Kuffert væk ved ankomsten til Kastrup. Hva~
Fra : Paul8

Dato : 11-03-08 23:22

Måske er det bare en som ved fejltagelse har snuppet min kuffert fra udleveringsbåndet.?

Jeg har udfyldt en rapportblanket.
Hvad kan jeg forvente?

Hvad kan jeg gøre hvis kufferten ikke dukker op efter 8 dage???

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-03-08 06:06

Paul8 skrev:
> [...]
>
> Jeg har udfyldt en rapportblanket.
> Hvad kan jeg forvente?
>
> Hvad kan jeg gøre hvis kufferten ikke dukker op efter 8 dage???

Se tråden "Reglerne for misset fly" Her henvises til relevante regler.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-03-08 08:57

"Paul8" <ubrugelig@kd.kd> wrote in message

> Jeg har udfyldt en rapportblanket.
> Hvad kan jeg forvente?

Jeg har oplevet det et par gange i Kastrup, fik begge gange kufferten
leveret af et bud efter 3-4 dage.

Du bør have fået et trackingnummer som kan bruges til at se status på en
hjemmeside.

Ole Thomsen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 12-03-08 14:22

Hvis den dukker op i løbet af et par dage, så bringer lufthavnen den ud til
dig.
Hvis den er død og borte, så er det din egen indbo-forsikring der dækker, så
vidt jeg husker.
Ihvertfald dækker reglen i en rejseforsikring, om indkøb af daglidags
fornødenheder for op til kr. 6.000,-, ikke når det er på hjemturen, at den
bliver væk.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-03-08 17:45

Paul8 skrev:
> [...]
>
> Jeg har udfyldt en rapportblanket.
> Hvad kan jeg forvente?
>
> Hvad kan jeg gøre hvis kufferten ikke dukker op efter 8 dage???

Linket her fungerer også i denne her forbindelse:

http://www.rejseankenaevnet.dk/side72.asp?main=3

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Paul8

Dato : 12-03-08 23:02

Enden på min historie blev at jeg blev ringet op fra Jylland af den privat person som
havde snuppet min kuffert i stedet for sin....
De lovede at bringe den til mig i Kbh i løbet af få dage.

Næste gang skal jeg lad være med at handle i kiosken mens bagagerne løber ud.....

Fra : Stig Nielsen

Dato : 13-03-08 17:41

> [...]
> De lovede at bringe den til mig i Kbh i løbet af få dage.
>
> Næste gang skal jeg lad være med at handle i kiosken mens bagagerne løber

Gør som jeg, køb en kuffert der skiller sig ud og som ingen andre har.

Min er skriggrøn

Jeg behøver aldrig at stå og lede efter min, den lyser op af sig selv.

Det er jo udelukkende en praktisk genstand og ikke en der skal pynte nogle
steder

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 13-03-08 20:48

On Thu, 13 Mar 2008 17:41:27 +0100, "Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote:

>"Paul8" <ubrugelig@kd.kd> skrev i en meddelelse

>Gør som jeg, køb en kuffert der skiller sig ud og som ingen andre har.
>
>Min er skriggrøn

Den idé, er der med garanti andre, der har fået.

I Singapore oplevede jeg et dansk ægtepar, der havde mistet deres
rædsel af en skriiiigende grøn kuffert. På kuffertbåndet lå en
tvilling. Det var blot ikke deres.

Da der var vild opstandelse går jeg ud fra, at det var konens, der var
blevet forvekslet af en medrejsende. Jeg har aldrig oplevet, at
kvinder har taget det særligt højtideligt, når det var mandens
kuffert, der forsvandt.

Jeg ventede iøvrigt på min kuffert, der først kom dagen efter

> Jeg behøver aldrig at stå og lede efter min, den lyser op af sig selv.

Du er ikke den eneste der har fået den idé; og desuden: hvem siger, at
det, du synes ser forfærdeligt ud, ikke vælges bevidst som en anden
persons skønhedsideal?

>Det er jo udelukkende en praktisk genstand og ikke en der skal pynte nogle
>steder

Rigtigt, men...

Venlig hilsen og smil

Fra : Stig Nielsen

Dato : 13-03-08 23:13

"Kurt Friis Hansen" <spam@kfriis.dk> skrev i en meddelelse

> Den idé, er der med garanti andre, der har fået.

Sikkert, men der er ikke mange der fører den ud i livet.

> Du er ikke den eneste der har fået den idé; og desuden: hvem siger, at
> det, du synes ser forfærdeligt ud, ikke vælges bevidst som en anden
> persons skønhedsideal?

Så har du ikke set min grønne kuffert
Og hvis den er et skønhedsideal , så ville jeg overveje et besøg hos en
psykiater

> Rigtigt, men...
>
> Venlig hilsen og smil

Selv smil og jeg har endnu ikke set nogen i den grønne farve jeg har, og
jeg flyver meget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-08 15:50

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote in

> Selv smil og jeg har endnu ikke set nogen i den grønne farve jeg
> har, og jeg flyver meget.

Jeg arbejder i lufthavnen.

Du har sikkert sådan en cyklame farvet nærmest selvlysende kuffert. Jeg vil
tro 1 ud af 100 har en lignende farve.

Din idé er skam god, men endnu bedre er dem der har sat store specielle
klistermærker på deres kuffert.

Værst er dem der sætter alt muligt tingel-tangel på deres kuffert. I bedste
fald bliver det revet af, i værste fald er det årsagen til at kufferten
ikke dukker op: Det hænger fast i de automatiske bagagesorteringsanlæg i
lufthavnene.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 17-03-08 14:55

On 14 Mar 2008 14:50:14 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> fald bliver det revet af, i værste fald er det årsagen til at kufferten
> ikke dukker op: Det hænger fast i de automatiske bagagesorteringsanlæg i

Jeg har en gul plaststrimmel knyttet på mitt håndtak, kanskje fem cm. lange
ender som en "sløyfe". Jeg har aldri tenkt på at dette skulle være noe
problem siden den ikke "ruver" mer enn f.eks adresselappene man får
utlevert av flyselskapene.

Mener du at dette er et problem på bagasjebåndet? For i såfall vil jeg
bytte ut med noe annet, klistremerker f.eks.

--
Marianne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-08 15:56

Marianne Kristiansen <mixelite@hotmail.com> wrote in

> [...]
> man får utlevert av flyselskapene.

> Mener du at dette er et problem på bagasjebåndet?

Næppe. Det der er problematisk er alt der kan danne en løkke. Løkker har
det med at sætte sig omkring udhæng, kanter osv. og så har vi balladen.

Det går især ud over rygsække, der ofte er udstyret med alverdens snoreværk
til justering osv. Vil man rejse med sådan en, er det en god idé at
indpakke den i f.eks. plast, eller tape de løse snore fast med gaffa
el.lign.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 17-03-08 18:09

On 17 Mar 2008 14:55:31 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Næppe. Det der er problematisk er alt der kan danne en løkke. Løkker har
> det med at sætte sig omkring udhæng, kanter osv. og så har vi balladen.

*pjuh*

Jeg liker nemlig min gule plastsløyfe. Tips: bruk et sløyfemateriale "ingen
andre" har maken til; f.eks en bit av et fargerikt kjolestoff.

--
Marianne
LG KE970 Vurderes solgt! Brukt bare noen uker.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 17-03-08 21:57

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>til justering osv. Vil man rejse med sådan en, er det en god idé at
>indpakke den i f.eks. plast, eller tape de løse snore fast med gaffa

Selv ret kraftige sportstasker tager skade når fly- og handlingselskaber får fat
i dem.

Jeg har to tasker, som næsten har været jorden rundt.

Af tæerne er der vist kun tre tilbage ialt - hvad kan rive sådan en højst 1,5 cm
lang afrundet plastikdims af?

Og for et par rejser siden mistede den ene taske en af skulderstroppens
trekantringe - faktisk var ring og gjord revet af så der kun var trådene tilbage
på tasken. Det skal siges at skulderremmene altid er taget af taskerne før
checkin og jeg aldrig har haft mere end ca. 18 Kg sammenlagt i de to tasker.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-08 23:30

Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk> wrote in

> [...]
>
> Af tæerne er der vist kun tre tilbage ialt - hvad kan rive sådan en
> højst 1,5 cm lang afrundet plastikdims af?

Typisk opstår skaderne på 3 måder:

1) Lugekanter på flyenes lastrum har ofte nittede kanter, og disse nitter
får meget nemt fat i selv de mindste udhæng m.m. på bagagen.

2) De automatiske sorteringsanlæg i lufthavne er ganske hårdhændede. Når
bagagen skal skifte retning kan det ske at bagage hænger fast og bliver
tvunget videre af anden bagage. Ofte droppes bagagen også indtil flere
meter i disse sorteringsanlæg.

3) Bagage vikles ind i anden bagage, typisk er klapvogne meget udsat.

> Og for et par rejser siden mistede den ene taske en af
> skulderstroppens trekantringe - faktisk var ring og gjord revet af så
> der kun var trådene tilbage på tasken.

Lyder som om et sorteringsanlæg har haft fat i tasken. Så voldsomme
skader opstår sjældent ved manuel håndtering.

> og jeg aldrig har haft mere end ca. 18 Kg sammenlagt i de to tasker.

Tung bagage skades tit under manuel håndtering. Den slags bagage er ikke
populært blandt bagagepersonale, og står valget mellem bagagepersonalets
rygge eller en (for) tung kufferts ve og vel, ja så ryger kufferten
altså.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 18-03-08 01:00

On 17 Mar 2008 22:30:02 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> populært blandt bagagepersonale, og står valget mellem bagagepersonalets
> rygge eller en (for) tung kufferts ve og vel, ja så ryger kufferten

Det holder jeg med dere i! Kofferten min har aldri lidd noen nød under
flyreiser utover forventet slitasje, men jeg vil også heller ha en ødelagt
koffert enn noens ødelagte rygg :)

--
Marianne
http://home.no.net/mixelite

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-03-08 10:34

> Det holder jeg med dere i! Kofferten min har aldri lidd noen nød under
> flyreiser utover forventet slitasje, men jeg vil også heller ha en
> ødelagt koffert enn noens ødelagte rygg :)

Den holdning er der desværre færrere og færrere flypassagerer der har. På
visse destinationer er det over halvdelen af bagagen der må forsynes med
heavytags (+20 kg). Bagage på +30 kg er almindeligt, og selv +40 kg
forekommer stortset dagligt.

Hvis man vil vide hvordan det er at være lastearbejder, så tag din fyldte
kuffert, læg den under spisebordet, læg/sæt dig selv på ryggen/numsen ved
siden af og flyt kufferten over på den anden side af dig. Flyt den herefter
tilbage igen. Gentag 100 gange på 15 minutter, og du vil have en god
forståelse for hvordan det er at laste et helt almindeligt passagerfly.

På en hård arbejdsdag gentages det 10-15 gange.