In-situ kobling
Fra : bme

Dato : 12-03-08 21:19

Hejsa

Jeg har en tagnedløbsbrønd på 200 mm hvortil jeg gerne skulle ahve ført et
afløb fra en drænrist - men kan en 110 mm insitu kobling kobles korrekt på
tagnedløbsbrønden når den ikke har en større diameter?

Nogen erfaringer?

/bo

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-03-08 16:24

On 12 Mar., 21:19, "bme" <n...@none.dk> wrote:
> [...]
> afløb fra en drænrist - men kan en 110 mm insitu kobling kobles korrekt på
> tagnedløbsbrønden når den ikke har en større diameter?

har hørt (va folk fra AO) at brønde (walvin) højst må anbores med
huller der udgør 40% af diameteren. insitu til 110mm er 127mm hvilket
er noget mere end anbefalet til Ø200. Det går dog fint da de brønde er
solide.

--
Benny Andersen

Fra : Ivan

Dato : 13-03-08 07:46

"bme" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afløb fra en drænrist - men kan en 110 mm insitu kobling kobles korrekt på
> tagnedløbsbrønden når den ikke har en større diameter?

Nej du ikke lave en påboring på en ø200 brønd. Hvis du skal have lavet en
påboring på en ø200 skal du ud og have fat i noget der hedder "Alnino
Conet"( ved ikke lige om det er stavet korrekt), dette system er godkendt
til påboring på ø200.
Og så er det jo noget den aut. kloakmester laver for dig ikke :)

Fra : bme

Dato : 13-03-08 18:21

> [...]
> påboring på en ø200 skal du ud og have fat i noget der hedder "Alnino
> Conet"( ved ikke lige om det er stavet korrekt), dette system er godkendt

Ok

> Og så er det jo noget den aut. kloakmester laver for dig ikke :)

Jeg skal ikke lave det, men jeg vil hellere have vandet hen til
nedløbsbrønden (3 meter væk) end samlebrønden (12 meter væk) - derfor
spørgsmålet.

/bo

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 15-03-08 20:28

"bme" <bme@fritid.tele.danmark> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg skal ikke lave det, men jeg vil hellere have vandet hen til
> nedløbsbrønden (3 meter væk) end samlebrønden (12 meter væk) - derfor

Hej

Da du skal have sandfang og vandlås på, kan du ikke tilslutte den til
samlebrønden.Så der er kun 2 muligheder : Find den rigtige insitu eller
skift brønden til en ø315.

Frank

(aut kloakmester )

Fra : bme

Dato : 16-03-08 18:33

"Frank Lyngaae" <frank@lyngaae.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Da du skal have sandfang og vandlås på, kan du ikke tilslutte den til
> samlebrønden.Så der er kun 2 muligheder : Find den rigtige insitu eller

Tak for input. Det er nu besluttet at der bliver lavet en 315 brønd med
sandfang, vandlås og en nedløbsrist øverst istedet for en drænrende, og så
bliver den ført direkte i samlebrønden.

Iøvrigt, hvis man nu kobler en gang omfangsdrænrør til en tagnedløbsbrønd -
hvordan forhindrer man så eventuelle rotter i drænslangerne? Er det nok med
den vandlås der sidder i nedløbsbrønden?

/bo

Fra : Ivan

Dato : 17-03-08 08:58

> [...]
> tagnedløbsbrønd - hvordan forhindrer man så eventuelle rotter i
> drænslangerne? Er det nok med den vandlås der sidder i nedløbsbrønden?

Ja det er.