Stemningen i Egypten
Fra : Jan Peterson

Dato : 08-03-08 19:55

Hej
Er der nogen nys hjemvendte fra Rødehavet, som kan fortælle hvordan
stemningen i lokalbefolkningen er over for danskere set i lyset af den
genopblussede Muhammedkrise?

--
Venlig hilsen

Jan Peterson

Fra : Henning

Dato : 08-03-08 22:47

On Sat, 8 Mar 2008 19:55:01 +0100, "Jan Peterson"
<jan.peterson@xxxxxxxxxxemail.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogen nys hjemvendte fra Rødehavet, som kan fortælle hvordan
>stemningen i lokalbefolkningen er over for danskere set i lyset af den
>genopblussede Muhammedkrise?

De lever af os, den almindelige egypter er ligeglad. Der bor 40
millioner (?) mennesker i Egypten, at 200 demonstrerer er vel
ligegyldigt? Men det fylder halvdelen af tv avisen.

Fra : Søren Reinke

Dato : 08-03-08 22:58

Henning wrote:

> De lever af os, den almindelige egypter er ligeglad. Der bor 40
> millioner (?) mennesker i Egypten, at 200 demonstrerer er vel
> ligegyldigt? Men det fylder halvdelen af tv avisen.

Helt enig.

Jeg var dernede lige efter sidste ballade.

Der var flere egyptere der ligefrem undskyldende at de i medierne
fremstod som barbariske flagafbrændende terrorister.
De kunne godt indse at fordi et firma publiserede disse tegninger var
dette ikke det samme som alle danskere ville latterligøre deres profet.

jeg blev selv ret overrasket over denne undskyldning, men de var som
altid super flinke, dem der havde med dykningen at gøre.
Og butiksejerne som altid irriterende, men man skal bare ignorere dem 100%

/Søren Reinke

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 10-03-08 01:52

On 8 Mar., 19:55, "Jan Peterson" <jan.peter...@xxxxxxxxxxemail.dk>
wrote:
> [...]
> Er der nogen nys hjemvendte fra Rødehavet, som kan fortælle hvordan
> stemningen i lokalbefolkningen er over for danskere set i lyset af den

Hej Jan

Som de andre siger, så tror jeg ikke at du skal tænke på det. Jeg er
der nede 2-5 uger om året, og var det også efter sidste krise. Jeg fik
direkte af vide om jeg ikke godt ville fortælle alle i Danmark at vi
var meget velkommen der nede. (Ja, de lever jo af os) Skandinaver er
klart de mest populære der nede. Det eneste du ikke kan banke ind i
hovedet af dem er at regeringen ikke bare kan bestemme hvad aviserne
skriver.

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 10-03-08 13:03

Hej,

Er netop kommer hjem fra Sharm. Der er absolut ingen problemer.

PS. vandet er pisse koldt. Husk tørdragt eller dobbelt 7mm......

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-03-08 17:38

Jacob Mondrup wrote:
> [...]
>
> Er netop kommer hjem fra Sharm. Der er absolut ingen problemer.
>
> PS. vandet er pisse koldt. Husk tørdragt eller dobbelt 7mm......

Definer lige pisse koldt :)

jeg var i øresund igår i dobbelt 7mm så kan vi snakke om koldt.

p.s. Glæder mig til min tørdragt kommer en af dagene.

/Søren Reinke

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-03-08 12:41

Jacob Mondrup <jm@jacobmondrup.com> wrote:

> Hej,
>
> Er netop kommer hjem fra Sharm. Der er absolut ingen problemer.
>
> PS. vandet er pisse koldt. Husk tørdragt eller dobbelt 7mm......

Jeg synes da ikke det var slemt - snorklede i en time af gangen uden
dragt.

Det var koldt når jeg kom om bord, men ikke uudeholdeligt.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-03-08 16:15

"Jacob Mondrup" <jm@jacobmondrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er netop kommer hjem fra Sharm. Der er absolut ingen problemer.
>
> PS. vandet er pisse koldt. Husk tørdragt eller dobbelt 7mm......

Så er jeg osse hjemme igen. Nej, du har ret. Der var ingen problemer
overhovedet med venligheden.
Og vandet var dejligt varmt . 22 grader stigende til 23, så en 5 mm
heldragt med en tynd t-shirt inden under, sko og ingen hætte, var helt fint.
--
Venlig hilsen

Jan Peterson

Fra : reneandersen74@gmail~

Dato : 10-03-08 08:03

hej Jacob

jeg skal derned sidst på måneden, hvad temperatur (grader) er pisse
koldt??

hilsen

René

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 11-03-08 13:04

"Pissekoldt" er måske lidt voldsomt - Men vandet er ca. 20-22 grader, og
efter 60 min fryser man sgu en del. Efter førte dag dykkede jeg med 5mm fuld
dragt, støvler, og en 6,5 mm med hætte oven på. Det var passende.

Dertil er den en god ide at have rigeligt med tøj med på båden så man er
nogenlunde varm når man skal til 2. og 3. dyk.

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-03-08 12:45

Jan Peterson wrote:
> Hej
> Er der nogen nys hjemvendte fra Rødehavet, som kan fortælle hvordan
> stemningen i lokalbefolkningen er over for danskere set i lyset af den
> genopblussede Muhammedkrise?

Tegninger eller ej...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4711357.stm

/jim

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-03-08 11:07

Jim Andersen wrote:

> Tegninger eller ej...
>
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4711357.stm
det er jo i 2005

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-03-08 12:39

> [...]

> Er der nogen nys hjemvendte fra Rødehavet, som kan fortælle hvordan
> stemningen i lokalbefolkningen er over for danskere set i lyset af den

Jeg kom hjem fra Sharm El Sheikh i går aftes og vi var ude at snorkle
ved nationalparken.

Vi oplevede ingen problemer overhovedet med arabere.

Til gengæld må jeg sige at russere er et kapitel for sig - de kan ganske
enkelt ikke opføre sig normalt.

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 13-03-08 05:32

On 13 Mar., 11:06, Bo Christensen <b...@bcconsult.com> wrote:

> det er jo i 2005

Ja, det var i 2005, men jeg anbefaler også altid folk Hurghada hvis de
er nervøse, da det normalt er i Sharm eller Dahab de bomber.