utæt pakdåse
Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 16-07-01 18:48

Jeg har en utæt pakdåse bag ved mit tændingsmodul på min cb500k2(ca ½ l om
måneden).
Jeg har fået fortalt at motoren skal åbnes for at skifte den, det er en
større operation/udgift, pakningsæt evt andre pakdåser der af/belastes osv
osv. har jeg overevejet en midlertidig feberløsning.

Jeg har fundet en pakdåse med de samme mål og spec. som den originale, dog
uden krave, Min tanke, at volde den gamle ud med en skruetrækker og lime den
nye i med lock-tite.

Er der nogen der har prøvet et lignende stunt, er der evt andre staldtips
???.

Hilsen Ole

Fra : Morten Juel

Dato : 16-07-01 21:17

> [...]
> uden krave, Min tanke, at volde den gamle ud med en skruetrækker og lime
Damn det er mere fusk end jeg kunne finde på RESPECT, men jeg tror sq ikke
at det bliver tæt, men man ved jo ikke før det er prøvet

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 17-07-01 00:42

Fam. Lindschouw <lindschouw@get2net.dk> skrev i en

> [...]
gamle
> ud med en skruetrækker og lime den nye i med lock-tite.

Der er dømt fusk! :-|

Ville du selv købe en motorcykel af sådan en ka'l?? :-/

--
Armand.

Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 18-07-01 20:49

Hvaf mener du Jeg vil sq ikke sælge, jeg har lige købt den, og skruet i
timer, men hvis jeg kunne få den tæt, kunne den rulle til den skal åbnes af
anden årsag

Fra : Armand

Dato : 18-07-01 22:26

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvaf mener du Jeg vil sq ikke sælge, jeg har lige købt den,

Jeg mener:
Er du ikke i færd med noget fuskeri, som du ville rynke på næsen over
hvis det var en anden der gjorde det (og forsøgte at sælge til dig
bagefter) :-/

> .....men hvis jeg kunne få den tæt, kunne den rulle til den skal åbnes
af
> anden årsag

Du skal være mere end uheldig hvis den nogensinde får brug for at skulle
åbnes dér!
Ofte vil udgiften til så dybtliggende reparationer afstedkomme købet af
en brugt motor istedet

--
Armand.

Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 19-07-01 18:41

Jeg forstår ikke harmen, hvis den bliver tæt og det virker efter hensigten,
er der vil ikke noget ondt i det.
Hvis man åbner sådan en motor, skal de jo skiftes alle sammen alligevel,
og der er vel ingen grund til at reparere noget der virker.

Ofte vil udgiften til så dybtliggende reparationer afstedkomme
købet af
en brugt motor istedet

Jeg vil hellere renovere for min motor for 4k, end købe en brugt for det
halve !!.

Fra : Armand

Dato : 20-07-01 11:21

> Jeg forstår ikke harmen, hvis den bliver tæt og det virker efter
> hensigten, er der vil ikke noget ondt i det.

Nu kan jeg ikke tillade mig at være harmfuld, så dét er et forkert
udtryk!

Hvad er "virker efter hensigten"?
Der er stor sandsynlighed for at du skrammer både aksel og pakdåse-sæde
under en "udgravning" - Det får ihvertfald ikke den nye til at "virke
efter hensigten"!
Hvis du slipper heldigt af med at lime den nye i (til erstatning for den
krave den originale tilsyneladende har) uden at fastlime akslen også, så
er problemet blot udsat til den dag motoren endelig får behov for at
skilles:
Blokken er nærmest uløseligt limet sammen v.h.a. pakdåsen! Hvis dette
havde været tilfældet for dig hvis du havde valgt at isætte en ny på
rette vis, ville du sikkert have irriteret dig over sådan en fusket
forskruethed !?

> Hvis man åbner sådan en motor, skal de jo skiftes alle sammen
> alligevel, og der er vel ingen grund til at reparere noget der virker.

Ikke nødvendigvis!
Forudsat at motoren er 100% rengjort, kan man være heldig at få skiftet
pakdåsen allerede imens at blokken kun er adskilt "på klem" og derefter
lukke igen; men uanset, så bliver andre pakdåser blot siddende på deres
respektive
aksler og tager ingen skade deraf. At en aldrende motor så godt kunne
fortjene et sæt nye pakdåser nu man er "derinde", er en helt anden sag!
Pakfladen imellem motorblokkens halvdele er blot pakket med flydende
pakning, så dér er der heller ikke tillægsudgifter - Generator og
koblings -dæksel pakninger, kan dog risikere at briste under demontage,
imens at det ikke er nødvendigt at afmontere cyl/topstykke og derfor
sparer de pakninger!

> Jeg vil hellere renovere min motor for 4k, end købe en brugt for
> det halve !!.

Nu er priserne snarere det dobbelte, og dét er tilstrækkeligt til at det
gør for ondt på de fleste!
Brug af en brugt motor indebærer jo også at man bevarer hele den gamle
til reservedels-hugst fremefter!

Ved nærmere eftertanke, så erindrer jeg ikke pakdåser med kraver andre
steder end ved udgangsakslen (forreste tandhjul)!
Ifald at det er en selvforskyldt kædeopspændings eller wheelie -skade at
denne pakdåse har fået, og at du forsøger at sløre denne kendsgerning
ved
at tale om generator-pakning, vil jeg lige kommentere at
udgangs-pakdåsen
sandsynligvis kun slides/lækker fordi at udgangslejet enten er færdigt
eller solidt trykket ind i (bag-) siden af lejepasningen - Og så rækker
en udskiftning af pakdåsen ikke alligevel!
Dette er ikke for at "køre" på om hvorvidt du kører med for stram kæde
eller for meget på baghjul; men blot for at få det med udgangslejet
med - så lad lige være med at kaste dig over mig fordi jeg vovede denne
antagelse :-|

--
Armand.

Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 20-07-01 13:35

Det er ikke seriøst mere, det er derimod en masse påstande leveret på et
teoretisk og usagligt grundlag.

Hvis jeg ville køre på baghjul købte jeg ikke en gammel svend fra '76 med 53
hyps, hvoraf de 15 er sat på græs. Jeg tør slet ikke køre på den måde.

Få dig et liv

Fra : Armand

Dato : 21-07-01 00:15

> [...]
> Hvis jeg ville køre på baghjul købte jeg ikke en gammel svend fra '76
> med 53 hyps, hvoraf de 15 er sat på græs. Jeg tør slet ikke køre på

Hæ!
Nu flamede du mig alligevel!
Forøvrigt efterlod jeg i diplomatisk stil, også kædeopspændingen som
forårsagende mulighed

Anyhow - Pointen får lov at stå til de der måtte tro at det kun er deres
udgangspakdåse der er færdig!
Og du får lov at skrue i din model som du selv vil!

--
Armand.