Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man købe af fotoprinter
Fra : Jan

Dato : 10-03-08 20:05

Hejsa.

Jeg skal til at investere i en rigtig god fotoprinter, den må gerne være med
trådløs og alm netværk.
Jeg er ikke interesseret i en kombi med scanner og hvad de ellers kan komme
i, bare den er mere end god til at printe billeder ud.

Hvad skal man vælge i dag ?

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-03-08 20:28

Jan wrote:
> [...]
> Jeg er ikke interesseret i en kombi med scanner og hvad de ellers kan komme
> i, bare den er mere end god til at printe billeder ud.

Du skriver ikke noet om hvor mange kroner, du vil sætte iden, hvilken
kvalitet di forventer eller hvilket format, den skal printe i.

For de allerfleste printere gælder at anskaffelsesprisen INGEN betydning
har. Det er udelukkende forbrugsstofferne, der koster.

Canon pixma eet-eller-andet til 400kr. Herefter 120kr for een sort farve
og 180 kr pr farve. Fien art fotopapir til 75 kr for 20 ark.

Hvis du "kun" skal printe nogle få billeder i A4-A5, er det ligemeget.
Selv kigger jeg efter en rulle-printer, og lader fotohandleren om de små
størrelser. Her kan du få det til lav pris, og sende dem tilbage, du
ikke er tilfreds med.

Bo //

Fra : KsK

Dato : 11-03-08 20:54

Epson

KsK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-03-08 19:14

"Jan" skrev i meddelelsen
> Hvad skal man vælge i dag ?

Både Epson og Canon laver OK fotoprintere til rimelige priser for
printeren, men vær opmærksom på at det er væsentlig dyrere at printe
selv, end at få lavet dem ude i byen, hvor især 10x15 billeder kan købes
til næsten ingen penge i forhold til, hvad det koster at printe selv.

Jan (en anden af slagsen)