rygeloven
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-03-08 09:36

Rygeloven siger, at der ikke må ryges indendøre på danske arbejdspladser.

Gælder dette også på fællesarealer (gang/trappe/elevator/kælder) i en privat
udlejningsejendom, hvor der er ansat en vicevært?

mvh.
Uffe Kousgaard

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-08 10:13

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Rygeloven siger, at der ikke må ryges indendøre på danske arbejdspladser.
>
> Gælder dette også på fællesarealer (gang/trappe/elevator/kælder) i en
> privat udlejningsejendom, hvor der er ansat en vicevært?

Selvfølgelig, det er jo viceværtens arbejdsplads.

Dog kan der dispenseres hvis der tales om sygehus, institution for psykisk
syge, og demensafsnit.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-03-08 18:17

Leif Langgaard wrote:
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
>>

> Selvfølgelig, det er jo viceværtens arbejdsplads.

Hm. Måske, måske ikke. Normalt betales der også leje for de kvm (typisk
trappegang) der er fællesareal, så spørgsmålet er om det er så enkelt.
Trappearealet og reposen er dermed lejerens.
Det kunne være interessant at få en afgørelse derom.

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-08 19:55

Kurt Lund skrev:

> Hm. Måske, måske ikke. Normalt betales der også leje for de kvm (typisk
> trappegang) der er fællesareal, så spørgsmålet er om det er så enkelt.
> Trappearealet og reposen er dermed lejerens.

Kan han så godt sætte en liggestol og et tv op på reposen?

--
Bertel

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-03-08 10:00

Bertel Lund Hansen wrote:

> Kan han så godt sætte en liggestol og et tv op på reposen?

Under de rigtige omstændigheder, hvorfor ikke? Man ser tit potteplanter,
siddestole med mere.

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-08 13:19

Kurt Lund skrev:

> Under de rigtige omstændigheder, hvorfor ikke?

Fordi brandmyndighederne forbyder det.

> Man ser tit potteplanter,
> siddestole med mere.

Ja, og folk kører for stærkt i bil.

Min pointe er at selv om man betaler for noget plads, er det ikke
givet at man frit kan disponere over det.

--
Bertel

Fra : John D

Dato : 08-03-08 05:23

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig, det er jo viceværtens arbejdsplads.
>
> Dog kan der dispenseres hvis der tales om sygehus, institution for psykisk
> syge, og demensafsnit.

Er der nogle regler om rygning på f.eks. kollegier?

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 14:51

On Fri, 7 Mar 2008 09:35:58 +0100, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> [...]
>
>Gælder dette også på fællesarealer (gang/trappe/elevator/kælder) i en privat
>udlejningsejendom, hvor der er ansat en vicevært?

Hvis man kommer som håndværker,og skal udføre noget arbejde i et
privat hjem,skal beboeren vel heller ikke sidde og ryge,så længe
håndværkeren er der vel?
/gubbi

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-03-08 17:36

Den Sat, 08 Mar 2008 14:50:52 +0100 skrev gubbi:

> Hvis man kommer som håndværker,og skal udføre noget arbejde i et privat
> hjem,skal beboeren vel heller ikke sidde og ryge,så længe håndværkeren
> er der vel?
> /gubbi

Ka i daette fatte at I ikke må genere andre med jeres rygning - ligeledes
er det jo forbudt folk der æder hvidløg, at trække vejret på offentlige
steder - ikke?
Og folk der har luft i maven må da heller ikke gå udenfor eget hjem -
godt vi har børnehaven Christiansborg til at lovgive i dette, der engang
var verdens bedste land.

Karl Erik.