feriepenge af sygedagpenge
Fra : bk

Dato : 04-03-08 09:13

Jeg ved ikke om det er OT men er der en venlig sjæl som ved om man er
berettiget til feriepenge af sygedagpenge?
jeg er håndværker og har 8 års ansættelse i samme firme men er på
sygedagpenge på grund af 2 operationer i skuldrene som er følgeskader fra
arbejdet i firmaet.
Min arbejdsgiver mener ikke jeg skal have feriepenge af sygedagpenge.Er der
noget sted i lovværket der kan anvises til?
Hvis jeg er helt galt på den henvises jeg gerne til rette gruppe.

Kjeldsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-03-08 10:49

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der noget sted i lovværket der kan anvises til?
> Hvis jeg er helt galt på den henvises jeg gerne til rette gruppe.

Han har ret, du optjener ikke feriepenge når du får sygedagpenge, men kan få
dagpenge i den del af ferien du ikke har optjent feriepenge til, hvis de
øvrige betingelser herfor ellers er opfyldt.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-03-08 11:10

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> Min arbejdsgiver mener ikke jeg skal have feriepenge af sygedagpenge.Er der
> noget sted i lovværket der kan anvises til?

Det må være sådan et spørgsmål din fagforening kan svare helt konkret
på.

Hvis ikke du optjener ret til feriegodtgørelse i firmaet, lader det
til du har ret til ferieDAGpenge: http://www.adir.dk/sw16999.asp

Men kontakt fagforeningen. De ved det helt sikkert.

Mvh Trine

Fra : bk

Dato : 05-03-08 05:54

Jeg takker for svarene.
efter 30 år på arbejdsmarkedet uden at have modtaget andet end sygedagpenge
et par enkle gange finder man lige et nyt ord,feriedagpenge.