Højreklik på MacBook
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 14:11

Burde højre side af den brede knap under touchpaden på de nye
MacBooks ikke svare til et højreklik?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Arning

Dato : 12-03-08 14:17

On 2008-03-12 14:11:03 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Burde højre side af den brede knap under touchpaden på de nye
> MacBooks ikke svare til et højreklik?

Jo det ville da være fikst men sådan er det ikke

ctrl + klik giver "højre klik"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 15:11

Jesper Arning skrev:

> Jo det ville da være fikst men sådan er det ikke
>
> ctrl + klik giver "højre klik"

Jeg burde nok have fortalt, at det er under Windows, jeg sidder og
kæmper med det og dér virker Ctrl + klik ikke. Under OS X, har jeg
ikke prøvet endnu.

PS. Windows-drivere fra Leopard-DVD er installeret, og der er ingen
gule udråbstegn i enhedshåndtering, så det er ikke pga. en manglende
driver.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-08 15:18

> [...]
>
> PS. Windows-drivere fra Leopard-DVD er installeret, og der er ingen
> gule udråbstegn i enhedshåndtering, så det er ikke pga. en manglende

højre klik kan gøres ved at hold en finger på trackpaden og så trykke på
knappen ... det er en smule akavet men man vender sig til det.

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 15:44

Thomas von Hassel skrev:

> højre klik kan gøres ved at hold en finger på trackpaden og så
> trykke på knappen ...

Det virker heller ikke her under Windows desværre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-08 15:53

> Det virker heller ikke her under Windows desværre.

hvad med cmd (æble) + klik ? .. det virkede under bootcamp beta'en ...
hvis intet af dette virker så er der noget galt.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-08 18:20

> Det virker heller ikke her under Windows desværre.

Hold to fingre på trackpad'en, og tryk på knappen. Det burde give
højreklik.

Og så forsøgte jeg er reboote ind i Windows. Det virker faktisk.

I øvrigt kan man altid slutte en ganske almindelig usb-mus til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-08 19:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hold to fingre på trackpad'en, og tryk på knappen. Det burde give
> højreklik.
>
> Og så forsøgte jeg er reboote ind i Windows. Det virker faktisk.

dammit .. det er rigtigt, det er to finge og ikke én finger ... det er
ikke så tit jeg er i bootcamp ;)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-08 04:19

> dammit .. det er rigtigt, det er to finge og ikke én finger ... det er
> ikke så tit jeg er i bootcamp ;)

Næh, men det er jo faktisk samme måde man bruger i MacOS X ... på en
laptop med touchpad.

Sidder man hjemme bruger man naturligvis musens højreknap, medmindre man
er en mac-fundi der sværger til et-knaps mus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-03-08 20:48

> Burde højre side af den brede knap under touchpaden på de nye
> MacBooks ikke svare til et højreklik?

to fingre på plade + alm klick = højreklick

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-08 09:21

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> to fingre på plade + alm klick = højreklick

Jepper!

Vild måde at højreklikke på, men det vænner man sig vel til :)

--
Hilsen
Madsen