Gamle News
Fra : V.Bentsen

Dato : 16-07-01 22:02

Hej alle.
Jeg har et probem med mine "news"(Netscape Comm 4.77) .
Af en eller anden grund får jeg den besked at det valgte "news" er for
gamle (ca. fra juni 01).
Det gælder alle de grupper jeg abonnerer på.
Jeg bruger TDC og har kontaktet dem, men de siger at der ikke skulle
være problemer.
Er der nogle der har et foreslag til en løsning på problemet?
mvh. Verner

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-07-01 20:55

Prøvede lige min news med Netscape 4.77, der ser ikke ud til at være
problemer.
(Det er jo ikke nogen trøst, jeg ved det ...
v.h
Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-01 10:07

"V.Bentsen" wrote:

> Det gælder alle de grupper jeg abonnerer på.
> Jeg bruger TDC og har kontaktet dem, men de siger at der ikke skulle
> være problemer.

Problemet er, at TDC netop har sat en ny række newsservere i drift, og
derfor har alle artiklerne fået nye message-id. For at løse dette
problem, kan du, så vidt jeg husker, nøjes med at fjerne alle *.snm
filerne i <din netscape-profil mappe>: News: host-<newsserver-navn>:

Husk at lukke Netscape inden du gør ovenstående.

Når du så starter Netscape igen, vil den generere nye *.snm filer, og
det eneste du vil miste er indstillingerne for sorteringen i hver gruppe
(hvilket relativt hurtigt kan indstilles manuelt igen).

Hvis dette ikke virker, bliver du desværre nødt til at afmelde de
nyhedsgrupper du abonnere på, og tilmelde dem på ny.

(Sendt som CC til V. Bentsens e-mail-adresse, for en sikkerhedsskyld :))

Michael Rasmussen, <michael.r@grafisk.dk> | <http://imac.homepage.dk>

Fra : V.Bentsen

Dato : 17-07-01 22:42

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> nyhedsgrupper du abonnere på, og tilmelde dem på ny.
>
> (Sendt som CC til V. Bentsens e-mail-adresse, for en sikkerhedsskyld :))

Så vidt jeg kan se har TDC slettet alt fra før 20-25 maj. Hvis det er
rigtigt, kan man så hente News et andet sted?

mvh.Verner

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-07-01 06:26

V.Bentsen <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> Så vidt jeg kan se har TDC slettet alt fra før 20-25 maj. Hvis det er
> rigtigt, kan man så hente News et andet sted?
>
> mvh.Verner

De danske grupper kan du hente hos: sunsite.dk
desuden er der en tysk: http://news.cis.dfn.de

mvh.
Kaj.

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 17-07-01 12:00

michael.r@grafisk.dk,Ny-Internet writes:
>Problemet er, at TDC netop har sat en ny række newsservere i drift,

Det er nu kun en ny newsserver de har sat i drift.

MVH
Martin/IT

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-01 20:10

Martin Edlich /LO wrote:

> Det er nu kun en ny newsserver de har sat i drift.

Nej, news.tele.dk (og news.inet.tele.dk) er et alias, og dette peger på
4 forskellige servere, med navnene dread[01-04].news.tele.dk

Hvilken dread man rammer ind i, afhænger hovedsagelig af ens ip-adresse.

Michael Rasmussen, <michael.r@grafisk.dk>