Tilgodehavende ifbm. konkurs
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-02-08 21:55

Jeg har et tilgodehavende for udført arbejde hos et firma (ApS) der desværre
viste sig at have mere end svært ved at svare sine forpligtelser, firmaet er
nu jf. cvr.dk "under tvangsopløsning" og har været siden 26/2 - jeg formoder
dette betyder der er indgivet en konkursbegæring - eller er der forskel på
"under konkurs" og "under tvangsopløsning"?

Hvor lang tid har jeg efter denne dato til at tilsende mit krav til den
kurator der vel må formodes at være, i tilfælde af at der (egentlig mod
forventning, men forsøges skal det da) skulle være lidt værdier tilbage i
firmaet?

-og i relation til ovenstående ikke mindst, hvordan finder jeg ud af hvem er
udpeget som kurator hvis ikke firmaet svarer på henvendelser vedr. dette?
Jeg har ikke kunnet finde noget ved at søge på firmanavnet hos
http://www.statstidende.dk - andre værktøjer jeg kan forsøge?

På forhånd tak for svar

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bo

Dato : 29-02-08 14:45

On 29 Feb., 22:54, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:
> [...]
> udpeget som kurator hvis ikke firmaet svarer på henvendelser vedr. dette?

Du skal søge på firmaindehavernes navne, måske har de dagen efter
startet noget firma i andet navn op igen

Fra : alexbo

Dato : 29-02-08 23:14

"Michael Kjærsgård" skrev i

- eller er der forskel på "under konkurs" og "under tvangsopløsning"?

Ja, du kan læse mere om det på linket.
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/erhverv/tvangsoplosning/Pages/default.aspx

> [...]
> kurator der vel må formodes at være, i tilfælde af at der (egentlig mod
> forventning, men forsøges skal det da) skulle være lidt værdier tilbage i

Hvis det ender med en konkurs skulle du kunne finde det på statstidende, så
du må holde øje med jævne mellemrum.
Som du kan se på siden er der 4 uger til at gøre krav gældende.

> [...]
> er udpeget som kurator hvis ikke firmaet svarer på henvendelser vedr.
> dette? Jeg har ikke kunnet finde noget ved at søge på firmanavnet hos

Det må den lokale skifteret kunne svare på.

mvh
Alex Christensen