Ansvarsforsikring auto
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-02-08 14:05

Hej NG

Situationen er følgende:
A har to biler F og H. begge med kun ansvar. A kører aldrig i H, der er i
fast udlån til en bekendt, B.

Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er ejer og betaler
forsikring på bilen og B ikke er registreret som fast bruger?

På forhånd tak for hjælpen

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-02-08 14:16

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er ejer og betaler
> forsikring på bilen og B ikke er registreret som fast bruger?

IMHO ja. Det er forsikringssvindel.

--
vh
Torben

Fra : K_N

Dato : 14-02-08 14:29

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> IMHO ja. Det er forsikringssvindel.

Kun hvis formålet er at reducere præmiebetalingen - du må da gerne køre i
lånt bil.

Knud

Fra : K_N

Dato : 14-02-08 14:28

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er ejer og betaler
> forsikring på bilen og B ikke er registreret som fast bruger?

Nej - det er der intet til hinder for forudsat at B ikke står til en højere
præmie, hvis bilen havde været hans egen.
Man kan ikke reducere sin præmie med denne manøvre, men du må da gerne køre
i en lånt bil.

Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-08 14:59

> Nej - det er der intet til hinder for forudsat at B ikke står til en
> højere præmie, hvis bilen havde været hans egen.

Hvis B som ejer/bruger stod til en højere præmie er forsikringsselskabet
berettiget til at reduce udbetalingen tilvsarende. Så hvis præmien ville
have været det dobbelte med B som registeret bruger (eller ejer) bliver
udbetalingen kun det halve ...

Men da forsikringsselskabet jo er forpligtet til at dække hele beløbet for
ansvarsskader er der kun A og B at hente resten fra efterfølgende ... Og det
kan hurtigt blive mange penge hvis der er personskade ...

Jeg kan ikke lige huske sager om ansvarsdækning men der har gennem årene
været en del eksempler på kasko skader hvor forsikringen har kunnet reducere
udbetalingen forholdsvist i forhold til den for lidt betalte præmie ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-02-08 14:40

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er ejer og betaler
> forsikring på bilen og B ikke er registreret som fast bruger?

Far og søn?

Spørgsmålet er om det kan betale sig, idet søn ikke optjener ulykkesfri år
på den måde. Hvis han så i en relativ alder skal have en ny bil, kan -
gentager kan - det koste kassen (nogen biler er billige alligevel).

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Rea721

Dato : 14-02-08 14:58

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en
meddelelse

> Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er
> ejer og betaler forsikring på bilen og B ikke er
> registreret som fast bruger?

Ja bestemt. Hvis du ikke har meddelt forsikringen at den er i "fast" udlån
til en anden, rissikere du at de ikke dækker eller at de efterfølgende søger
at inddrive pengene hos dig. Læs dine forsikringsbetingelser / tal med dit
forsikringsselskab.

Ps. Dissregard svar fra K_N idet hans svar i bedste fald er forkerte. Han
svare ikke på dèt der blir spurgt om, kun hvad han selv opfatter.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : K_N

Dato : 14-02-08 17:48

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message
> "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en
>>
> Ps. Dissregard svar fra K_N idet hans svar i bedste fald er forkerte. Han
> svare ikke på dèt der blir spurgt om, kun hvad han selv opfatter.

Det var dog en underlig suspekt påstand at føre sig frem med.

Knud

Fra : Rea721

Dato : 14-02-08 18:20

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog en underlig suspekt påstand at føre sig frem
> med.

Ikke destromindre er den 100% korrekt.
EOD

Fra : K_N

Dato : 14-02-08 21:49

> "K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke destromindre er den 100% korrekt.

Det bør du vist kunne dokumentere før du fører dig frem.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 23:01

> Det bør du vist kunne dokumentere før du fører dig frem.

Jeg må sige at min oplevelse er også, at du udtaler dig om ting, som du
tilsyneladende ikke har fornødendt kendskab til. Også i denne tråd har du
vildledt med dine forkerte svar...
Tommy

Fra : K_N

Dato : 15-02-08 05:48

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg må sige at min oplevelse er også, at du udtaler dig om ting, som du
> tilsyneladende ikke har fornødendt kendskab til. Også i denne tråd har du

Jeg kan da ikke afvise at jeg i ny og næ ikke har haft det korrekte svar -
men det samme gælder gælder vist 99,9% af deltagerne her. (kun Bertel mener
at kunne sige sig fri)

I denne tråd er mit svar 100% korrekt - og hvis du ikke mener det må du
bevise det modsatte.

Knud

Fra : Seán Ó Rudaí

Dato : 14-02-08 23:08

On 2008-02-14 21:48:46 +0100, "K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> said:

> "Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

Dokumentere? Spørgsmålet gik på om man permanent må låne en bil ud uden
at vedkommende er registreret hos forsikringsselskabet! Jeg foreslår at
du starter med at læse betingelserne for din egen forsikring inden du
begynder at rådgive andre om hvad man må og ikke må. Det kan nemlig i
sidste ende have alvorlige konsekvenser for dem som følger rådene.

Fra : K_N

Dato : 15-02-08 05:49

"Seán Ó Rudaí" <sean@nomail.nn> wrote in message

> [...]
> begynder at rådgive andre om hvad man må og ikke må. Det kan nemlig i
> sidste ende have alvorlige konsekvenser for dem som følger rådene.

Der er intet til hinder for at jeg låner min bil iflg. mine 2 policer.

Knud

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-02-08 07:50

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Seán Ó Rudaí" <sean@nomail.nn> wrote in message

> Der er intet til hinder for at jeg låner min bil iflg. mine 2 policer.

Hvad hvis det er permanent udlån ..?

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : K_N

Dato : 15-02-08 09:21

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> wrote in message

> Hvad hvis det er permanent udlån ..?

INtet forhindrer mig i at låne mine biler ud - jeg må bare ikke leje dem ud.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 15-02-08 10:43

"K_N" < skrev i

> INtet forhindrer mig i at låne mine biler ud - jeg må bare ikke leje dem
> ud.

Næh, der er nok ikke noget der forhindrer det, men det vil ikke være
lovligt.

Bekendtgørelse om registrering af køretøjer:
38. Hvis en fysisk eller juridisk person, der er forskellig fra den
registrerede ejer af et køretøj, varigt har rådighed over køretøjet, skal
den pågældende registreres som bruger af køretøjet.
Stk. 2. En rådighed anses i denne sammenhæng for varig, hvis rådigheden er
aftalt til at vare mere end 6 måneder.

mvh
Alex Christensen

Fra : K_N

Dato : 15-02-08 11:14

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> den pågældende registreres som bruger af køretøjet.
> Stk. 2. En rådighed anses i denne sammenhæng for varig, hvis rådigheden er

Jamen se dog - det har intet at gøre med forsikringsforhold, som der blev
spurgt til.

Knud

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-08 10:06

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen
> "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> Jamen se dog - det har intet at gøre med forsikringsforhold, som der blev
> spurgt til.

Mig bekendt har forsikringsselskaberne det med at skæve lidt til andre love
og bekendtgørelser - og jeg tror det der menes med indlæggene er at advare
mod at gøre ting, som på den ene eller anden måde kan være på kant med love
og regler, da forsikringsselskaber skal drive en forretning, og derfor
udbetale færrest mulige penge for at generere størst muligt overskud. Og kan
de godtgøre, at bilen er registreret forkert jvf. en bekendtgørelse, så vil
selskabet måske hævde, at aftalen med forsikringsselskabet er indgået på
forkerte vilkår, og derfor vil handle anderledes end du forventer når der
skal udbetales erstatning. Med andre ord risikeres en masse bøvl og besvær,
som kan forhindres ved at undersøge det hos selskabet.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-02-08 11:08

> [...]
>
> Giver det nogen problemer forsikringsmæssigt, at A er ejer og betaler
> forsikring på bilen og B ikke er registreret som fast bruger?

Tak til dem der nåede at svare inden tråden 'kørte af sporet'

Specielt alexbo's svar var lærerigt.
Der er ikke tale om familieforhold, og formålet er ikke at spare
forsikringspræmie. Det er et 'venneudlån', men jeg kan se at jeg må gøre
noget ved forsikringssituationen. Godt jeg spurgte.
Mange tak for hjælpen