Vedr. bolig indskud i lejebolig !
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 19:25

Hejsa

Jeg er kommet i tvivl, hvordan er reglerne vedr. indskud og lejeboliger?

Min hustru og jeg står for at skulle flytte, og nu vil udlejer have 3
måneders leje i indskud, samt de første 3 måneders husleje forud ! ( alt i
alt 60.000)

er dette lovligt ?

Håber at der er nogen der kan svare på dette, evt med pgf. henvisning

Mvh

Anders Skalsted

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-02-08 19:55

Gastro wrote:

> [...]
>
> Min hustru og jeg står for at skulle flytte, og nu vil udlejer have 3
> måneders leje i indskud, samt de første 3 måneders husleje forud ! ( alt

Det er lovligt (og helt normalt).

Uddrag af lejeloven: (jeg antager at det er en privat udlejer)

§ 34. Udlejer kan i lejeforhold om beboelseslejligheder og
enkeltværelser til beboelse ved lejemålets indgåelse som depositum kræve
et beløb svarende til indtil 3 måneders leje. Beløbet henstår til
sikkerhed for lejerens forpligtelser ved fraflytning. Udlejer kan ved
lejemålets indgåelse desuden kræve lejen forudbetalt for et tidsrum op
til 3 måneder. Ved forudbetalt leje forstås i denne forbindelse det
beløb, der umiddelbart inden de aftalte betalingsterminer henstår som
indbetalt hos udlejeren. Depositum er pligtig pengeydelse i
lejeforholdet, jf. § 93, stk. 1, litra a

--
Jesper Lund