Software køb
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 13-02-08 14:19

Hej gruppe
Hvordan forholder det sig med softwarekøb over nettet - altså hvor købet
medfører at man selv downloadet og modtager key/licens via e-mail
Jeg bestilte en såkaldt Family pack med 4 licenser fra Avast antivirus - og
modtog en licens fil som det imdlertid viser sig der skal bruges i en
Windows Home Server udgave - fejlen er sådan set min fordi jeg ikke var
opmærksom på dette - men jeg står og kan ikek bruge det til en pind da jeg
ikke har en maskine med Windows Home Server - ved det sådan set er mig der
har klokket i det - men kan jeg få min bank til at tilbageføre beløbet på
600 - er klar over det er en anden form for net-køb ...men er der nogen
regler/love på det område ?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 13-02-08 14:26

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har klokket i det - men kan jeg få min bank til at tilbageføre beløbet på
> 600 - er klar over det er en anden form for net-køb ...men er der nogen

Jeg ville skrive til firmaet og skrive, at du har valgt et forkert produkt,
og gerne vil have det
andet produkt.

/Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-08 15:32

Arne Rasmussen skrev:

> har klokket i det - men kan jeg få min bank til at tilbageføre beløbet på
> 600 -

Nej, absolut ikke. Der er ingen der har lavet svindel med dit
kort.

> er klar over det er en anden form for net-køb ...men er der nogen
> regler/love på det område ?

Ja. Du hænger på en vare du har købt, og da det er software uden
indpakning, er der ingen returret selv om det er nethandel.

I sin tid købte jeg licens til Opera version 4. Da jeg skulle
bruge den, virkede den ikke, og da jeg kontaktede supporten,
fortalte de at licensen var til et OS2-system. Jeg havde klokket
i det. Kort efter kom der en mail med en Windowsnøgle. Det var
ren service.

Prøv om ikke du kan få forretningen til at bytte licensen med en
du kan bruge.

--
Bertel