man virker ikke i teminal :(
Fra : Michael Holm

Dato : 11-03-08 09:25

skulle lige prøve at se hvad noget betød i Terminal og skrev man men får
flg. fejlmeddelse:

>Book macteam$ man r
>Cannot open the message catalog "man" for locale >"da_DK.UTF-8"
>(NLSPATH="<none>")

nogen gode forslag hvordan jeg får den til at virke igen..
Mac OS 10.5.2/MBP
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-08 09:45

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> skulle lige prøve at se hvad noget betød i Terminal og skrev man men får
> flg. fejlmeddelse:

> nogen gode forslag hvordan jeg får den til at virke igen..
> Mac OS 10.5.2/MBP

Prøve 'man' med en brugbar option.

Prøv 'man man' .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 11-03-08 12:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Prøve 'man' med en brugbar option.
>
> Prøv 'man man' .

Tak :) syntes bare ikke jeg havde fået den fejl før når den ikke kunne
finde noget :)

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-08 12:54

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> Tak :) syntes bare ikke jeg havde fået den fejl før når den ikke kunne
> finde noget :)

Var det i Tiger?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 11-03-08 15:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Var det i Tiger?

Det passer meget godt!

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-08 15:44

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> Det passer meget godt!

Meget er vist ændret siden Tiger .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-08 22:11

> [...]
> flg. fejlmeddelse:

> nogen gode forslag hvordan jeg får den til at virke igen..

Du har dimset med et eller andet.

hvad siger henholdsvis less .profile og env ?

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-03-08 00:06

> [...]

> flg. fejlmeddelse:

> nogen gode forslag hvordan jeg får den til at virke igen..

I terminal vælger du Preferences -> Settings -> Advanced og fjerner
fluebenet i "Set LANG environment variable on startup".

~ Jørgen

Fra : Michael Holm

Dato : 18-03-08 11:40

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> I terminal vælger du Preferences -> Settings -> Advanced og fjerner
> fluebenet i "Set LANG environment variable on startup".
>
> ~ Jørgen

Perfekt :)