|
| Fejltrin e.l. muligheder ifm. snedig forny~ Fra : Søren |
Dato : 13-02-08 13:41 |
|
Jeg er en lille solo-selvstændig som desværre er kommet til at overse
en information i en følgeseddel til noget software, om at den ét år
gyldige supportaftale fornyes automatisk med mindre den siges op tre
måneder før udløb, og det er forsent, og der kom ingen advarsler
selvfølgelig ifm den deadline. Den er snedig kan jeg synes, men ser
umiddelbart lidt vanskelig ud at komme udenom.
Alligevel: er der nogen hyppig type f.eks. formel fejltrin den slags
softwarefirma indimellem foretager, sådan at der måske eksisterer en
chance for at undgå den ret dyre aftale?
Eller kan man f.eks. altid få en kortere aftale, selv om det bare ikke
står nævnt i følgesedlen?
Der eneste der ellers skete det første år med softwaren var, at der
har opstået en fejl som supporten ikke kunne rette op på, kun med lidt
held kunne vise en tilfældig og vej at komme rundt.
mvh Søren
| |
Henning (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 14-02-08 12:50 |
|
On Wed, 13 Feb 2008 12:40:48 -0800 (PST), "Søren" <sf@post.tele.dk>
wrote:
>Jeg er en lille solo-selvstændig som desværre er kommet til at overse
>en information i en følgeseddel til noget software, om at den ét år
>gyldige supportaftale fornyes automatisk med mindre den siges op tre
>måneder før udløb, og det er forsent, og der kom ingen advarsler
>selvfølgelig ifm den deadline. Den er snedig kan jeg synes, men ser
>umiddelbart lidt vanskelig ud at komme udenom.
>
>Alligevel: er der nogen hyppig type f.eks. formel fejltrin den slags
>softwarefirma indimellem foretager, sådan at der måske eksisterer en
>chance for at undgå den ret dyre aftale?
Business-business - her kan alt aftales, der er ingen der kan komme
dig til undsætning, som f.eks. frobrugerstyrelse el.lign.
| |
Søren (19-02-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 19-02-08 14:19 |
|
On 14 Feb, 12:50, Henning <n...@tak.invalid> wrote:
>
> Business-business - her kan alt aftales, der er ingen der kan komme
> dig til undsætning, som f.eks. frobrugerstyrelse el.lign.
Ok, har det videre muligvis nogen betydning at prisen på det kommende
2. års support ikke står at læse nogensteder? - hverken i den
oprindelige følgeseddel eller på firmaets hjemmeside idag (det første
år var den gratis).
| |
Søren (19-02-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 19-02-08 15:01 |
|
On 19 Feb, 22:19, "Søren" <s...@post.tele.dk> wrote:
> Ok, har det videre muligvis nogen betydning at prisen på det kommende
> 2. års support ikke står at læse nogensteder? - hverken i den
> oprindelige følgeseddel eller på firmaets hjemmeside idag (det første
> år var den gratis).
Ja, i den oprindelige følgeseddel og faktura står der såmænd kun:
Første års vedligeholdelse ... er gyldig i 1 år og vil blive fornyet
automatisk ... m.v." og så bare ingen pris, dvs. 0.- Og al beskrivelse
i øvrigt rører kun indholdet, ikke prisen.
| |
Søren (19-02-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 19-02-08 22:40 |
|
Dvs, spørgsmålet bliver: er det klogt at ringe og forhandle om prisen,
eller er der en sikker sag der evt. skal startes, ved at bestride
faktura osv., i det prisen ikke er aftalt? (Er ikke parat at løbe
risikoen med at tabe sådan en sag.)
| |
Søren (20-02-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 20-02-08 02:30 |
|
Puha, nu indvilligede man faktiskt i telefon, ved første kontakt, på
forfaldsdato, til at annullere fakturaen! Sådan!
| |
|
|