Jura ang bilværksteders brug af uoriginale~
Fra : martin@trd.dk

Dato : 10-03-08 16:29

Hey,

For at gøre en lang historie kort, så har jeg fået stjålet min
læderkabine i min bil. Værkstedet har nu ombetrukket nogle brugte
sæder med noget nyt læder som ikke er i nærheden af at ligne de
originale kvalitetssæder som sad i før tyveriet. De ligner slet
ikke...!?!?

Hva' faen skal jeg gøre. Nogen der har kendskab til hvilke rettigheder
jeg har og hvem jeg kan henvende mig til hvis værkstedet ikke er til
at snakke med...?

Mvh

Martin Brogaard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-03-08 23:45

On Mon, 10 Mar 2008 15:28:31 -0700 (PDT), martin@trd.dk wrote:

> [...]
>
>Hva' faen skal jeg gøre. Nogen der har kendskab til hvilke rettigheder
>jeg har og hvem jeg kan henvende mig til hvis værkstedet ikke er til
Værkstedet gør nok præcist som forsikringsselskabet har bedt dem om.

SÅ kik i dine forsikringsbetingelser angående udbedring af skader, der
kan godt stå noget om brug af uorginale dele.

Det er forsikringsselskabet du skal have fat i og klage til hvis du
finder at udbedringen af skaden ikke er tilfredsstillende.

Nu har du vel moget dokumentation omkring hvordan originale
kvalitetssæder ser ud og er lavet ? Det kan jo være at originale
lædersæder ikke er magen til alm. sæder i konstruktion.

Lidt billeder af dine oprindelige sæder kan blive brugbart.

/Hans