flere web domæner til den samme server
Fra : TT

Dato : 12-03-08 08:51

Hej,

Jeg har nu købt min 10.5 server edition og det spiller bare super som et
musik mediecenter. Jeg skulle dog lige forbi denne artikel/opdatering:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6368169� før
at front row kunne finde mine Itunes sange, samtidig fik jeg så også den
nyeste version af front row, selvom server-versionen ikke understøttes :)

Nu skal jeg have sat serveren op til at hoste flere af mine webdomæner.
Umiddelbart troede jeg at det var nok at oprette et site for hver domæne
i server-manager, men det ser ikke ud til at fungere. Jeg får heletiden
startsiden. Skal man ned og pille i en conf fil(måske
/etc/httpd/httpd.conf) eller hur?

Der skal lige siges at serveren er sat op på et 10net, hvor routeren
sender trafikken på port 80 til serveren, hvis det kan have betydning.

Hilsen
TT.

Fra : Brian Christensen

Dato : 12-03-08 06:13

On Mar 12, 8:51 am, TT <nom...@nomail.dk> wrote:
> [...]
>
> Der skal lige siges at serveren er sat op på et 10net, hvor routeren
> sender trafikken på port 80 til serveren, hvis det kan have betydning..

Hej, du skal nok til at rode lidt i config filen.
Se evt. http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/examples.html

mvh
Brian

Fra : TT

Dato : 12-03-08 13:29

Brian Christensen skrev:
> Hej, du skal nok til at rode lidt i config filen.
> Se evt. http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/examples.html

Det ser ud til at man kan gøre det hele fra server manageren, men det
virker bare ikke :(

I /etc/apache2/sites er der de forskellige .conf filer for hvert domæne
f.eks.

<VirtualHost *:80>
ServerName XXXXX.dk
ServerAdmin XXXXXX@gmail.com
DocumentRoot "/Library/WebServer/Documents/XXXXXX.dk"
DirectoryIndex index.html index.php
CustomLog "/var/log/apache2/access_log" "%h %l %u %t \"%r\" %>s %b"
ErrorLog "/var/log/apache2/error_log"
ErrorDocument 404 /error.html
LogLevel warn
ServerAlias www.XXXXX.dk
ServerAlias XXXXXXX.dk
</VirtualHost>

Men det er heletiden roden der bliver vist, når man tilgår serveren.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-03-08 13:41

TT wrote:

> I /etc/apache2/sites er der de forskellige .conf filer for hvert domæne
> f.eks.

> Men det er heletiden roden der bliver vist, når man tilgår serveren.

Har du husket at reloade apache? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 18:15

On 2008-03-12 13:28:38 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> Det ser ud til at man kan gøre det hele fra server manageren, men det
> virker bare ikke :(
>
> I /etc/apache2/sites er der de forskellige .conf filer for hvert domæne f.eks.

Hov. Server Admin kan styre Apache 1.xx men ikke 2.xx så vidt jeg
husker. Prøv at tjek logfilen for det første domæne på listen over
websites, den plejer at "gribe" requests der ikke matcher korrekte
domænenavne

mvh. Joakim

Fra : TT

Dato : 12-03-08 19:28

JHP skrev:

> [...]
> husker. Prøv at tjek logfilen for det første domæne på listen over
> websites, den plejer at "gribe" requests der ikke matcher korrekte
Den virker fint med apache 2.xx

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 21:08

On 2008-03-12 19:27:34 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> Den virker fint med apache 2.xx

OK det er standard - Når det er 10.5. Jeg troede det var 10.4 du kørte

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-03-08 14:28

TT <nomail@nomail.dk> writes:

> [...]
> virker bare ikke :(
>
> I /etc/apache2/sites er der de forskellige .conf filer for hvert

Det er et stykke tid siden, at jeg har rodet med Apache, men jeg mener
at * angiver default serveren, så du skal huske at angive DNS navnet i
de andre VirtualHost sektioner.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : TT

Dato : 12-03-08 15:27

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Det er et stykke tid siden, at jeg har rodet med Apache, men jeg mener
> at * angiver default serveren, så du skal huske at angive DNS navnet i
> de andre VirtualHost sektioner.

Nu virker det. Jeg deaktiverede den med *, som var oprettet automatisk
og nu virker det.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 18:20

On 2008-03-12 15:26:34 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> Nu virker det. Jeg deaktiverede den med *, som var oprettet automatisk
> og nu virker det.

Jeg tror, at du risikere at bivirkninger hvis der kommer et http
request ind til en server der ikke er kendt.

Jeg har valgt, at "Domain name" er tomt (dvs. uden *) og derefter
angive IP adressen på serveren på hvert eneste domæne.

Derudover har jeg flyttet (hevet) rundt på domænerne således at det
første domæne på listen ikke viser noget fornuftigt (bare en blank
side) for at undgå at ramme en forkert side bare fordi den ligger først
i listen.

mvh. joakim

Fra : TT

Dato : 12-03-08 19:30

JHP skrev:

> [...]
> for at undgå at ramme en forkert side bare fordi den ligger først i listen.
Ganske rigtigt. Den der står først på listen, er den som der bliver
henvist til, hvis der ikke er et domæne navn det matcher.