Word 2003 crasher under Vista
Fra : Jonas

Dato : 10-03-08 09:07

Hej

Jeg har købt en bærbar med Windows Vista Business præinstalleret og en
MS Office 2007 med 60 dages prøvetid.

Da jeg synes at Office 2007 har en virkelig dårlig brugerflade, ville
jeg hellere bruge min gamle Office 2003, som jeg installerede på
systemet. Men Outlook 2003 virkede ikke. Jeg afinstallerede så både
2007 og 2003 - og geninstallerede 2003.

Nu virker alle Office 2003 applikationerne fint på Vista - undtagen
Word 2003. Hver eneste gang jeg prøver at starte Word, ser jeg lige
splash-skærmen "Word 2003", og så crasher den.

Jeg får boksen: "Microsoft Office Word er holdt op med at fungere"

Den kan starte i "fejlsikret tilstand", men ellers ikke. Hvad skal jeg
gøre?

Måske er det nogle DLL filer der skal fifles med?

Mvh Jonas

Fra : Bc

Dato : 10-03-08 17:02

"Jonas" <jonasusenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

----------------------
Har du prøvet at opdatere din Office 2003?
Der findes en SP1-SP2-SP3
Du kan faktisk få opdateret Office automatisk sammen med Vista

--
mvh / Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-08 22:36

[...]

Jeg kan ikke sige dig, hvad problemet er, men office 2003 fungerer fint med
Vista, så det er ikke problemet. Jeg har installeret det på flere vista
pc.er - uden problemer, også selv om der ikke var opdateret med diverse
servicepacks.

Kurt

Fra : Jonas

Dato : 10-03-08 16:15

Hej

> [...]
> Vista, så det er ikke problemet. Jeg har installeret det på flere vista
> pc.er - uden problemer, også selv om der ikke var opdateret med diverse

Men var det på PC'ere hvor der allerede var installeret Office 2007?

Jeg tror at problemet måske er Office 2007 en inkompatibilitet i nogle
DLLer eller lignende?

Med venlig hilsen Jonas

Fra : Bc

Dato : 11-03-08 00:12

"Jonas" <jonasusenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej

> [...]

Men var det på PC'ere hvor der allerede var installeret Office 2007?

Jeg tror at problemet måske er Office 2007 en inkompatibilitet i nogle

--------------------------
Jeg afinstallerede Office 2007 også aktiveringsnøglen
inden jeg installerede 2003 og det kører fint.

--
mvh / Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-03-08 23:45

> [...]

Men var det på PC'ere hvor der allerede var installeret Office 2007?

Jeg tror at problemet måske er Office 2007 en inkompatibilitet i nogle

Der har ligget office 2007 på flere af dem, men jeg er ret sikker på, at jeg
startede med at fjerne den, idet jeg ikke "gider" de prøveversioner. Men jeg
kan ikke udelukke, at der har ligget en 2007 - men som sagt ikke
sandsynligt.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 31-03-08 21:00

>Jeg får boksen: "Microsoft Office Word er holdt op med at fungere"

Så får du også mulighed for at fejlmelde til Microsoft - og få en
eventuel forklaring og løsning på problemet. Det virker faktisk nogen
gange

Fra : solveigc@gmail.com

Dato : 23-04-08 00:49

On 10 Mar., 17:07, Jonas <jonasuse...@gmail.com> wrote:
> [...]
> gøre?
>
> Måske er det nogle DLL filer der skal fifles med?

Jeg har præcis samme problem, som du beskriver. Først troede jeg at
det skyldtes inkompabilitet mellem Office 2003 og 2007, men efter
afinstallering af det hele og geninstallation af Office 2003 virkede
Word opåklageligt, indtil jeg opdaterede med servicepack 3. Så havde
jeg samme problem: Word er holdt op med at fungere. Jeg fjernede
opdateringen og nu virker det igen (dog uden installation af Office
2007, selv om jeg har købt programmet)

MVH Solveig