Slut finder
Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-03-08 21:48

Er det mig som husker forkert, eller er det ikke nyt at der i Finders
Finder-menupunkt er et Slut-Finder punkt?

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-03-08 22:14

Flemming Rubini wrote:
> Er det mig som husker forkert, eller er det ikke nyt at der i Finders
> Finder-menupunkt er et Slut-Finder punkt?

Det er der da også i Panther og Tiger, hvis du har Cocktail, Onyx eller
TinkerTool installeret...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-03-08 23:01

> Det er der da også i Panther og Tiger, hvis du har Cocktail, Onyx eller
> TinkerTool installeret...

Tak for hjælpen. Det var Onyx.

Jeg bemærkede i øvrigt at Onyx giver dig mulighed for at placere
scroll-bar navigatorerne valgfrit, som du vist har ønsket. Men det ved
du sikkert.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-03-08 23:12

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak for hjælpen. Det var Onyx.
>
> Jeg bemærkede i øvrigt at Onyx giver dig mulighed for at placere
> scroll-bar navigatorerne valgfrit, som du vist har ønsket. Men det ved
> du sikkert.

Teoretisk ja, men Erik Richards problem var, at det ikke virkede i den
nyeste iTunes, hvis jeg husker rigtigt. Jeg har efterprøvet det, og det
er rigtigt, at man ikke kan anbringe dobbeltpil foroven, så vidt jeg
husker. Jeg gider ikke rigtig efterprøve det igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-08 23:51

Flemming Rubini wrote:

> Tak for hjælpen. Det var Onyx.
>
> Jeg bemærkede i øvrigt at Onyx giver dig mulighed for at placere
> scroll-bar navigatorerne valgfrit, som du vist har ønsket. Men det ved
> du sikkert.

Det samme gør både Cocktail og TinkerTool også... Men det, jeg og andre
svagtseende gerne ville have, er, at rulleskakten kunne placeres i
venstre side af vinduet og ikke højre side. Det vil gøre det lettere for
brugere af ZoomView at kontrollere/finde rundt i en åben tekstfil, da
det så hele tiden er muligt at se begyndelsen af linierne.

Jeg var inde på det for et par uger siden, hvor jeg omtalte et lille
program 'Deeper', der kan gå dybere ned i de skjulte dele af systemet.
Det ser ud til, at Leopard er forberedt for at have rulleskakterne i
venstre side, da Deeper viser en dimmed linie med en indstilling til dette.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-08 05:52

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> Er det mig som husker forkert, eller er det ikke nyt at der i Finders
> Finder-menupunkt er et Slut-Finder punkt?

Det er noget du selv har tilføjet.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-03-08 06:31

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Det er noget du selv har tilføjet.

Nemlig ikke normalt i en "ren" Leopard !

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-03-08 09:17

> Det er noget du selv har tilføjet.

Jeg sidder ved en hel clean installation. Men det er da rigtigt som ERS
antyder, at jeg har haft Onyx og Tinkertool åbent, men jeg har ikke
brugt dem til noget. Jeg kan ikke se at det er en mulighed i
indstillingerne.

Jeg undrede mig over at mit skrivebord tit forsvandt, da jeg oftest
bruger [Æble-Q] fra hoften, indtil jeg opdagede sammenhængen.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-08 14:26

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> antyder, at jeg har haft Onyx og Tinkertool åbent, men jeg har ikke
> brugt dem til noget. Jeg kan ikke se at det er en mulighed i

TinkerTool -> panelet 'Finder' -> 'Add "Quit! iten to Finder menu'. -
Det er std. for TinkerTool, og bliver aktiveret, bare du har haft TT
åbent en enkelt gang - selv uden at ændre noget...

> Jeg undrede mig over at mit skrivebord tit forsvandt, da jeg oftest
> bruger [Æble-Q] fra hoften, indtil jeg opdagede sammenhængen.

COM+Q har virket med aktivt skrivebord lige siden 10.2.5. - Det er bare
en af de mere end 300 skjulte kommandoer i oS X...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-03-08 17:36

> TinkerTool -> panelet 'Finder' -> 'Add "Quit! iten to Finder menu'. -

Dette punkt findes ikke i den ver. 3.7a som er den seneste jeg har
anvendt.

> Det er std. for TinkerTool, og bliver aktiveret, bare du har haft TT
> åbent en enkelt gang - selv uden at ændre noget...

Øh, det lyder helt vildt. Det burde da været et tilbud. På deres
hjemmeside står der at man siden rel.2.1 har junnet tilføje punktet, men
ikke at det sker automatisk.

> COM+Q har virket med aktivt skrivebord lige siden 10.2.5. - Det er bare
> en af de mere end 300 skjulte kommandoer i oS X...

Ha ha ha, "hvor blev mit skrivebord af??? Damn hvor er den ustabil
Finder!!!" ... øh

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-08 22:13

> Jeg sidder ved en hel clean installation. Men det er da rigtigt som ERS
> antyder, at jeg har haft Onyx og Tinkertool åbent, men jeg har ikke
> brugt dem til noget.

Du har med garanti klicket på et eller andet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-03-08 23:01

> Du har med garanti klicket på et eller andet.

Tak, jeg må påen igen ...., ...., ...., ...., ....,

Ja: Onyx står med flueben for "Show Quit item in Finder menu,"

Tak for hjælpen.

Flemming Rubini