Hvorfor slipper forsikringssvindlerne så l~
Fra : Svend Andersen

Dato : 05-03-08 00:03

Her tænker jeg naturligvis på forsikringsselskaberne som gang på gang
svindler deres kunder, og som har et korrupt ankenævn med en bestukket
dommer til at begunstige dem selv.

Hvad er egentligt forklaringen på at en skadelidt kunde ikke bare stævner
forsikringsselskabet forholdsvist hurtigt i sagsforløbet istedet for at
lade dem trække det hele i 4-5 år og forsætte bedrageriforsøgene.

Vi ser det hele tiden. Denne omfattende svindel og evige forsøg på
bedrageri mod forsikringstagerne.

Jeg savner en god juridisk forklaring?

Jeg selv er en politisk forbruger, og har skiftet fra Alm.Brand som følge
af svindelnumrene som blev vist i Kontant. Det var kvalmende at høre Deres
lede gås i TV programmet ævle udenom.

Svend

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-08 00:16

Svend Andersen skrev:

> Jeg savner en god juridisk forklaring?

Så må du stille et godt, juridisk spørgsmål.

--
Bertel

Fra : Lau

Dato : 05-03-08 00:28

> Jeg selv er en politisk forbruger, og har skiftet fra Alm.Brand som følge
> af svindelnumrene som blev vist i Kontant.

Skade os ej fornøjer - mvh Algemeine Feuer
Sådan var ordene da jeg blev uddannet i branchen i 80'erne.

Det er da næsten et juridisk svar - i forhold til spørgsmålet.

vh
Lau

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-03-08 00:36

Den Wed, 05 Mar 2008 00:02:30 +0100 skrev Svend Andersen:

> [...]
> for at lade dem trække det hele i 4-5 år og forsætte bedrageriforsøgene.
>
> Vi ser det hele tiden. Denne omfattende svindel og evige forsøg på

Fordi vi i Danmark har verdens dårligste forbrugerstyrelse, der bare
sidder og triller bussemænd og indgår forlig om, at "Det kan vi vel ordne
i mindelighed" - og så har vi en borgerlig regering, der nu bruger
måneder på at diskutere om det er farligt at placere vindmøller langs
motorvejene.

Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-03-08 07:31

Svend Andersen skrev:
> Her tænker jeg naturligvis på forsikringsselskaberne som gang på gang
> svindler deres kunder, og som har et korrupt ankenævn med en bestukket
> dommer til at begunstige dem selv.

...og der er en række domme der understøtter dén generalisering?

> Hvad er egentligt forklaringen på at en skadelidt kunde ikke bare stævner
> forsikringsselskabet forholdsvist hurtigt i sagsforløbet istedet for at
> lade dem trække det hele i 4-5 år og forsætte bedrageriforsøgene.

Mangel på penge til løbende udgifter?

> Vi ser det hele tiden. Denne omfattende svindel og evige forsøg på
> bedrageri mod forsikringstagerne.
>
> Jeg savner en god juridisk forklaring?

Det gør jeg også... bedrageri er omfattet af straffeloven, så det kunne
være interessant.

> Jeg selv er en politisk forbruger, og har skiftet fra Alm.Brand som følge
> af svindelnumrene som blev vist i Kontant. Det var kvalmende at høre Deres
> lede gås i TV programmet ævle udenom.

Jeg tor at svaret på det spørgsmål som din emnelinje angav, er at der er
ret få anmeldelser om bedrageri mod forsikringsselskaber i forhold til
forsikringstagere.

- cep

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-08 07:12

On Mar 5, 12:02 am, Svend Andersen
<svend.andersen.rodo...@gmail.com.invalid> wrote:
> Her tænker jeg naturligvis på forsikringsselskaberne som gang på gang
> svindler deres kunder, og som har et korrupt ankenævn med en bestukket
> dommer til at begunstige dem selv.

Det kan lade sig gøre at vinde over et forsikringsselskab i
Ankenævnet, been there, done it, got the victory

> Jeg selv er en politisk forbruger, og har skiftet fra Alm.Brand som følge
> af svindelnumrene som blev vist i Kontant. Det var kvalmende at høre Deres
> lede gås i TV programmet ævle udenom.

Har selv fravalgt TopDK pga. turen i Ankenævnet.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....