Nævningeindkaldelse
Fra : John D

Dato : 26-02-08 13:59

Måske kan I ikke hjælpe, men:

Hvis man indkaldes til 4 sammenhængende dage som nævning i landsretten, kan
man så godt regne med at det er én nævningesag, der er berammet til 4 dage,
og altså kun tæller som én indkaldelse.

Eller bruger retten alle de 4 indkaldelser, man kan forvente at om året, på
én gang?

Fra : kristine

Dato : 27-02-08 20:42

nu arbejder jeg selv i landsretten (godt nok kun studentermedhjælp), men
tror du kan være temlig sikker på der er tale om den samme sag. Jeg har
endnu ikke oplevet en nævningesag der kun var en dag eller to.

--kristine

Fra : John D

Dato : 27-02-08 21:20

"kristine" <KristineS_1@hotmailSLET.com> wrote in message
> nu arbejder jeg selv i landsretten (godt nok kun studentermedhjælp),

I dette tilfælde tæller praktisk erfaring mere end akademisk.

> men tror du kan være temlig sikker på der er tale om den samme sag. Jeg
> har endnu ikke oplevet en nævningesag der kun var en dag eller to.

Okay.

Ved du om den samme kun indkaldes til én type sager - nævninge eller
domsmand - eller kan det godt skifte?

Fra : otv

Dato : 27-02-08 21:36

John D skrev blandt andet:

> Ved du om den samme kun indkaldes til én type sager - nævninge eller
> domsmand - eller kan det godt skifte?

Ja.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-08 23:25

otv skrev:

> Ja.

Ja til "den samme kun indkaldes til én type sager" - eller,
ja til "kan det godt skifte"

--
Mvh. John

Fra : Benny Amorsen

Dato : 28-02-08 09:34

-= JF =- <null@null.null> writes:

> Ja til "den samme kun indkaldes til én type sager" - eller,
> ja til "kan det godt skifte"

Det var ja til "Kristine ved det godt".

/Benny

Fra : otv

Dato : 28-02-08 10:37

-= JF =- skrev blandt andet:

> Ja til "den samme kun indkaldes til én type sager" - eller,
> ja til "kan det godt skifte"

Beklager det uklare svar, jeg mener at det kan skifte. Sådan er det i hvert
fald ved retten i Lyngby.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : otv