Bedrager
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 19:03

Tilbage i 10-2 købte jeg 2 ram moduler efter annonce i gulgratis, hvor vi
aftalte en pris på 500 kr.
Han skulle så sende mig rammene når pengene var overført, men jeg har endnu
ikke modtaget nogle, ringer man til hans mobil får man aut telefonsvarer.
email eller sms får man intet svar tilbage.
Det eneste man har af adr på ham er hans mail, som er

Fyn5210@forum.dk

Telefon nr. er 42988203

Hans konto nr. er .. reg.3574 konto nr.3362274613

og navnet skulle være Jesper Bundgaard
Hvad har jeg at gøre udover, at nok måtte indrømme, at pengene er tabt, og
man har handlet med en bedrager.

Leif Pedersen

Fra : Søren Blom

Dato : 04-03-08 20:35

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)nospam.mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
>
> og navnet skulle være Jesper Bundgaard
> Hvad har jeg at gøre udover, at nok måtte indrømme, at pengene er tabt,

Hvis du går ned i banken og sætter pengene ind på dne konto du har fåey
oplyst, så vil der på kvitteringen fremgå, hvem som ejer kontoen, det akn
måske hjælpe dig videre, ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : K_N

Dato : 04-03-08 20:43

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> oplyst, så vil der på kvitteringen fremgå, hvem som ejer kontoen, det akn
> måske hjælpe dig videre, ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre.

Den påstand skulle du nødig have ret i - håber ikke nogen af mine banker
oplyser navn/adresse til uvedkommende.

Knud

Fra : Frøken Jensen

Dato : 05-03-08 13:37

On 04/03/08 20:43, in article
47cda653$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "K_N"
<denherrammeringenj@mail.dk> wrote:

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> Den påstand skulle du nødig have ret i - håber ikke nogen af mine banker
> oplyser navn/adresse til uvedkommende.
>
> Knud

De oplyser navn, ikke adresse.

Fra : Holst

Dato : 04-03-08 21:44

Søren Blom wrote:

> Hvis du går ned i banken og sætter pengene ind på dne konto du har fåey
> oplyst, så vil der på kvitteringen fremgå, hvem som ejer kontoen, det akn
> måske hjælpe dig videre, ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre.

Jeg har inden for det seneste halve år tre gange været i en fremmed bank
for at sætte penge ind på en andens konto. Ingen af gangene var der
nævnt navn og adresse.

For ti år siden oplevede jeg dog, at Danske Bank både trykte navn,
adresse samt saldo på den kvittering, jeg fik stukket i hånden efter at
have sat penge ind på fyrens konto.

Jeg håber dog, at de er ophørt med den slags pjat, skønt jeg ikke er
kunde i den bank.

Fra : Bo

Dato : 04-03-08 13:19

Leif Pedersen AT skrev:
> [...]
> aftalte en pris p� 500 kr.
> Han skulle s� sende mig rammene n�r pengene var overf�rt, men jeg har endnu
> ikke modtaget nogle, ringer man til hans mobil f�r man aut telefonsvarer.
> email eller sms f�r man intet svar tilbage.
> Det eneste man har af adr p� ham er hans mail, som er
>
> Fyn5210@forum.dk
>
> Telefon nr. er 42988203
>
> Hans konto nr. er .. reg.3574 konto nr.3362274613
>
> og navnet skulle v�re Jesper Bundgaard
> Hvad har jeg at g�re udover, at nok m�tte indr�mme, at pengene er tabt, og

Jeg tjekker altid tlf.nr. i degulesider.dk og krak.dk og findes de
ikke - giver det mig et fingerpeg at der skal du ikke handle
vh Bo

Fra : apollo14

Dato : 04-03-08 22:00

Bo skrev:

> Jeg tjekker altid tlf.nr. i degulesider.dk og krak.dk og findes de
> ikke - giver det mig et fingerpeg at der skal du ikke handle
> vh Bo
Hvad så hvis folk har hemlig og udeladt nummer, der er jo flere grunde
til det, måske et job hvor man ikke vil kunne findes f.eks.

Handler skal altid foregå face2face, så undgår man disse problemer,
eller også skal der handles med Dankort.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-08 21:45

Leif> Tilbage i 10-2 købte jeg 2 ram moduler efter annonce i
Leif> gulgratis, hvor vi aftalte en pris på 500 kr. Han skulle så
Leif> sende mig rammene når pengene var overført, men jeg har
Leif> endnu ikke modtaget nogle, ringer man til hans mobil får man
Leif> aut telefonsvarer. email eller sms får man intet svar
Leif> tilbage. Det eneste man har af adr på ham er hans mail, som
Leif> er

Leif> Fyn5210@forum.dk

Leif> Telefon nr. er 42988203

Leif> Hans konto nr. er .. reg.3574 konto nr.3362274613

Leif> og navnet skulle være Jesper Bundgaard Hvad har jeg at gøre
Leif> udover, at nok måtte indrømme, at pengene er tabt, og man
Leif> har handlet med en bedrager.

Meld ham til politiet og vedlæg al mail-korrespondance og
skærmbilleder. Hvis du er den eneste han har snydt, sker der nok intet
(fordi han vil nok påstå at han har sendt dem og politiet vil ikke
engang undersøge sagen). Men du kan håbe på at andre har anmeldt ham
og at der ligger flere anmeldelser på Jesper Bundgaard... Hvis ja: Så
burde der da ske noget...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-03-08 07:40

Leif Pedersen skrev:
> [...]
>
> og navnet skulle være Jesper Bundgaard
> Hvad har jeg at gøre udover, at nok måtte indrømme, at pengene er tabt, og

Bedrager er han nu ikke. Han skylder dig bare 500 kroner.

- cep

Fra : Peter

Dato : 05-03-08 13:36

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Bedrager er han nu ikke. Han skylder dig bare 500 kroner.

Der tager du nu fejl.
Hvis han modtager penge for en varer, der enten ikke eksisterer eller
allerede er solgt, så er det bedrageri.

Jeg har købt mange varer over nettet, også hos private, og er endnu aldrig
blevet snydt, men skulle det ske engang, kan sælger med garanti forvente en
politianmeldelse for bedrageri.

Peter

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-03-08 18:12

> Der tager du nu fejl.
> Hvis han modtager penge for en varer, der enten ikke eksisterer eller
> allerede er solgt, så er det bedrageri.

Jeps, hvis...
Men det er en domstol der skal tage stilling til det spørgsmål.
Sålænge at han ikke er dømt for bedrageri, er han ikke en bedrager.

- cep

Fra : snuden

Dato : 06-03-08 02:13

> Jeps, hvis...
> Men det er en domstol der skal tage stilling til det spørgsmål.
> Sålænge at han ikke er dømt for bedrageri, er han ikke en bedrager.

Omvendt, hvis han ikke er bedrager, kan han jo ikke blive dømt for
bedrageri
Så derfor kan han godt være bedrager uden at være dømt. Hvis en voksen mand
har samleje med et barn er han så ikke pædofil, uanset om han er dømt eller
ej?

Snuden

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-03-08 19:22

snuden skrev:

> Omvendt, hvis han ikke er bedrager, kan han jo ikke blive dømt for
> bedrageri

Det er vist en kamp på spidsfindigheder. :)
I juridisk forstand er han ikke bedrager før han er dømt for bedrageri.

> Så derfor kan han godt være bedrager uden at være dømt. Hvis en voksen mand
> har samleje med et barn er han så ikke pædofil, uanset om han er dømt eller
> ej?

Der er en overvejdende sandsynlighed for at han er pædofil, men det er
jo ikke i sig selv strafbart.
Bliver han dømt for at have haft samleje med en mindreårig, kommer der
jo ikke til at stå 'dømt for pædofili' på straffeattesten.

- cep

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-08 19:54

Claus E. Petersen skrev:

> Det er vist en kamp på spidsfindigheder. :)
> I juridisk forstand er han ikke bedrager før han er dømt for bedrageri.

Jeg vil være med: Jo han er. Man må bare ikke sige det højt.

Men er vel bedrager når man har bedraget.

--
Bertel

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-03-08 20:06

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg vil være med: Jo han er. Man må bare ikke sige det højt.

Dels det, og dels kan han ikke straffes for bedrageri før han er dømt
for bedrageri.

> Men er vel bedrager når man har bedraget.

Det kommer vel an på om man spørger bedrageren eller den bedragede.

- cep

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-08 20:18

Claus E. Petersen skrev:

> Det kommer vel an på om man spørger bedrageren eller den bedragede.

Nej. Svaret vil være forskelligt - sandheden vil ikke.

--
Bertel

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-03-08 20:33

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej. Svaret vil være forskelligt - sandheden vil ikke.

Det er fortolkningen af observerede og sandsynliggjorte hændelser
(sandheder) der er afgørende for om der er tale om bedrageri eller ej.

- cep

Fra : Frøken Jensen

Dato : 07-03-08 23:52

On 07/03/08 20:33, in article
47d198dc$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> [...]

Hvis man slår et menneske ihjel og ikke bliver opdaget (og derfor heller
ikke dømt) - er man så morder ? Eller afhænger det af den myrdedes holdning
til spørgsmålet ?????

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-03-08 03:17

Frøken Jensen skrev:

> [...]
> ikke dømt) - er man så morder ? Eller afhænger det af den myrdedes holdning

Så har man dræbt et menneske.. Spørgsmålet er så om det var overlagt
drab eller lovlig nødværge.

- ceå

Fra : Frøken Jensen

Dato : 08-03-08 21:32

On 08/03/08 3:16, in article 47d1f774$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,

> Så har man dræbt et menneske.. Spørgsmålet er så om det var overlagt
> drab eller lovlig nødværge.

Det er klart :)

Fra : Bjarne

Dato : 05-03-08 07:52

Leif Pedersen skrev:
> [...]
>
> og navnet skulle være Jesper Bundgaard
> Hvad har jeg at gøre udover, at nok måtte indrømme, at pengene er tabt, og

Her er han tilsyneladende igen - fra Googles cache.
Du kunne jo prøve at ringe mellem 9 og 13.

vh
Bjarne
Indrykket: 09.02.08 kl. 20:59
Nintendo Wii, Fifa 08,Need for speed prostreet,The sims 2 pets.Bee movie
game.... alle spil er 100% iorden...Træffes bedst 9-13 eller sms mig
Pris: 900,-

Føj til favoritter
Vareoplysninger:
Forsendelse:    Ja - køber betaler
Varens stand:    Næsten som ny
Kontaktoplysninger:
Postnummer: 5210 Odense NV
Telefon: 42988203

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-03-08 21:16

Bjarne wrote:

> Postnummer: 5210 Odense NV
> Telefon: 42988203

Mon det er ham her:
http://www.fyens.dk/article/947094:Krimi--Netsvindel-udloeste-faengsel-til-fynbo

--
Ejvind

Fra : knarke@gmail.com

Dato : 06-03-08 10:13

Hej Leif.

Jeg må med skam melde mig under fanerne: "Jeg er også blevet snydt af
Jesper Bundgaard".
Foretog mig nogenlunde det samme som dig; dog købte jeg en Nintendo
Wii af ham til kr. 2.850 + forsendelse. Indbetalte pengene og varen er
aldrig dukket op. Jeg har anmeldt ham til politiet d. 22. februar, men
regner ikke med at de gider at gøre noget ved det.
Med den tråd jeg har læst her (og artiklen fra Fyns Stifttidende), har
jeg tænkt mig at tage ned på politistationen igen for at rykke dem i
ørerne.....
Har du politianmeldt ham?
Fortsæt evt. i privat mail på thomas_at_message.dk (erstat _at_ med
snabel-a)

Mvh. Thomas.