Har jeg skidt i nælderne?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-03-08 13:12

For ca 5 måneder siden så jeg en TV-reklame for Firmaet www.outwave.dk Det
er en internetydbyder, der tilbyder oplevelsespakker, der rummer et 42"
FladsskærmsTV, en mobiltelefon, en router, 3 Mbit/512 Kb internetopkobling,
te mobilabonnement og IPtelefoni til bare 699 kr/md. i 24 mdr derefter 189
kr/md alene for de forskellige services.

Jeg har i lang tid vandret rundt om den varme grød, ringet til dem og spurgt
om forskellige forhold, bla a. konfiguration af deres router, mm., og alt
var ii den skønneste orden.. Jeg bruger Trustpilot, og den havde ingen
kommentarer til firmaet og google afslørede heller intet ondt. Og da det i
hvert fald har eksisteret i 5 måneder, burde sagerne jo være begyndt at
dukke op.

Så i forrige uge gik jeg itl biddet. Jeg ringede til kundeservice for at
bestille en oplevelsespakke med et 50' plasma, uden den normalt medfølgende
mobiltelefon, men med fast IPadresse til 28 kr/md og flatrateforbrug på
IPtelefonien til 99 kr/md.
Ialt til en månedlig ydelse på 1006 kr i 24 måneder for derefter at falde
til 189+28+99= 316 kr/md
Jeg modtager et ansøgningsskema, som jeg udfylder og sender samme dag. to
dage senere modtager jeg så modtager jeg til underskift et brev om at jeg er
godkendt til en kredit på 17000 kr og en fuldmagt på nummerporteringen fra
mine nuværende teleabonnementer (mobil og fastnet).

To dage inde i næste uge (I sidste uge) ringer jeg til Outwave for at høre
om, hvornår jeg kan forvente at modtage mit bestilte husalter, og hvornår de
forskellige abonnementer træder i kraft. Det skulle de lige undersøge.
Tre timer senere ringer en dame fra Outwave mig op. " Det var dog et
frygteligt rod med min ansøgning" får jeg at vide.Ifølge hende har jeg
bestilt både et normalt 42" LCD-TV og et ekstra 50" plasma. Jeg står lidt
undrende tilbage, da jeg faktisk fik hjælp af kundeservice under
udfyldningen af skemaet, da jeg havde et par spørgsmål i forbindelse hermed.
Endvidere fortæller damen, at de ved en fejl har ansøgt om et forkert beløb
ved banken, og som ikke var stort nok.
De 17000 kr skulle have været 21000 kr. (Det skal siges, at jeg stod og var
på vej ud af døren for at møde på arbejde - Jeg kom faktisk 10 minutter for
sent pga hende) Så jeg havde ingen mulighed for at efterregne det, da jeg
ikke kendte prisen på TV'et. Den er jo en del af pakken, og jeg havde i
forvejen en god ide om konceptet - Overpris på hardwaren for at kunne udbyde
de billige ISPservices.
Nå, men jeg skulle udfylde en ny ansøgning for at de kunne få det korrekte
beløb, og hun villle sende den med det samme.
To dage senere havde jeg ikke modtaget noget. Så jeg ringede og forhørte
mig. Den samme dame bad mig vente yderligere en dag, da det godt kunne være
pga den interne postgang i firmaet., så de fik både fredag, lørdag og
mandagen med, førend jeg forsøgte at rykke igen.

Nu blir det sjovt. Jeg havner i køen til kunderservice som nr 2 - Åhh pis
ventetid. - Jatak 55 minutter!
Blot for at opleve, at røret blir løftet og lagt på igen.. DAMN! man blir
hidsig af sådan noget. Ringer igen - Nu er man pludseligt nr otte! Opgiver
med det samme og prøver senere. Nu er linien død, efter man har valgt Et for
kundeservice. Komplet tavshed i 30 sekunder førend et optagesignal lyder.
Det fortsætter hele mandagen og tirsdagen.
I dag onsdag er der sket en forandring. nu virker køsystemet til
kundeservice igen. ogjeg er nr 1 i køen - hurra!
Jatak det er jeg så i 30 minutter- Så skifter det til en viderestilling. Den
selvsamme dames stemme - hende jeg tidligere har haft i røret- meddeler at
alle linier er optaget - -Vent venligts. Det gør jeg så - i yderligere 25
minutter! Jeg er sq en tålmodig sjæl. Så gav jeg op. Ingen svarer længere i
firmaet.

Så hvad nu? Alle alarmklokker ringer løs i mit indre. Det tyder på en
konkurs, men jeg har intet kunne finde om det.
Jeg har forsøgt at maile dem, men de svarer heller ikke her.

Det specielle er, at de besynderlige forklaringer om fejl i min ansøgning,
og at det godkendte beløb var for lille, ikke er korrekte. Det slog mig her
i går, da jeg kom til at tænke efter.
Det er faktisk nemt at efterregne. Aftalen skulle gå på 24 måneders rentefri
betaling + betaling for services.
Jeg havde bestilt standard internet bredbånd til 189 kr/md + 28 kr/md for
fast IP, og flatrate IPTelefoni til yderligere 99 kr/md. ialt 316 kr. over
24 mdr udgår servicedelen altså 7584 kr. Jeg skulle betale 1006 kr/md altså
for hele aftalen altså 24144 kr over 24 mdr. alt 16560 kr for hardwaren. (TV
og router) Det var det beløb, der stod på godkendelsen.
Så det er ganske enlkelt en tyk løgn, fruentimmeret hældte ud, åbenbart for
at holde mig hen.

Nu står jeg så her. Enten har jeg været svineheldig akkurat ikke at få købt
et TV alt for dyrt og så stå uden ISP, da firmaet har krakket. Eller også
står jeg med en ubehagelig bavian på skulderen, fordi firmaet har gjort
noget dybt ulovligt og hævet det først godkendte lån uden at have til
hensigt at levere den aftalte vare og til trods for at jeg fik besked på, at
lånet var forkert og der skulle udfyldes en ny ansøgning.

Ja, jeg ved det jo ikke. Lige nu handler det jo om, at jeg ikke kan få
kontakt med firmaet.

Men HJÆLP! Nogen der har hørt noget.?
Jeg har ringet til forbrugerstyrelsens hotlige for at høre nyt, men de kunne
ikke hjælpe med information blot henvise mig til en advokathjælp for at få
den til at tjekke om der er noget under opsejling mht. Outwave.

Hvordan står jeg, hvis nu firmaet er gået konkurs, og har været så moralsk
uvederhæftige at udtage et lån i mit navn til trods for de modstridende
oplysninger og uden hensigt at levere det aftalte?

Firmaet er et aktieselskab med en ejer, en Thomas Rosenberg, som også er ved
at bygge et større Wellnessferiecenter på Lolland.
http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=27170

Hvis jeg virkelig selv står med aben, altså hvis der er en, er der jo ikke
meget andet for end at hente direktøren/ejeren og så sælge hans nederste
kropsåbning til de muntre svende, der huserer i Mindeparken i Århus i et
opfang, der ophæver det bedragne beløb. Mon ikke 300 kr pr put er passende

Så kan man lære ikke at bruge andres penge uretmæssigt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 14:07

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> opfang, der ophæver det bedragne beløb. Mon ikke 300 kr pr put er passende
>
> Så kan man lære ikke at bruge andres penge uretmæssigt

Trusler om vold er ulovligt og du bedes holde den slags væk fra denne gruppe. (straffeloven §
266).

Fra : -= JF =-

Dato : 05-03-08 19:27

Jubii skrev:

> Trusler om vold er ulovligt og du bedes holde den slags væk fra denne gruppe. (straffeloven §
> 266).

Er du generelt mavesur, eller er du blind for smileyer og muntre toner?

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 20:23

-= JF =- wrote:

> Er du generelt mavesur, eller er du blind for smileyer og muntre toner?

*Du er OT*

Fra : -= JF =-

Dato : 05-03-08 20:50

Jubii skrev:

> *Du er OT*

Yep - og du er mavesur!

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 21:10

-= JF =- wrote:

> Yep - og du er mavesur!

*Du er OT*

Fra : -= JF =-

Dato : 05-03-08 22:40

Jubii skrev:

> *Du er OT*

Mavesur - og trættende!

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 06-03-08 04:18

-= JF =- wrote:

> Mavesur - og trættende!

*Du er OT, spammer*

Fra : -= JF =-

Dato : 06-03-08 17:09

Jubii skrev:

> *Du er OT, spammer*

Klovn!

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 06-03-08 18:10

-= JF =- wrote:

> Klovn!

*Du er OT, spammer*

Og ordet spammer er ikke et skældsord som dine barnlig alstre, men en vejledning til dig der
spammer gruppen med gentagne *OT* indlæg. *RFC1855*

Fra : -= JF =-

Dato : 06-03-08 22:34

Jubii skrev:

> Og ordet spammer er ikke et skældsord som dine barnlig alstre, men en vejledning til dig der
> spammer gruppen med gentagne *OT* indlæg. *RFC1855*

Du er en lille selvhøjtidelig mavesur mand - og værre bliver det næsten
ikke.

Nu kan du futte tilbage til betjentstuen og skrive endnu et surt indlæg,
og mens du gør det bruger jeg lidt kvalitetstid på at hælde dig i
bozofilteret.

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 07-03-08 00:12

-= JF =- wrote:

> [...]
>
> Nu kan du futte tilbage til betjentstuen og skrive endnu et surt indlæg,
> og mens du gør det bruger jeg lidt kvalitetstid på at hælde dig i
*TABER* du har skidt i nælderne.

Fra : snuden

Dato : 07-03-08 02:10

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> *TABER* du har skidt i nælderne.

Hold nu kæft i to!!!

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-03-08 15:55

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
<snip>

Du kan jo besøge dem fysisk på deres adresse i Hvidovre hvis du er på de
kanter, der står de giver en kop kaffe :)

Mvh
Jacob

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 05-03-08 16:22

"Frodo Nifinger" skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Trustpilot, og den havde ingen kommentarer til firmaet og
> google afslørede heller intet ondt. Og da det i hvert fald har eksisteret
> i 5 måneder, burde sagerne jo være begyndt at dukke op.

Andre har nok (ligesom dig) desværre ikke skrevet deres historie på
Trustpilot...

/Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-03-08 21:38

-snip-
Frodo> Så hvad nu? Alle alarmklokker ringer løs i mit indre. Det
Frodo> tyder på en konkurs, men jeg har intet kunne finde om det.
Frodo> Jeg har forsøgt at maile dem, men de svarer heller ikke
Frodo> her.

Jeg syntes lige du skulle klappe hesten lidt... Men enig: Det firma
lyder som noget man skal holde sig laaaangt væk fra - ikke mindst
pga. dårlig service. Om du er blevet snydt er nok for tidligt at sige
noget om.

Kan du ikke scanne de papirer du har underskrevet og uploade dem (og
evt. "censurere" de ting du ikke syntes offentligheden skal kende
til). Så ville det være noget nemmere at give dig et ordentligt svar.

Det lyder som en art gældsbrev du har underskrevet. Under visse
betingelser er du ikke forpligtet, hvis din underskrift er afgivet
under falske omstændigheder (som du antyder).

Derudover syntes jeg lige vi skal give firmaet en chance for at svare
tilbage til dig... Det kunne jo stadigvæk godt være et "hæderligt"
firma, bare med en elendig service.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 05-03-08 23:56

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfang, der ophæver det bedragne beløb. Mon ikke 300 kr pr put er passende
>
> Så kan man lære ikke at bruge andres penge uretmæssigt

Du har under alle omstændigheder 14 dages fortrydelses ret, så hvis det
frist ikke er overskredet ring til din bank og stop enhver udbetaling til
firmaet. Send samtidig et brev til firmaet (husk kvittering på posthuset),
og fortæl dem at du har fortrudt og hvorfor.
Måske ikke et direkte juridisk svar, men da bedre end det fra mavesure Jubii

Peter

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-03-08 13:58

Peter wrote:

> [...]
> kvittering på posthuset), og fortæl dem at du har fortrudt og hvorfor.
> Måske ikke et direkte juridisk svar, men da bedre end det fra
Nu er der jo tale om tilpassede varer. En rentefri kredit på 24 mdr, et
internetabonnement, et mobil abonnement. Så desværre! Den regel kan ikke
anvendes.

Så meget ved jeg da.
Nu var det ikke noget jeg bare sprang ind i. Jeg har forhørt mig og været i
kontakt med kundeservice 5-6 gange uden problemer. Ingen nævneværdig
ventetid i telefonkøen. Og der blev svaret på mals. Men nu er der bare ingen
kontakt what so ever.
De svarer ikke på mails, de tager ikke telefonen.
Jeg bor desværre ikke i nærheden af Hvidovre, for så havde jeg godt nok lige
lagt turen omkring.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-03-08 09:34

> Nu er der jo tale om tilpassede varer. En rentefri kredit på 24 mdr, et
> internetabonnement, et mobil abonnement. Så desværre! Den regel kan ikke
> anvendes.

Det er ikke rigtigt.
Kreditten skal bortfalde, hvis købet af fjernsynet fortrydes (det er jo til
fjernsynet kreditten er oprettet). Det fremgår direkte af
Forbrugeraftaleloven.

Herudover er det indenfor det rimeliges grænser, at hævde at de tilpassede
serviceydelser (abbonnementerne) er en konsekvens af varesalget (og ikke
omvendt) og at de derfor også skal bortfalde. Det er (svjh) et stadfæstet
princip ved køb af mobiltelefon, så det bør i høj grad også gælde her.

> Så meget ved jeg da.

Ikke helt, vel

/Per

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-08 09:52

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> varesalget (og ikke omvendt) og at de derfor også skal bortfalde. Det
> er (svjh) et stadfæstet princip ved køb af mobiltelefon, så det bør i

Godt så, det tager jeg til efterretning, men hvad så nu?

Det er konstateret, at Outwave uretmæssigt har hævet et beløb som et lån
optaget i mit navn.

Det står vist klart, at jeg ikke vil modtage nogen varer eller ydelser fra
Outwave for de penge.

Nu er mit spørgsmål så:
Skylder Outwave så pengene til mig eller til banken?

Er der med andre ord nogen forbrugerbeskyttelsemekanismer, der redder min
røv fra gælden, som outwave har stiftet i mit navn?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : alexbo

Dato : 07-03-08 10:22

"Frodo Nifinger" skrev

> Er der med andre ord nogen forbrugerbeskyttelsemekanismer, der redder min
> røv fra gælden, som outwave har stiftet i mit navn?

Det skal du ikke regne med,
nu skriver du ikke præcist hvad det er du har underskrevet, men jeg læser
det som en låneansøgning til Resurs bank og en bankoverførsel til Outwave.

Du har nu et lån i Resurs bank, og har forudbetalt diverse varer som
tilsyneladende ikke bliver leveret.
Resurs Bank vil fastholde dig på lånet, og hvis Outwave er lukket, kommer
der nok ikke noget derfra.

Tilsyneladende er det Resurs banks kerneområde, ikke nødvendigvis at bedrage
kunderne, men hurtige lån til forbrugerne og pengeoverførsel til butikkerne,
en stor hjælp for plattenslagere.

"Främst erbjuder vi konsumentkrediter via butiker med lojalitetsbyggande
kortlösningar för slutkunden."

Hvis du overhovedet har en kopi af hvad du har underskrevet, så find ud af
helt præcist hvilke aftaler du har indgået.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-08 10:55

alexbo wrote:

> Hvis du overhovedet har en kopi af hvad du har underskrevet, så find
> ud af helt præcist hvilke aftaler du har indgået.

Jeg sidder her med det eneste stykke papir på sagen.
Et udskrift af en HTMLside

Den rummer information om butiksID

Kreditgiver :Resurs Bank Kreditbeløb, kontonr

Mit navn, CPR-nr, adresse og telefonnr

10 linier om kontovilkår

Oplysning om legitimation: kørekort og dets nr.
Adressedokumentation: sygesikringsbevis og udstedelsesdato

Herunder Købnota:
Tekst:
Hermed godkendes debiteringen af min ovenstående bevilget konto for modtaget
vare/tejeneste med et beløb på 16776 kr
(Beløbet udgør betaling for indkøb ved ovenstående salgssted)

Underskrift medansøgers underskrift Forhandlers underskrift.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : alexbo

Dato : 07-03-08 11:49

"Frodo Nifinger" skrev

> [...]
> (Beløbet udgør betaling for indkøb ved ovenstående salgssted)
>
> Underskrift medansøgers underskrift Forhandlers underskrift.

Hvis det er et stykke papir du har udprintet, underskrevet og sendt til
Outwave, har du skrevet under på at du har fået leveret varer for 16776 kr.
Det er en besked til banken om at de kan udbetale pengene, du har fået
varen.
Man kan sanmtidig læse at du har en bevilget konto, et lån i banken.

I betragtning af at du tænkte dig grundigt om inden du bestilte er det
ærgeligt at derefter tænkte du overhovedet ikke.
Du opretter et lån i en ukendt bank, du godkender at de sender pengene
videre, du har skidt i nælderne.

Du skriver du ikke bor i nærheden af firmaet, men det kan jo være alt fra 50
til 500 km. det ville ellers nok være klogt at kigge forbi.

Een god ting synes jeg er at der ellers ikke er noget fremme om Outwave, det
ville have været værre hvis det væltede frem med forespørgsler, så der er
stadig en mulighed for at du får hvad du har købt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-08 16:11

alexbo wrote:

> [...]
> Outwave, det ville have været værre hvis det væltede frem med
> forespørgsler, så der er stadig en mulighed for at du får hvad du har
En hurtig update er, at jeg har fået reddet mig ud af miseren.

Outwave er igen begyndt at svare telefonen og efter lidt snakken frem og
tilbage lykkedes det mig at få firmaet til at udskrive en kreditnota og faxe
den til Resursbank. De har bekræftiget modtagelsen og dermed har jeg fået
ryggen fri.
Den meget flinke ansatte hos Resursbank var endda ret overrasket over at
kreditnotaen kom, da en lang række kunder har kontaktet dem med problemer
med ikke at have fået deres udstyr.

Men de er ærlige nok i Outware - bare i problemer. Trist for konceptet er
ganske godt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

PUHHAAA, En erfaring rigere og

Fra : alexbo

Dato : 07-03-08 16:44

"Frodo Nifinger" skrev

> Men de er ærlige nok i Outware - bare i problemer. Trist for konceptet er
> ganske godt.

Det synes jeg ikke, det fremgår ikke af hjemmesiden og egentligt heller ikke
af dit første indlæg, at man selv skal låne alle pengene i en bank, det
fremgår som en afbetalingsordning og et abonnement.

Der er mange butikker der formidler lån til forbrugsgoder men de reelle
butikker skjuler ikke at det er et lån.

Nu kommer du åbenbart ud af det, og tillykke med det, men du skal nok lige
undersøge om du stadig har en konto og et lån i Resurs Bank.

Prøv en gang at undersøge til hvilke vilkår du har optaget dette lån?
Du kunne sikkert låne det billigere i din egen bank.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-03-08 10:23

alexbo wrote:
> [...]
>
> Prøv en gang at undersøge til hvilke vilkår du har optaget dette lån?
> Du kunne sikkert låne det billigere i din egen bank.

Lånet var rentefrit i de 24 måneder. Til gengæld er der skjult et par
gebyrer på i alt 318 kr.årligt.

Havde det ikke været fordi købet var bundet sammen det meget billige
internet og andre services, havde jeg ikke hoppet på vognen.
Ideen var jo netop, at fjernsynet stort set financieres over de udgifter man
i forvejen har til sin ISP. - Altså den store besparelse på servicedelen.
For mig havde det godt kunnet betale sig.

Men jeg slap ud af mieren, og allerede nu har jeg købt et andet fjernsyn,
der hænger på væggen. - Fruens tålmodighed slap op og det købte jeg
kontant.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Studo

Dato : 06-03-08 20:00

On Thu, 06 Mar 2008 13:58:15 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> Nu er der jo tale om tilpassede varer. En rentefri kredit p 24 mdr, et
> internetabonnement, et mobil abonnement. S desvrre! Den regel kan ikke
> anvendes.

Det er da rigtigt, men hvis der ikke er flyttet penge endnu, så skal de
jo i kontakt med dig for at levere hardwaren.

Det jeg umiddelbart studser over er om betalingen er oprettet som et lån,
eller betalt ad mere almindelig vej.
Almindelig vej vil jo kunne give dig penge igen, da de ikke har leveret.
Uanset om det er tilpasset.

Fra : kebameyer@gmail.com

Dato : 27-03-08 08:51

On 5 Mar., 13:12, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> opfang, der ophæver det bedragne beløb. Mon ikke 300 kr pr put er passende
>
> Så kan man lære ikke at bruge andres penge uretmæssigt

hej hej! har læst dit indlæg om outwave.
jeg har selv købt hos outwave.havde det lige som dig.
hviste ikke om det var forsvarligt at tage lån,og købe
en oplevelses pakke. men efter nogle dages betænkningstid,
sprang jeg på. nye firmaer kan jo godt have nogle begynder-
vanskligheder. og det har outwave også. jeg har i over 5mdr
haft problemer med ip tlfni og med oprettelse af internet. det
er dog ved at være iorden. havde også problemer med opsigelse
af mit net og ip hos cybercity. det skulle telogic gøre for mig,men
det måtte jeg selv klare.telogic er en samarbejdspartner,som outwave
har, som skal ordne alt med portering og oprettelse.jeg får 5 måneders
betaling til cc, refunderet i sidste ende..det er jeg ihvertfald
blevet lovet!?
men konkurs er de ikke gået. så vær ikke bekymret for at købe hos dem!
hilsen meyer

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-03-08 11:28

kebameyer@gmail.com wrote:

> [...]
> blevet lovet!?
> men konkurs er de ikke gået. så vær ikke bekymret for at købe hos dem!

Ikke for at gøre dig ked af det, men jeg har netop fået oplyst af en
journalist, der er ved at undersøge firmaet, at Outwave A/S, har registreret
et navneskifte hos selskabsstyrelsen til "Afviklingsselskabet af d. 14 marts
2008." Så hvis de ikke er ved at rulle om på ryggen, så ved jeg sq snart
ikke.

Fakta er, at i mit tilfælde hævede firmaet et lån i mit navn, ringede til
mig og fortalte, at lånebeløbet var forkert, og jeg skulle udfylde et nyt
skema. De tilbagedaterede købet til 9 dage før, jeg overhovedet havde bedt
dem om at sende ansøgningsskemaet, og de sendte ikke de lovede papirer
efterfølgende. Endelig svarede de ikke deres telefon i 4 dage.

Summer vi det op, så 1. På intet tidspunkt for man fortalt/ at der er tale
om låntagning hos 3. virksomhed. Det opdager den skarpe kunde først, når
kreditgodkendelsen kommer.
2. Jeg blev telefonisk oplyst om, at min ansøgning rummede fejl, og de havde
hjemtaget det forkerte lån på 17000 kr.
Jeg havde bestilt et 50" fjernsyn, og 3 Mbit internet, fast IP-adresse og
flatrate IPtelefoni men ingen mobiltelefon. Lånet skulle angiveligt have
været på 21300 kr. Mit køb var på 24 måneder rentefrit. Dvs. 189 kr til
internet + 28 kr for IPadresse + 99 kr til Flatrate IPtelefoni.= 316 kr/md =
7584 kr i 24 mdr. Samtidigt skulle jeg så tilbagebetale 21300 kr over 24
mdr.
Jeg fik oplyst, at min månedlige ydelse i 24 mdr. var på 1006 kr. = 24144
kr. Kan du se et misforhold her?
Ydelser på ialt 24144 kr og en sammenregning på 28800 kr! For at understrege
det, så prøvede jeg at vælge min pakke på deres hjemmeside men med
mobiltelefonen.. Der blir ydelsen 1046 kr/md = 25104 kr. Det passer jo
heller ikke, og deres kundeservice var ude af stand til at fortælle mig
sammenhængen, da jeg først kom igennem. Derfor kunne jeg presse dem til at
gi mig en kreditnota og slippe mig fri.
3. Ved at hæve lånet forhindrede Outwave mig jo i at kunne hjemtage det
større og iflg.. dem korrekte lån hos Resursbank AB. Outwave sendte jo
heller ikke papirerne til mig som lovet.
4 Resursbank's kundeservice oplyste mig, at de have rigtigt mange kunder,
som havde problemer med Outwave og som ikke havde fået deres bestilte varer.
5. Outwave har overfor selskabsstyrelsen ændret navn til
"Afviklingsselskabet af 14. marts 2008", iflg oplysninger, jeg har fået fra
en journalist, der er ved at kigge selskabet efter i sømmene.
Det er næppe befordrende for salg og marketing i sådan et firma, at hedde
"Afviklingsselskabet"

Jeg slap med skrækken. Jeg er bange for, at andre ikke er så heldige.
Resursbank AB har oplyst mig at de har modtaget kreditnotaen og jeg kunne
smide girokort og brev væk.
Sjovt nok har jeg intet modtaget på skrift, der oplyser, at jeg intet
skylder, men jeg har til gengæld optaget samtalen med Resursbanks
medarbejder, for det tilfælde, at det skulle blive nødvendigt for mig at
løfte bevisbyrden.

Så jeg håber, at du er tilfreds med fjernsynet til den pris, du har givet,
og kan leve med tilbagebetalingen uden støtte fra den billige
internetopkobling, for jeg tør altså ikke love dig, at den fortsat virker
ret mange måneder frem.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-03-08 13:07

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> "Afviklingsselskabet af d. 14 marts 2008." Så hvis de ikke er ved at
> rulle om på ryggen, så ved jeg sq snart ikke.

Jeg har nu selv undersøgt sagen lidt via Erhvervs og selskabsstyrelsen.

På adressen er registreret flg:

http://www.publi-com.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30616642

Outwave Net A/S CVR 30616642

Og

http://www.publi-com.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30207823

Afviklingsselskabet af 12. marts 2008 A/S CVR 30207823

Det underlige er, at selskabet er registreret før Outwave nemlig den. 23
januar 2007
Hvor Outwave Net er registret 1 juni 2007

Hmm. der må være nogen, der har kløjes i det.

Uanset hvad, så rokker det ikke ved min meget uheldige eskapade med Outwave.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-03-08 13:40

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
>
> Det underlige er, at selskabet er registreret før Outwave nemlig den.
> Hvor Outwave Net er registret 1 juni 2007

Og jeg fortsætter lidt!

Afviklingsselskabet af 12. marts 2008 A/S er i branchen 611000
Fastnetbaseret telekommunikation

Outwave Net er i branchen 474200 Detailhandel med telekommunikationsudstyr

Outwave er altså splittet op i to selskaber; et der sælger fjernsyn, laptops
og routerne og et, som sælger internetopkoblinger, mobilabonnementer og
IP-telefoni. Og det er det sidste, der øjensynligt er underafvikling jvf.
navnet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger