Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på 1D mk3. ?
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 09:52

Hej

Jeg skød ca. 250 billeder i går, og af dem var der 5 midt i det hele der så
mærkelige ud:

Her er et par stykker:

www.cliffhanger.dk/_MG_7457.jpg
www.cliffhanger.dk/_MG_7463.jpg

Hvis i selv vil prøve at hente en raw-fil kan i se originalen her:

www.cliffhanger.dk/_MG_7457.CR2

De 5 billeder med fejl kommer ikke efter hinanden - men tæt på hinanden.

Jeg kan godt se billederne uden fejl i Acdsee 2.0 pro, men canon DPP eller
Adobe camera raw læser dem med fejl. Dog kan jeg se thumbnails i DPP uden
problemer.

Mit camera er en 1D mk.3 og ram-kortet er et compact flash 4 Gb scandisk 4
extreme

Er der nogle af jer der har et bud på hvad der er galt ?

Hilsen Palle

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-03-08 10:27

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Er der nogle af jer der har et bud på hvad der er galt ?

Det ser da ikke for godt ud.

Umiddelbart ligner det en elektronisk, og ikke mekanisk (defekt lukker),
fejl.

Har du på prøvet med et andet flash-kort ?
Man kunne håbe at det "bare" var det.

Har du prøvet at lave en binær sammenligning af filen på flash-kortet med
filen på computeren ?
Der kunne være gået ged i kopieringen.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 10:49

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fejl.
>
> Har du på prøvet med et andet flash-kort ?

Problemet er, at det ´bare´ var 5 billeder midt i det hele, der gav
problemer. Resten var ok - og har siden skudt mere uden problemer.

> Har du prøvet at lave en binær sammenligning af filen på flash-kortet med
> filen på computeren ?
> Der kunne være gået ged i kopieringen.

Filerne har samme størrelse, så det er nok ikke der problemet er.

Hilsen Palle

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 09-03-08 11:28

On Sun, 9 Mar 2008 10:48:53 +0100, Palle Johansen wrote:

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> Filerne har samme størrelse, så det er nok ikke der problemet er.

At de har samme størrelse udelukker nu ikke at der har været bitforvanskning
under flytning.
/hjj

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-03-08 13:32

"Hans Jørgen Jakobsen" <hjj@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> At de har samme størrelse udelukker nu ikke at der har været
> bitforvanskning
> under flytning.
> /hjj

Det man skal bruge er et program som undersøger CRC chekcsummen er korrekt.
Her er et link til gugle
http://www.google.dk/search?hl=da&q=crc+checker&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 14:07

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i meddelelsen

> "Hans Jørgen Jakobsen" <hjj@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Det man skal bruge er et program som undersøger CRC chekcsummen er
> [...]

Der er ikke sket en fejl under kopieringen - chekcsummen er den samme

Hilsen Palle

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-03-08 15:29

Palle Johansen wrote:
> [...]
> scandisk 4 extreme
>
> Er der nogle af jer der har et bud på hvad der er galt ?

Mit umiddelbare gæt er defekt memory kort.

Eller software fejl i routinerne der gemmer billederne på kortet.

/Søren Reinke

Fra : Bo Hellum

Dato : 10-03-08 09:58

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
Palle Johansen wrote:
> [...]
>
> Hilsen Palle

Mit umiddelbare gæt er defekt memory kort.

Eller software fejl i routinerne der gemmer billederne på kortet.

___________________

Jeg gætter også på memory kort. Har prøvet det samme med mit D200. Nogle
billeder var perfekte, resten så ud ligesom dine eksempler.

Hellum

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-03-08 11:06

hej

tror det er dit memory kort, en lukker fejl ser anderledes ud, der kan kam
se lamellerne/lamel som en sort "streg" henover billedet...

derfor har jeg altid 2 kort i mit hus ..

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 12:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:47d50806$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> hej
>
> tror det er dit memory kort, en lukker fejl ser anderledes ud, der kan kam
> se lamellerne/lamel som en sort "streg" henover billedet...
>
> derfor har jeg altid 2 kort i mit hus ..

Ja, der er nok ingen vej udenom, hvis man skal være helt sikker på at få
billederne med hjem...

Hilsen Palle