Støtteindsamling alder
Fra : Ralph

Dato : 02-03-08 15:44

Findes der en lov for hvor gammel man skal være for at samle ind til f.eks.
Folkekirkens Nødhjælp, eller er det op til de enkelte
nødhjælpsorganisationer?

--
Ralph

Fra : Jubii

Dato : 02-03-08 17:40

Ralph wrote:
> Findes der en lov for hvor gammel man skal være for at samle ind til f.eks.
> Folkekirkens Nødhjælp, eller er det op til de enkelte
> nødhjælpsorganisationer?

Det var jo Tove der skulle spørge ):

Nå, men der findes en erstatningsansvarslov der siger at børn er personlig ansvarlig ved 5 år.
§24.
Børn kan få lov til at gøre som de vil, hvis de får lov af en forælder eller værge m.m., men
samtidig har forældre og værger tilsynspligt.
Der kan så være regler hos de enkelte foreninger/hjælpeorganisationer der regulerer hvorvidt
forældre/værger kan give børn lov til at deltage i indsamlinger.
Jeg tolker erstatningsansvarsloven sådan at børn generelt kan deltage i indsamlinger men at
forældrene skal føre tilsyn uder hele indsamlinsforløbet.

Fra : Ralph

Dato : 03-03-08 16:12

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tolker erstatningsansvarsloven sådan at børn generelt kan deltage i
> indsamlinger men at forældrene skal føre tilsyn uder hele

Tak for svar, det sender jeg videre.

--
Ralph