Billeder/video af politi
Fra : @

Dato : 16-02-08 03:35

Må man tage billeder eller video af politiet i arbejde.

Fra : Jubii

Dato : 16-02-08 03:47

@ wrote:
> Må man tage billeder eller video af politiet i arbejde.

På offentlig gade og vej, ja.
Tror du tvstationerne har bedt om lov eller har særstatus?

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-08 13:09

@ skrev:
> Må man tage billeder eller video af politiet i arbejde.

En af mine venner blev smidt i detentionen natten over, efter at han tog
et billede af sig og en bøde med politiet i baggrunden. Så selvom det
måske er lovligt, så er det ikke altid smart.

Mvh
Anders Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-08 13:20

Anders Lund <anders@zaim.dk> wrote in

> En af mine venner blev smidt i detentionen natten over, efter at han tog
> et billede af sig og en bøde med politiet i baggrunden. Så selvom det
> måske er lovligt, så er det ikke altid smart.

Så fik han vel erstatning for ubegrundet tilbageholdelse? eller har han/du
glemt at fortælle det hele? ;)

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-08 18:25

Henrik Stidsen skrev:

> Så fik han vel erstatning for ubegrundet tilbageholdelse? eller har han/du
> glemt at fortælle det hele? ;)
Han er ikke i min indeste vennekreds, men det seneste jeg har hørt er,
at han kørte en klagesag.
Argumentationen for bøden og den senere tilbageholdelse var fuldskab, så
det kan i sig selv være svært at bevise noget. Personen havde dog kun
fået et par øl, og opførte sig på ingen måde beruset. "Fuldskab" er
åbenbart noget politiet bruger, når de ikke lige har en god grund. Bøden
i sig selv var også mærkelig. Det var noget med at politiet havde jagtet
en cykeltyv, men måtte opgive, og så gik frustrationen åbenbart ud over
personen som bare havde prøvet at hjælpe ved at pege i den rigtige retning.
Kender desværre ikke så meget mere til sagen, da det jo ikke just er
noget man er stolt af.

Mvh
Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-08 21:12

> Kender desværre ikke så meget mere til sagen, da det jo ikke just er
> noget man er stolt af.

hvis man har fået en bøde på et forkert grundlag og kører klagesag så burde
der ikke være noget at være flov over - men det er jo bare min mening :)