Uunderskrevet lejekontrakt
Fra : Peder

Dato : 06-02-08 17:33

Er en lejekontrakt, som man har fra en udlejningsorganisation, på
nogen måder juridisk bindende, hvis den mangler en underskrift?

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-02-08 16:39

"Peder" <pela@durikke.INVALID> skrev i en meddelelse
> Er en lejekontrakt, som man har fra en udlejningsorganisation, på
> nogen måder juridisk bindende, hvis den mangler en underskrift?

Det kan den godt være.
Der er ikke generelt krav om underskrifter eller skriftlighed i det hele
taget for en lejekontrakt.
Men det kommer meget an på de nærmere omstændigheder.

/Per

Fra : Peder

Dato : 06-02-08 21:26

Per Christoffersen <pc@nixcomonto.dk> wrote

> [...]

>taget for en lejekontrakt.
>Men det kommer meget an p? de n?rmere omst?ndigheder.

Der står påført boligens addresse og start for udlejning og
opsigelsesfrist, og flere andre ting som er relevante, men der
mangler underskrift af nogen art.

Fra : per christoffersen

Dato : 06-02-08 21:44

> Per Christoffersen <pc@nixcomonto.dk> wrote

> Der står påført boligens addresse og start for udlejning og
> opsigelsesfrist, og flere andre ting som er relevante, men der
> mangler underskrift af nogen art.

Jo, men det var nu lige så meget under hvilke omstændigheder kontrakten er
fremkommet.
Hvis begge parter holder papiret i hånden, ser hinanden i øjnene og siger,
'ja det er det vi er enige om, vi indgår lejemålet, så vil lejeaftalen kunne
være gældende.
Med det forbehold dog, at der er visse forhold i en lejeaftale er formkrav
til aftalens udformning, og hvis nogen af disse indgår, så er disse forhold
ikke gældende.

Men hvis kontrakten bare er fremsendt fra den ene part til den anden som et
forslag, så er den naturligvis ikke gældende.

/Per

Fra : Peder

Dato : 06-02-08 23:11

per christoffersen <pc@fjerncomonto.dk> wrote

> [...]

>Men hvis kontrakten bare er fremsendt fra den ene part til den anden som et
>forslag, så er den naturligvis ikke gældende.

Javel. Nu er lejligheden blevet lovet til mig, og kontrakten er
ikke fremsendt som kun et forslag, så det vil vel så betyde, at
den vil gælde selvom der mangler en underskrift?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-08 08:47

Peder> per christoffersen <pc@fjerncomonto.dk> wrote
-snip-

Peder> Javel. Nu er lejligheden blevet lovet til mig, og
Peder> kontrakten er ikke fremsendt som kun et forslag, så det vil
Peder> vel så betyde, at den vil gælde selvom der mangler en
Peder> underskrift?

Nej.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : xxxfoo

Dato : 07-02-08 01:24

On 7 Feb., 08:47, megaf...@hotmail.com (Martin Jørgensen) wrote:

> Nej.

Nu har du beriget gruppen med to særdeles kortfattede svar, så det er
lidt svært at vide, om du generelt mener nej til, at uunderskrevne
kontrakter kan være bindende, eller du mener nej i den konkrete
situation, så her er et spørgsmål:

Ville den uunderskrevne kontrakt være bindende, hvis spørgeren efter
modtagelsen af den ringede udlejer op, og sagde ja til lejligheden
uden at foretage sig yderligere?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-02-08 09:34

"xxxfoo" <xxxfoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ville den uunderskrevne kontrakt være bindende, hvis spørgeren efter
> modtagelsen af den ringede udlejer op, og sagde ja til lejligheden

Hvis udlejer giver sin accept af dette, så ja.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-02-08 19:37

Peder> Er en lejekontrakt, som man har fra en
Peder> udlejningsorganisation, på nogen måder juridisk bindende,
Peder> hvis den mangler en underskrift?

Nej.

Best regards
Martin Jørgensen