"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:scldt3p0en3cchrpo0uofmg3k62frih2rp@4ax.com...
> Hej
>
> Nogen der har forstand på CDI tændinger.
>
> Jeg har sådan en fra en speedfight hvor der står "Magnetic Marelli"
>
> Jeg har målt lidt og fundet ud af at den er forbundet sådan ca sådan
> her : (Mit problem er at der ingen gnist er)
>
>
http://217.157.194.50/cdi.jpg
>
> 1-4 giver næsten sig selv. 1+4 er spænding til boksen, 2+3 er så
> startspærren kan blokere for tændingen.
>
> 5 er kortsluttet med 6 når tændingen er slået fra men bliver afbrudt
> når man sætter tænding på . (5 = Kill switch ???)
>
> 6 går til generator spolen som laver spændingen/strømmen som den skal
> fyre af i tændspolen.
>
> 7 giver tidspunktet
>
> 8 går til tændspolen og giver sparket når tiden er ..
>
> Der er et par ting jeg har observeret.
>
> Der er ~35 VAC mellem gnd og pin 6 når jeg tørner motoren.. (Er det
> nok ?)
>
> Når CDI er demonteret er der kortsluttet mellem ben 6 & 8, er det
> fordi der sidder en spole der ?)
>
> Jeg vil jo mene at med mindre der er en spole mellem 6 & 8 så er det
> rimeligt katastrofalt at der er ~0 ohm mellem strømgenerator ind og
> pulser ud.
>
> Kunne det være Thyristoren der er sprunget i luften. (Håber jeg ikke
> for de har jo støbt skidtet ind og det tager så forbandet lang tid at
> få det af)..
>
> Nogen CDI eksperter til stede ??
>
> Henrik
En ny cdi kan da ikke koste mange basseøre
Tror jeg gav 800kr for en orginal aprillia .. Og de er jo ikke ligefrem
kendt for at være billige med deres stumper
349 for en stage 6 ubegrænset CDI til speedfight .. skulle passe i de
orginale stik
Det er så ved
www.speedline.dk De har også en fra malossi til 100kr mee