Stiftelse af hjælpeorganisation
Fra : uglebjerg.gamle.moel~

Dato : 07-02-08 07:59

Hejsa,

Jeg har googlet google tynd, men synes ikke jeg kan finde noget
omkring stiftelse af hjælpeorganisationer.

Hvad er reglerne herfor? Er der noget lovtekst på området I kan
henvise til?

Barsler med en tanke - men jeg vil gerne vide lidt mere om det, inden
jeg kaster mig ud i noget

// Søren

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-02-08 16:50

<uglebjerg.gamle.moelle@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er reglerne herfor? Er der noget lovtekst på området I kan
> henvise til?

Der er såvidt jeg ved ingen særlige lovregler for hjælpeorganisationer.
Der er masser af regler der kan gælde for foreninger i det hele taget, men
det er noget omfangsrigt at liste alle de mulige regler op.

Måske det var bedre, hvis du mere specifikt kunne udpege nogen
interesseområder?

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-08 22:15

Den 07-02-08 16.50 skrev Per Christoffersen følgende:

> Der er såvidt jeg ved ingen særlige lovregler for hjælpeorganisationer.

Der kan være særlige regler, hvis man fx vil have tilskud fra det
offentlige, eller hvis man vil have, at bidrag skal kunne være skattefrie.

Men, som du skriver, spørgeren må frem med nogle flere oplysninger om,
hvad han har tænkt sig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.