MacBook kan ikke få vejret
Fra : iSteen

Dato : 12-03-08 18:01

Min nye MacBook har problemer med at trække vejret.
Den kan ikke rigtigt tåle, at man sidder med den på fx en dyne - så kan
den slet ikke få vejret, og blæseren kører som en helikopter.

Er MB ikke så robust, at den kun kan tåle at blive brugt, stående på en
et eller lign?

Tastaturet synes jeg også er en anelse skuffende i forhold til min
forhenværende iBook.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-08 18:20

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Min nye MacBook har problemer med at trække vejret.
> Den kan ikke rigtigt tåle, at man sidder med den på fx en dyne - så kan
> den slet ikke få vejret, og blæseren kører som en helikopter.

Så har den jo problemer med »udluftningen«. Den er beregnet til at stå
på et fast underlag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-03-08 18:23

On 2008-03-12 18:00:48 +0100, isteen@gmail.com (iSteen) said:

> [...]
> et eller lign?
>
> Tastaturet synes jeg også er en anelse skuffende i forhold til min

iBooken har et noget større kabinet, samt mindre krævene processor. De
nye MacBook's er væsentlig mere pakket og de kommer af med varmen via
undersiden, således er en dyne ikke det bedste fondament for en ny
højtydene bærbar mac..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-08 18:28

iSteen wrote:
> [...]
> den slet ikke få vejret, og blæseren kører som en helikopter.
>
> Er MB ikke så robust, at den kun kan tåle at blive brugt, stående på en

Det tror da pokker! - Du lukker jo af for al luftcirkulation ved at
'nedsænke' den i en dyne. - Fjer er jo et godt isoleringsmateriale..-)

> Tastaturet synes jeg også er en anelse skuffende i forhold til min
> forhenværende iBook.

Generelt synes jeg, tastaturerne på alle Apples bærbare er/har været alt
for bløde. - Selv på min gamle PowerBook 165 fra 1993 er de så bløde, at
det er en lidelse at skrive på...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 12-03-08 20:23

Den 12.03.2008 kl. 18:00 skrev iSteen <isteen@gmail.com>:

> [...]
> et eller lign?
>
> Tastaturet synes jeg også er en anelse skuffende i forhold til min
Sæt den på en serveringsbakke i stedet. Vend eventuelt bakken om så bunden
kommer op. Så er ventilationen bedre. Kan du få en af aluminium eller
metal er det endnu bedre. Jeg har på mit stuebord brugt en bageplade fra
ovnen (der er alt for mange af dem) og vendt den om. Effektivt!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-03-08 23:18

> [...]

> et eller lign?
>
> Tastaturet synes jeg også er en anelse skuffende i forhold til min

Som andre har skrevet, så foreskriver Apple, at de bærbare bruges på et
fast underlag. Det har jeg i øvrigt altid hørt som et godt råd for alle
bærbare og ikke bare Apples. Læg i øvrigt mærke til, at Apple
omhyggeligt undgår at omtale deres bærbare som laptop. De kalder dem for
"notebook". Der er folk, der har fået brandsår på lårene, eller de
ædlere dele for mænds vedkommende, ved at sidde med at bærbar computer
på skødet. Så vær meget opmærksom på, om det begynder at føles varmt.
Hvis du skal have computeren med i seng, så prøv at holde den lidt
vippet op, så den kun hviler med kanten på din mave, og bunden er oppe i
fri luft. Sidder du med den på skødet, kan du prøve at holde lårene lidt
spredte, så der kommer luft ind under computeren. På den måde kan man
som regel klare det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-08 04:19

> Læg i øvrigt mærke til, at Apple omhyggeligt undgår at omtale deres
> bærbare som laptop. De kalder dem for "notebook".

Notesbøger plejer vel at være lidt mindre end en laptop; noget i retning
af en iPhone .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : FrankVilhelmsen

Dato : 13-03-08 13:08

On 13 Mar., 04:19, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Notesbøger plejer vel at være lidt mindre end en laptop; noget i retning
> af en iPhone .
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk

Hvis det er en helt ny med PRE OSX 10.5.2 kan der være problemer med
blæseren trimning, software skure op for køling med ikke ned. En
opdatering af OS kan løse problem.