oprettelse af lille firma
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-02-08 11:06

Hej
Jeg vil oprette et lille firma som ikke skal være momsregistretet da jeg max
kommer til at tjene 20.000-30.000 kr på år, men hvordan/hvor skal jeg
oprette det henne?

mvh
Gerner

Fra : Holst

Dato : 23-02-08 11:12

Gerner Majlandt wrote:

> Jeg vil oprette et lille firma som ikke skal være momsregistretet da jeg max
> kommer til at tjene 20.000-30.000 kr på år, men hvordan/hvor skal jeg
> oprette det henne?

Prøv i news:dk.erhverv

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-02-08 11:54

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv i news:dk.erhverv

Tak, den have jeg over set.

mvh
Gerner

Fra : Jesper Brock

Dato : 23-02-08 11:13

Gerner Majlandt skrev:
> [...]
> kommer til at tjene 20.000-30.000 kr på år, men hvordan/hvor skal jeg

Ingen steder - forstået på den måde, at der ikke er nogen officielle
krav til at du skal registreres nogle steder. Det eneste sted, du skal
henvende dig, er hos SKAT, da du fremover skal have en udvidet
selvangivelse.

En lille bemærkning: Nu skriver du at firmaet ikke skal momsregistreres,
da du "max kommer til at tjene 20.000-30.000 kr på et år". Husk i denne
forbindelse at være opmærksom på, at kravet om momsregistrering ikke
knytter sig til hvor meget, du _tjener_.

Kravet om momsregistrering knytter sig til _omsætningens_ størrelse, så
hvis du _omsætter_ for mere end 50.000 kroner årligt, indtræder
registreringspligten, uanset hvor meget eller lidt du rent faktisk
tjener på virksomheden.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Per

Dato : 23-02-08 11:50

Jesper Brock wrote:

> [...]
> så hvis du _omsætter_ for mere end 50.000 kroner årligt, indtræder
> registreringspligten, uanset hvor meget eller lidt du rent faktisk

Er der ikke noget med at visse jobs er momsfritaget.

Kunstnere, alternative behandlere mv. ??

/ Per

Fra : Jesper Brock

Dato : 23-02-08 12:09

Per skrev:
> Er der ikke noget med at visse jobs er momsfritaget.
>
> Kunstnere, alternative behandlere mv. ??

Korrekt - det gælder blandt andet også for DJ's

Men da han selv starter med at skrive at han "kun" skal momsfritages pga
indtjeningens størrelse, gik jeg ud fra at vi opererede indenfor et
momsbelagt område.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-02-08 11:54

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du _omsætter_ for mere end 50.000 kroner årligt, indtræder
> registreringspligten, uanset hvor meget eller lidt du rent faktisk tjener

Tak for svaret

Det er mig som har formuleret mig forkert, jeg mener en omsætning på
20-30.000 kr.

mvh
Gerner

Fra : JBJ

Dato : 24-02-08 23:46

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvis du _omsætter_ for mere end 50.000 kroner årligt, indtræder
> registreringspligten, uanset hvor meget eller lidt du rent faktisk tjener

Jeg var af den opfattelse at grænsen var 85.000 pr år.

JBJ

Fra : Jesper Brock

Dato : 25-02-08 17:32

JBJ skrev:
> Jeg var af den opfattelse at grænsen var 85.000 pr år.

Så skal grænsen lige være blevet hævet, og det skal være gået min næse
forbi (så har jeg vist atget alle forbehold hæhæ)

Jeg kan i hvert fald ikke se det på SKAT's hjemmeside - der er stadig
angivet 50.000 som omsætningsgrænse

Fra : alexbo

Dato : 23-02-08 12:16

"Gerner Majlandt" <gerner@majlandt.dk> skrev

> Jeg vil oprette et lille firma som ikke skal være momsregistretet da jeg
> max kommer til at tjene 20.000-30.000 kr på år, men hvordan/hvor skal jeg
> oprette det henne?

Her.

http://www.webreg-portal.dk/home.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-02-08 18:52

> Her.
>
> http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Den har jeg kigget på, men for mig ser det ud til at så bliver jeg
momsregistreret, og det skal jeg jo ikke

mvh
Gerner

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-02-08 19:25

On Sat, 23 Feb 2008 18:52:25 +0100, "Gerner Majlandt"
<gerner@majlandt.dk> wrote:

>"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

>Den har jeg kigget på, men for mig ser det ud til at så bliver jeg
>momsregistreret, og det skal jeg jo ikke
Det er spørgsmålet om du skal eller ikke, de 50000 i omsætning er kun
en håndregel Skat har, man kan være tvunget til moms reg. af andre
årsager.
Så henvend dig til Skal og få en samtale om dit projekt, og siger Skat
at du ikke skal moms reg. ja så få det skriftligt.

/Hans

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 25-02-08 23:11

Gerner Majlandt wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Den har jeg kigget på, men for mig ser det ud til at så bliver jeg
> momsregistreret, og det skal jeg jo ikke

Hvad er problemet med at blive momsregisteret ?

/Martin

Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 24-02-08 10:38

Kig på: http://www.startvaekst.dk/

Der kan du få svar på de mest almindelige spørgsmål samt stille spørgsmål
til deres revisorer og advokater gratis

mvh Thomas

Fra : SR

Dato : 27-02-08 09:03

Pas på du ikke kommer til at overtræde kildeskatteloven
at det er lønarbejde du udfører. Hvad skal du indkøbe
som fremmedleverance dvs som fradrag.