Vægtafgift campingvogne?
Fra : Sten Bo

Dato : 08-02-08 09:03

Hjælp til et opslag.

Hvad hedder campingvogne når man slår op i vægtafgiftsloven. Kikker jeg et
forkert sted?

Fundet;

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Teltvogne hører til under; "Årlig afgift pr. påhængskøretøj".

Men man betaler jo halvårlig for CV.

Google kommer med nogle forhandlersider, ikke det, men jeg søger kilden.

Fra : alexbo

Dato : 08-02-08 11:10

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev

> Hvad hedder campingvogne når man slår op i vægtafgiftsloven. Kikker jeg
> et forkert sted?
> Google kommer med nogle forhandlersider, ikke det, men jeg søger kilden.

Kilden er her.

Af campingvogne svares afgift med 32 pct. af vægtafgiftssatserne under A,

Og her er nogle udlægninger af teksten.

http://www.campingferie.dk/h23_telte_teltvogne/s/default.asp#Forsikring%20og%20vægtafgift,%20Campingvogn/teltvogn

Klippet fra FDM

Der gælder forskellige regler, afhængigt af om der er tale om en
anhænger/trailer, en campingvogn eller en teltvogn/camplet.

For anhængere/trailere med tilladt totalvægt på maksimalt 500 kilo, er der
ingen vægtafgift. For større anhængere/trailere betales vægtafgift efter
følgende satser:

Totalvægt: 501-1.000 kilo: 110 kr/år, 1.001-2.000 kilo: 220 kr/år,
2001-2.500 kilo: 290 kr/år, 2.501-3.000 kr/år, 3.001-4.000 kr/år: 440 kr/år.

For campingvogne afhænger vægtafgiften af vognens tilladte totalvægt. For
campingvogne betales vægtafgift efter følgende satser:

Totalvægt: indtil 600 kilo: 544 kr/år, 601-800 kilo: 666 kr/år, 801-1.100
kilo: 909 kr/år, 1.101-1.300 kilo: 1203 kr/år.

For campletter/teltvogne findes der ikke en entydig køretøjsbetegnelse:
Selve køretøjstypen og tilhørende vægtafgift vil derfor afhænge af,
hvorledes køretøjet er beskrevet på registreringsattesten, hvilket er et
resultat af Bilinspektionens vurdering ved standardgodkendelsen af
pågældende model.

En camplet vil således enten skulle betragtes som campingvogn (nemlig hvis
registreringsattesten er anført med "Påhængsvogn - anvendelse:
persontransport" med tilhørende campingvognsafgift (se ovenfor), eller som
trailer (nemlig hvis registreringsattesten er anført med "Påhængsvogn -
anvendelse: godstransport") med tilhørende trailerafgifter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sten Bo

Dato : 11-02-08 13:03