tilstoppet afløb, udlejers ansvar?
Fra : Jake

Dato : 29-02-08 23:16

Hej,

Jeg har et tilstoppet afløb og har prøvet med 2-4 flasker
afløbsrens, men det har ikke hjulpet. Problemet er ikke selve
afløbsledningen fra køkkenvasken ned til gulvet. Problemet er at
faldstammen(?) er tilstoppet. Det er et tilbagevendende problem.

Kan jeg kræve, at udlejer ordner det een gang for alle istedet
for at han kommer rendende hver 3. måned ? Har ikke forstand
på rør og den slags, men jeg vil skyde på at der skal et eller andet
udstyr til som kan blæse røret igennem.

Udlejer er en almennyttig boligforening.

Fra : K_N

Dato : 01-03-08 07:38

Det er ihvertfald udlejers problem at afløbet skal fungere.
Jeg går ud fra udlejer mener at løsningen er permanent hver gang - selv om
det kun holder 3 måneder. Du vil derfor nok få svært ved at kræve en
'endelig' løsning på problemet.

Knud