller Wyoming med rodeo, eller naturen - overalt - elller Alabama eller
Texas med rumfart, eller, elller...

Eller New Orleans, eller de små stater nord for New York, eller Memphis
Tennesee, eller ....

Eller Wisconsin eller Minneota med mange danske udvandrere...

Mvh. Jørgen

(Nej ikke kh, da jeg ikke kender dig)

Fra : Ellen

Dato : 13-03-08 07:48

"Ellen" <el-sam@viharingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for svarene. Jeg prøver at se på noget med ud og hjem til de større
rejsesteder, eller måske bliver det en rundt tur houston, new orleans
memphis - hvis jeg kan finde fly der passer.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 15-03-08 13:14

> Tak for svarene. Jeg prøver at se på noget med ud og hjem til de større
> rejsesteder, eller måske bliver det en rundt tur houston, new orleans
> memphis - hvis jeg kan finde fly der passer.

Hej

vi flyver ud til Memphis og hjem fra New York med Delta. Det er ret billigt;
ca. 4.600,- i højsæsonon (men fra Hamburg). Så længe man flyver med samme
gruppe af selskaber er prisen gennemsnittet mellem de to priser (dvs. pris
til NY og MEM). Las Vegas er ret dyr pga. man skal skifte i USA. Seattle her
ret langt væk, og derfor også dyr.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Pernille

Dato : 14-03-08 22:22

> [...]
> til men hvor der er en del at se. (Som ved Las Vegas hvor der både er
> Grand Canyon, Yosimete, Bruce Canyon, Hoover Dam osv.)

Jeg har set alle de steder, som du nævner.
Sidste sommer tog vi så til New York, for første gang.
Vi blev rigtig positivt overraskede over, hvor dejlig den by er!
Brugte også et par dage i Washington DC, men New York gjorde det største
indtryk.
God tur!

Fra : Armand

Dato : 18-04-08 01:18

Ellen skrev:
> [...]
> så meget som hvis vi vælger at flyve frem og tilbage fra et af stederne -

Er dén pris med samme selskab??

Vi var i Miami med Delta i sommers: Turen gik ud fra kastrup og havde
mellemlanding i Atlanta med omstigning.
Udover Miami ville vi en uges tid til Atlanta-området, men selvom man
faktisk stiger om i Atlanta, kan man ikke udsætte den videre rejse uden
at indlægge dét i billetten - Som så kommer til at hedder et
"round-trip" og blev ca. 1000,-kr dyrere
Så vi surfede efter hvad de ca. 1000miles ellers kunne gøres for:
Billeje: Vi skulle alligevel leje bil til at komme omkring ved Atlanta,
så man kunne allerede leje fra Miami; men dét (á: t/r) oversteg i den
sidste ende mer-flyprisen og var ukomfortabelt for mig som eneste med
kørekort!
Strækningen dækkes af god togforbindelse, men også dén var dyrere (t/r)
end fly-merprisen
Herhjemme hører man tit om hvor lidt at det koster at flyve indenrigs i
USA; men dét er en sandhed med modifikationer, derved at der ikke kunne
findes nogen fly (t/r) til blot tilnærmelsesvis roundtrip'ens merpris
I enden var eneste reelle alternativ en tur med Greyhound-bussen til
omtrent samme pris, men fruen var ikke eventyrlysten nok til at glæde
sig til 1500km i sådan én og derved blev det til roundtrip'en og ved at
lægge atlanta-delen i den sidste ende af ferien, sparede vi os for at
skulle returnere til Miami for at udnytte flybilletten

Sagt med andre ord: Merprisen koster vel det den koster, fordi
alternativerne er dyrere/langt mere upraktisk :-/

--
Armand.