|
| Speedfight med dødt punkt Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 09-03-08 19:50 |
|
Hej alle
I september lavede jeg et lille service på på'sjø'en
Ruller, kilerem, tændrør + nogle andre ting.
Lige siden har den ikke ville køre ordentligt. Den acc. fint indtil ca. 50
km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen. Hvis jeg kører i
kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den godt trække sig højere op i
fart. Så snart en ny bakke kommer mister den totalt pusten og slæber sig
over.
Rullerne er 9 grams og det er standard.
Indtil videre har jeg haft koblingen af, og det er da ikke den nyeste
længere, men den ser ud til at virke stadig og har belægning stadig.
Udstødningen tog jeg af idag og prøvede at blæse trykluft igennem for at se
om der var gennemgang. Det var der. Det var ingen sod af betydning, så det
må jeg også udelukke.
Spørgsmålet er så: Kan remmen være for bred?
Det virker nemlig som om at den ligger i for "tungt" gear ved moderate
omdrejninger.
Hvad er standardstørrelsen på en sådan rem?
Har tænkt mig at pille ruller ud af skidtet og prøve at veje og måle dem,
evt. udskifte hele variatoren.
Gode råd er meget meget velkomne
Nu skal jeg snart have kørt vinterbilen til skrot, så derfor skulle den
helst snart køre igen.
Michael
| |
emj (09-03-2008)
| Kommentar Fra : emj |
Dato : 09-03-08 23:27 |
|
Michael Kirkegaard skrev:
>Den acc. fint indtil ca. 50
>km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen. Hvis jeg kører i
>kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den godt trække sig højere op i
>fart. Så snart en ny bakke kommer mister den totalt pusten og slæber sig
>over.
Det problem har jeg lige haft. Det viste sig at en ny strømbox løste
problemet.
Hilsen emj
| |
Michael Kirkegaard (10-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 10-03-08 07:51 |
|
"emj" <emj@> skrev i en meddelelse >
> Det problem har jeg lige haft. Det viste sig at en ny strømbox løste
> problemet.
>
Tak for svaret.
Hvor sidder strømbox'en på en Sf 2'er fra 2001?
| |
Henning Lund (10-03-2008)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 10-03-08 17:12 |
|
Michael Kirkegaard tastede:
> Hej alle
> I september lavede jeg et lille service på på'sjø'en
> Ruller, kilerem, tændrør + nogle andre ting.
> Lige siden har den ikke ville køre ordentligt. Den acc. fint
> indtil
> ca. 50 km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen.
> Hvis
> jeg kører i kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den
> godt
> trække sig højere op i fart. Så snart en ny bakke kommer mister
> den
> totalt pusten og slæber sig over.
> Rullerne er 9 grams og det er standard.
Gå lidt ned i rullevægt, det har intet med strømproblem at gøre.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Michael (12-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 12-03-08 07:47 |
|
korrekt,,,, Henning,,, intet med såkaldt strømboks at gøre
mvh Michael Ankerlund
"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:47d55dd9$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Michael Kirkegaard tastede:
>> Hej alle
>> I september lavede jeg et lille service på på'sjø'en
>> Ruller, kilerem, tændrør + nogle andre ting.
>> Lige siden har den ikke ville køre ordentligt. Den acc. fint indtil
>> ca. 50 km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen. Hvis
>> jeg kører i kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den godt
>> trække sig højere op i fart. Så snart en ny bakke kommer mister den
>> totalt pusten og slæber sig over.
>> Rullerne er 9 grams og det er standard.
>
> Gå lidt ned i rullevægt, det har intet med strømproblem at gøre.
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Michael Kirkegaard (12-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 12-03-08 09:10 |
|
"Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47d77c56$0$89175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> korrekt,,,, Henning,,, intet med såkaldt strømboks at gøre
> mvh Michael Ankerlund
> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> news:47d55dd9$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Michael Kirkegaard tastede:
>>> Hej alle
>>> I september lavede jeg et lille service på på'sjø'en
>>> Ruller, kilerem, tændrør + nogle andre ting.
>>> Lige siden har den ikke ville køre ordentligt. Den acc. fint indtil
>>> ca. 50 km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen. Hvis
>>> jeg kører i kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den godt
>>> trække sig højere op i fart. Så snart en ny bakke kommer mister den
>>> totalt pusten og slæber sig over.
>>> Rullerne er 9 grams og det er standard.
>>
>> Gå lidt ned i rullevægt, det har intet med strømproblem at gøre.
>>
>> --
>> Mvh Henning Lund
>> http://www.sitecenter.dk/freespace/
>> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
>
Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og se
forskellen..
Tak for hjælpen!
Michael
| |
Henning Lund (12-03-2008)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 12-03-08 18:46 |
|
Michael Kirkegaard tastede:
> Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og
> se
> forskellen..
Mange gange skal der finpudses med ruller, ikke altid kan
originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at
køre så jeg var tilfreds.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Nighthawk (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Nighthawk |
Dato : 14-03-08 16:38 |
|
"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47d816ee$0$15892
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Michael Kirkegaard tastede:
>
>> Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og
>> se
>> forskellen..
>
> Mange gange skal der finpudses med ruller, ikke altid kan
> originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
> jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at
> køre så jeg var tilfreds.
>
kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt omkring 55 km/t,
men det er absolut ingenting i forhold til standard rullerne.
NH
| |
Henning Lund (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 14-03-08 18:48 |
|
Nighthawk tastede:
> kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt
> omkring 55
> km/t, men det er absolut ingenting i forhold til standard
> rullerne.
>
> NH
7,2 kan de ikke fjerne punktet?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Nighthawk (15-03-2008)
| Kommentar Fra : Nighthawk |
Dato : 15-03-08 09:08 |
|
"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47daba6e$0$15893
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Nighthawk tastede:
>
>> kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt
>> omkring 55
>> km/t, men det er absolut ingenting i forhold til standard
>> rullerne.
>>
>> NH
>
> 7,2 kan de ikke fjerne punktet?
>
Måske, men det var nu engang den standardvægt jeg lå inde med, og det er
fint nok for mig. Faktisk kan det være en fordel med det døde punkt, for så
siger maskinen ikke ret meget ved den hastighed.
Det er faktisk herrenemt at komme fra det døde punkt igen. Slip gassen, og
giv så gas igen, så ha varioen skiftet, og så er punktet væk.
NH
| |
Michael Kirkegaard (15-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 15-03-08 20:25 |
|
"Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
news:Xns9A61A921FACC9Nighthawkxxxxxxxxxxx@212.104.200.36...
> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47d816ee$0$15892
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Michael Kirkegaard tastede:
>>
>>> Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og
>>> se
>>> forskellen..
>>
>> Mange gange skal der finpudses med ruller, ikke altid kan
>> originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
>> jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at
>> køre så jeg var tilfreds.
>>
>
> kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt omkring 55 km/t,
> men det er absolut ingenting i forhold til standard rullerne.
>
> NH
Det der bare er sært er at den har kørt fint med 9 grams de sidste 7
år/14.000 km.
Pludselig skal den have en anden type?!
Fatter det ikke helt, men prøver da.
Michael
| |
Michael Kirkegaard (22-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 22-03-08 17:52 |
|
"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47dc227f$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
> news:Xns9A61A921FACC9Nighthawkxxxxxxxxxxx@212.104.200.36...
>> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47d816ee$0$15892
>> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Michael Kirkegaard tastede:
>>>
>>>> Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og
>>>> se
>>>> forskellen..
>>>
>>> Mange gange skal der finpudses med ruller, ikke altid kan
>>> originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
>>> jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at
>>> køre så jeg var tilfreds.
>>>
>>
>> kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt omkring 55 km/t,
>> men det er absolut ingenting i forhold til standard rullerne.
>>
>> NH
>
> Det der bare er sært er at den har kørt fint med 9 grams de sidste 7
> år/14.000 km.
> Pludselig skal den have en anden type?!
>
> Fatter det ikke helt, men prøver da.
>
>
Satte 8 grams ruller i vario'en og det hjalp sgu!
Tak for de gode råd
Michael
| |
Kell Petersen (22-05-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 22-05-08 14:21 |
|
Kører med 6.5g på .. ruller fint
>
> Satte 8 grams ruller i vario'en og det hjalp sgu!
>
> Tak for de gode råd
>
> Michael
>
| |
|
|