Betaling for udført arbejde
Fra : KV Christiansen

Dato : 18-02-08 09:47

Hejsa!

Har en lille tvist med en elektriker. De har udført arbejde efter et tilbud
de selv uden opfordring er kommet med.. tilbuddet indeholdt opsætning af 2
grupper til køkken.

Da de har udført arbejdet får jeg min egen elektriker til at kontrollere at
de nu har lavet det som de har lovet... der er så kun sat en gruppe op uden
de ellers har fortalt os noget om det. Ringer til dem og spørger hvorfor...
Det er fordi der kun kunne sidde en, men de er ved at undersøge nogle mindre
moduler... så hører vi ikke mere men får en regning på det som deres tilbud
var på.

Skriver til firmaet (som er et kæmpestort firma) at vi anerkender
modtagelsen af deres regning men afventer til det er lavet i
overensstemmelse med tilbuddet. De sender rykker og skriver det samme igen -
nu svarer de tilbage at det jo er lavet i overensstemmelse med lovgivningen
så der er ikke noget der.

Det er også oki, men mener bare at de ikke har holdt deres aftale (skal også
siges at vi tog deres tilbud da det var med 2 grupper - der var masser af
tilbud fra lokale med kun 1 gruppe og til en lavere pris)

Er der nogle input - gerne med råd og §§§

Mvh

KC og BC

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-08 10:09

KV Christiansen wrote:
> [...]
> masser af tilbud fra lokale med kun 1 gruppe og til en lavere pris)
>
> Er der nogle input - gerne med råd og §§§

Skriv til dem igen og bed dem om at lave de 2 grupper som
de har tilbudt og som du har accepteret.

JonB

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 11:12

>overensstemmelse med tilbuddet. De sender rykker og skriver det samme igen -
>nu svarer de tilbage at det jo er lavet i overensstemmelse med lovgivningen
>så der er ikke noget der.

Betal halvdelen af regningen og skriv til dem igen. Så har du vist dig
fleksibel og ikke værende ude på at undgå regningen.

Fra : Niels Peder Sørensen

Dato : 18-02-08 17:40

I henhold til stærkstrømsbekendgørelsen som er elektrikerens bibel, skal
kontaker i køkkenet være fordelt på 2 grupper, hvis de er ved nybyg og ved
større ombygning, ellers afhænger hvornår huset er bygget.

MVH

Niels Peder Sørensen

Fra : KV Christiansen

Dato : 18-02-08 17:49

"Niels Peder Sørensen" <nps@esenet.dk> skrev i meddelelsen
>I henhold til stærkstrømsbekendgørelsen som er elektrikerens bibel, skal
>kontaker i køkkenet være fordelt på 2 grupper, hvis de er ved nybyg og ved
>større ombygning, ellers afhænger hvornår huset er bygget.

Det var en ombygning fra de store gamle sikringer til automatsikringer..

Mvh

KC