Ny ejendomsvurdering
Fra : Gunnar007

Dato : 07-03-08 20:52

Så kom skat med den nye vurdering.
De har sat vores rækkehus til kr 2.150.000
Jeg syntes jeg har læst at skat sætter vurderingen ca 5% under reel
salgsvurdering.
Vi fik ny nabo fornyeligt, de gav kr 2.100.000
Vi fik selv vurderet huset af kreditforeningen for 3 mdr siden i forbindelse
med omlægning
kreditforeningen vurderede til kr 2.050.000
Det skal til sidst nævnes at salget i vores område er gået godt og grundigt
i stå de sidste 9-12 mdr.
Mange huse, og rækkehuse som vores står til salg i mere end 6 mdr

Skal jeg klage til skat over vurderingen ??
Og hvordan ??

Hilsen G

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-03-08 21:05

> [...]
> grundigt i stå de sidste 9-12 mdr.
> Mange huse, og rækkehuse som vores står til salg i mere end 6 mdr
>
> Skal jeg klage til skat over vurderingen ??

Jeg ville ikke med de tal. Vi taler max. 100.000, og dermed inden for 5%, og
inden sagen kommer igennem systemet, så er priserne måske steget igen.

Mvh Maria

Fra : alexbo

Dato : 07-03-08 21:05

"Gunnar007" skrev

> De har sat vores rækkehus til kr 2.150.000
> Vi fik ny nabo fornyeligt, de gav kr 2.100.000
> Mange huse, og rækkehuse som vores står til salg i mere end 6 mdr

Uanset hvor længe det står til salg, er prisen vel prisen,
dagens pris er 2.100.000 kr. SKAT mener 2.150.000 kr.
Det kan da ikke være tættere.

> Skal jeg klage til skat over vurderingen ??
Du kan starte med at regne ud hvad de ekstra 50.000 i vurdering betyder for
din økonomi, og så kan du vurdere om du tror du kan få SKAT til at ændre
vurderingen.

> Og hvordan ??
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=117662&vId=201726&i=12&action=open

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-03-08 22:00

alexbo wrote:

> Du kan starte med at regne ud hvad de ekstra 50.000 i vurdering betyder
> for din økonomi, og så kan du vurdere om du tror du kan få SKAT til at
> ændre vurderingen.

NUL kroner da ejendomsværdiskatten er fastfrosset på 2001 niveau +5%. Det
er kun vurderingen af grunden som har betydning for skattebetalingen
(grundskylden).

--
Jesper Lund

Fra : SB

Dato : 09-03-08 23:07

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundigt i stå de sidste 9-12 mdr.
> Mange huse, og rækkehuse som vores står til salg i mere end 6 mdr
>
> Skal jeg klage til skat over vurderingen ??

Vores satte de også for højt engang, skrev til dem at de bare kunne sende
pengene, for til den pris havde de da købt et hus
De kom utroligt nok uanmeldt en søndag og kiggede på det, hvorefter det blev
sat 100.000 kr. ned

Søren

Fra : Svend

Dato : 10-03-08 08:50

SB wrote:

> [...]
> pengene, for til den pris havde de da købt et hus
> De kom utroligt nok uanmeldt en søndag og kiggede på det, hvorefter det blev

Det er sgu da utroligt, ringede de på og ville se huset ?

Mvh.
Svend