Chatprogram med webcamunderstøttelse
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 11:25

Så vidt jeg kan se, så kan iChat ikke fungere med en hotmailadresse
som MS Messenger, men MS Messenger 6.03 til Mac OS X understøtter
ikke webcams, så hvad er hot og hvad er not som chatprogram med
webcam- og hotmailunderstøttelse til OS X?

Det drejer sig om en ny MacBook, som jo bekendt har indbygget webcam.
Knægten som skal have den, kender MS Live Messenger til Windows som
sin egen bukselomme, så det må gerne være et program, som minder lidt
om Live Messenger, hvis det altså findes.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-03-08 11:41

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> ikke webcams, så hvad er hot og hvad er not som chatprogram med
> webcam- og hotmailunderstøttelse til OS X?

aMSN er mig bekendt det eneste program til OS X, der har understøttelse
for A/V-chat via MSNs netværk. Jeg synes selv, at programmet er noget
skrammel...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 12:35

Peter Farsinsen skrev:

> aMSN er mig bekendt det eneste program til OS X, der har
> understøttelse for A/V-chat via MSNs netværk.

Ok.

> Jeg synes selv, at programmet er noget skrammel...

Øv, men jeg vil prøve det.

Tak for svaret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Sikora

Dato : 12-03-08 12:55

Thomas G. Madsen skrev:

> Ok.

> Øv, men jeg vil prøve det.
>
> Tak for svaret.

Jeg bruger selv dagligt skype og det fungerer rigtigt godt ;)

/Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-08 15:14

Claus Sikora skrev:

> Jeg bruger selv dagligt skype og det fungerer rigtigt godt ;)

Den der smiley giver mig en lumsk mistanke om, at du mobber lidt,
men jeg kender ikke Skype ved andet end navn. Kan den tilgå MSN-
netværket? Jeg gik og troede, at det var noget IP-telefoni-halløj...?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Sikora

Dato : 12-03-08 16:49

Thomas G. Madsen skrev:

> Den der smiley giver mig en lumsk mistanke om, at du mobber lidt,
> men jeg kender ikke Skype ved andet end navn. Kan den tilgå MSN-
> netværket? Jeg gik og troede, at det var noget IP-telefoni-halløj...?

Nej den kan desværre ikke tilgå deres netværk men med skype kan man
snakke, skrive, bruge webcam osv. uden problemer. Mange tror fejlagtigt
at den kun er til snak men den kan alt det andet også uden problemer ;)
www.skype.dk

/Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-08 09:22

Claus Sikora skrev:

> [...]
> man snakke, skrive, bruge webcam osv. uden problemer. Mange tror
> fejlagtigt at den kun er til snak men den kan alt det andet også

Ok. Det må man jo nok også hellere få prøvet af :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Terje Rydland

Dato : 12-03-08 12:58

> Så vidt jeg kan se, så kan iChat ikke fungere med en hotmailadresse
> som MS Messenger, men MS Messenger 6.03 til Mac OS X understøtter
> ikke webcams,

Sånn går det når man lar firma drive med sine proprietære og gammeldage
løsninger. Apple bruker åpne standarder i sine løsninger (i dette
tilfellet h.264) og får pes for det, mens MS stadig pusher sine
proprietære og gammeldagse løsninger uten at noen løfter en finger.

Terje