Opvarmning af oksefilet?
Fra : ursula@.dk

Dato : 09-03-08 15:44

Jeg har et stykke filet tilbage fra i går aftes. Det er meningen det skal
spises til aften.

Men hvordan opvarmer jeg det igen, uden at det bliver helt kedeligt?
Jeg ved ved godt den ikke er liges så flot rosa som i aften, men man må
kunne gøre det,
uden at ødelægge den helt? Hjælp

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-03-08 16:38

"ursula@.dk" <jhfkdsjf@.dk> wrote in

> [...]
> Jeg ved ved godt den ikke er liges så flot rosa som i aften, men man
> må kunne gøre det,uden at ødelægge den helt? Hjælp

Hvorfor ikke spise det koldt? Det smager efter min mening bedre end varmt.

mvh poul christensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-03-08 17:24

"Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke spise det koldt? Det smager efter min mening bedre
> end varmt.

Efter min mening er en andendagsfilet lige til at skære i tern til
biksemad. Hvis det er et stort stykke kan man jo skære det midt
over, så der er til 2 gange biksemad. Der er ikke noget så dejligt
som biksemad af oksekød, med en masse løg. Og så lige en smule
bernaisesovs på toppen - MUMS.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-03-08 15:58

Tove Krieger wrote:

> Efter min mening er en andendagsfilet lige til at skære i tern til
> biksemad.

Enig.!

Hvis man forventer at kunne lave en 2. omgang af samme ret, uændret,
bliver man vist kun skuffet.

Men en gang biksemad, som du beskriver, er altid godt.!
og et spejlæg, + ketchup. M.m.

Mvh. Jørgen

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-03-08 18:01

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> skrev i meddelelsen

> Enig.!
>
> Hvis man forventer at kunne lave en 2. omgang af samme ret, uændret,
> bliver man vist kun skuffet.

Har du prøvet at gøre som jeg skrev? Du vil blive meget overrasket - det
blev jeg i hvert fald. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-03-08 17:52

"ursula@.dk" <jhfkdsjf@.dk> writes:

> [...]
> Jeg ved ved godt den ikke er liges så flot rosa som i aften, men man
> må kunne gøre det, uden at ødelægge den helt? Hjælp

Jeg ville spise det koldt eller varme det i en gang rødvinssovs ala
Kasper: http://www.bergholt.net/biksemad_rhone.html

Det sidste gjorde vi, da vi havde en rest gammeldags oksesteg og det
var et hit.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 19:18

> Men hvordan opvarmer jeg det igen, uden at det bliver helt kedeligt?
> Jeg ved ved godt den ikke er liges så flot rosa som i aften, men man må
> kunne gøre det,
> uden at ødelægge den helt? Hjælp

Jeg plejer at gøre det helt dækket i vand og derefter et kvarter i 220 gr
ovn.

/karsten

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-03-08 00:30

"ursula@.dk" <jhfkdsjf@.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men hvordan opvarmer jeg det igen, uden at det bliver helt kedeligt?
> Jeg ved ved godt den ikke er liges så flot rosa som i aften, men man må

Det kan blive tæt på lige så godt som første gang, hvis det får en hel del
timer ved ca. 60 grader. Har du ikke en hel del timer, er mit råd bare at
varme det så langsomt op som du har tid til, og at det naturligvis ikke
bliver varmere end omkring 60 grader i centrum (brug stegetermometer).

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-03-08 23:19

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> råd bare at varme det så langsomt op som du har tid til, og at det
> naturligvis ikke bliver varmere end omkring 60 grader i centrum (brug

Dén metode bruger jeg også altid, og det fungerer til UG med kryds og
slange.

Er der tale om et mindre stykke kød, smider jeg det i en frysepose og lade
det stå i en skål under en svag stråle varmt vand i en time eller to. Er der
tale om et større stykke kød, får det 3-4 timer i ovnen ved ca. 60 grader.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.