"renovering" af vinduer / dør
Fra : Thomas

Dato : 11-03-08 17:55

Hej NG

Her til somner får jeg besøg af en masse venner (de ved det bare ikke
endnu) der skal hjælpe mig med at slibe nogle vinduer ned, og derefter
oliere / male dem, alt efter hvad svaret bliver herinde !

Det er et Kock rækkehus og der er ikke råd i rammerne. Jeg ved ikke
hvilken type træ det er, men tør næsten vædde med at det ikke er en slags
ædeltræ, som i min fars villa fra 68'

Så jeg håber at en eller anden ved hvad trætype Koch brugte i 77' og
hvordan det "renoveres" Da det ikke er rådnet nogen steder og jeg er
modstamder af at skifte noget uden grund, gider jeg ikke se nogle "skift
til noget nyt" indlæg

Mvh

Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 13:56

> [...]
> hvordan det "renoveres" Da det ikke er rådnet nogen steder og jeg er
> modstamder af at skifte noget uden grund, gider jeg ikke se nogle "skift

Skal i skifte malingstype ? Hvis ikke er det bare at fjerne det løse, slibe
det ru og male.

Skal i skifte fra f.eks plastmaling til olie skal al den gamle maling af.
Uanset trætype er det vel bare at slibe og skrabe i bund... Men overvej at
skifte glaslisterne - Det er dem der er mest udsatte for vind og vand og
*beep* besværlige at rengøre ordenligt. Ved samme lejlighed bør man så måske
lige skifte gummibåndene. Rammerne er også meget nemmere at slibe uden glas
i.

Fra : Thomas

Dato : 12-03-08 21:35

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Skal i skifte malingstype ? Hvis ikke er det bare at fjerne det løse,
> slibe det ru og male.

Aner det ikke ... ved ikke hvad de er malet med, men de er hvide

Ja lyder som en god idé

Mvh

Thomas