Manglende vidnegodtgørelse + kørselsgodtgø~
Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-02-08 11:20

Jeg var for 3 mdr. siden indkaldt som vidne i voldssag.
Jeg undre mig over at jeg stadig ikke har fået udbetalt vidnegodtgørelse*)
og kørselsgodtgørelse i den forbindelse.
Er det normalt at der går så lang tid? Hvem er det man skal rykke (den
indkaldelse jeg modtog er fra politiet´s advokatur, men det er vel ikke dem
der udbetaler vidnegodtgørelse)?.

*) Det er nu kørselsgodtgørelse, der er det væsentlige. Da jeg er
selvstændig erhvervsdrivende, mente dommeren ikke jeg kunne dokumentere
nogen løntab og valgte standard taksten på 80 Kr. (jeg brugte en hel
eftermiddag på kørsel, ventetid uden for retslokalet og 10 minutter i
vidneskranken. Gad nok vide hvor mange selvstændig erhvervsdrivende, der kun
har en indtægt på 80 Kr. for den tid *gak*).

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-02-08 12:18

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det normalt at der går så lang tid? Hvem er det man skal rykke (den
> indkaldelse jeg modtog er fra politiet´s advokatur, men det er vel ikke

Slet ingen, som ved hvor lang den normale ekspeditionstid er for
vidnegodtgørelse, eller ved hvem det er man skal rykke?

Fra : K_N

Dato : 07-02-08 12:36

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Slet ingen, som ved hvor lang den normale ekspeditionstid er for
> vidnegodtgørelse, eller ved hvem det er man skal rykke?

Det mest nærliggende ville være at ringe til det dommerkontor, hvor sagen
har fundet sted - men så logisk tænker du åbenbart ikke.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-02-08 14:07

"K_N" <k_n@abc.dk> skrev i en meddelelse

> Det mest nærliggende ville være at ringe til det dommerkontor, hvor sagen
> har fundet sted - men så logisk tænker du åbenbart ikke.

Tja, man kan altid få et arrogant og uforskammet svar fra Knud

Hvis det er almindeligt at der går så lang til, det er trods alt det
offentlige, er der jo ikke nogen grund til at skulle bruge tid på at ringe
rundt til forskellige kontorer.
Jeg syntes for øvrigt heller ikke det er indlysende om jeg skal ringe til
politimesteren eller retten. Indkaldelsen kom kommet fra politiet´s
advokatur, så jeg har kun politiets journal nummer som reference. Det kan
dommerkontoret næppe bruge, idet de anvender sags-numre, som mig bekendt
ikke er identiske.

Fra : K_N

Dato : 07-02-08 17:36

> [...]
> dommerkontoret næppe bruge, idet de anvender sags-numre, som mig bekendt

Vor herre bevares - hvordan fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du
skulle vidne?
Ret dog henvendelse dertil - så har de sikkert så meget orden i
journalnumrene at de også kan finde din sag.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-02-08 19:49

> Vor herre bevares - hvordan fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du
> skulle vidne?

Nu er det ikke på dommerkontoret man vidner, men i retten. Selv om det ikke
det samme sted, er jeg ikke dummere end jeg godt kan finde adressen på
dommerkontoret, men hvis du lige pudser brillerne, vil du opdage at det
overhovedet ikke er det jeg spørger om.

Dine svar her i gruppen er konsekvent nedladne, arrogante og uforskammede.
Kunne du ikke tage at tale ordentligt til andre, eller helt holde dig væk
fra gruppen?

Fra : K_N

Dato : 07-02-08 20:55

> [...]
> Kunne du ikke tage at tale ordentligt til andre, eller helt holde dig væk

Din mangel på vilje til at acceptere et fornuftigt svar er endog endnu mere
arrogant. Hvordan vil du have nogen her skulle svare på dit spørgsmål? Da
jeg sidst prøvede at vidne i en sag fik jeg mine penge i hånden inden jeg
forlod bygningen.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-02-08 09:22

> Din mangel på vilje til at acceptere et fornuftigt svar er endog endnu
> mere arrogant. Hvordan vil du have nogen her skulle svare på dit
> spørgsmål?

Hvis du bare svarede og undlod altid lige at skulle nedgører spørgeren med
bemærkninger som f.eks. "- men så logisk tænker du åbenbart ikke." eller
"Vor herre bevares - hvordan fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du
skulle vidne?", var det til at holde ud at have dig i gruppen.

> Da jeg sidst prøvede at vidne i en sag fik jeg mine penge i hånden inden
> jeg forlod bygningen.

Se den oplysning er relevant, og det ville have været rart, hvis du var
kommet med den i dit første svar i stedet for dine nedladne bemærkninger,
for det er muligvis det der er gået galt.
Dommeren sagde ikke noget om hvordan pengene blev udbetalt, så jeg gik ud
fra at de blev overført til min "nemkonto" lige som alle andre udbetalinger
fra det offentlige.

Fra : TOSB

Dato : 09-02-08 22:50

Allan Soerensen wrote:
> "K_N" <k_n@abc.dk> skrev i en meddelelse

Klip en hel masse

Hej Allan
Politiet er kun budbringer.
Det er den domstol, hvor du vidnede, der refunderer dine udgifter.
Der er ikke nogen vej udenom.
Du bør ringe eller nok hellere skrive til retten, hvor du vidnede.
Måske har du endnu din vidneindkaldelse, hvor det fremgår, hvilken sag, du
vidnede i - inkl. div. journalnumre.
Omvendt kan du evt. prøve politiet i den politikreds, hvorfra du fik
beskeden.
De kan helt sikkert fortælle dig, hvilket dommerkontor, der er tale om.

Held og lykke.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-02-08 17:42

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> Politiet er kun budbringer.

I mit tilfælde er jeg nu også politiets vidne, og jeg er indkald af dem
(forudrettede ville slet ikke anmelde sagen).

> Det er den domstol, hvor du vidnede, der refunderer dine udgifter.
> Der er ikke nogen vej udenom.
> Du bør ringe eller nok hellere skrive til retten, hvor du vidnede.

Har ringet. Efter at være bleve stillet lidt rundt mellem forskellige
personer, viser det sig at det er "kassen" jeg skal tale med og hende der
står for den er så syg.
Min formodning om at godtgørelsen helt automatisk skulle være sat ind på min
"NemKonto" er rigtig. Der er sket en fejl for sagen er for længst
færdigbehandlet, så "kassen" vil kontakte mig når hun bliver rask.

> Måske har du endnu din vidneindkaldelse, hvor det fremgår, hvilken sag, du
> vidnede i - inkl. div. journalnumre.

Som sagt står der kun politiets journalnummer på indkaldelsen og hvilken
retssal jeg skulle møde vidne i.

> Omvendt kan du evt. prøve politiet i den politikreds, hvorfra du fik
> beskeden.
> De kan helt sikkert fortælle dig, hvilket dommerkontor, der er tale om.

Fandt det selv på www.domstol.dk
Til "Kloge-Knud" kan jeg da lige oplyse at det pågældende dommerkontor
ligger i en helt anden by end retten, hvor jeg var indkaldt til at møde.

> Held og lykke.

Tak.

Fra : K_N

Dato : 10-02-08 18:57

> [...]
> Til "Kloge-Knud" kan jeg da lige oplyse at det pågældende dommerkontor
> ligger i en helt anden by end retten, hvor jeg var indkaldt til at møde.

Det er der jo ikke noget usædvanligt i - men administrativt er det samme
retskreds, så det har da ingen prkatisk betydning hvor bygningen ligger.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-02-08 22:21

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der jo ikke noget usædvanligt i - men administrativt er det samme
> retskreds, så det har da ingen prkatisk betydning hvor bygningen ligger.

Hvad var så formålet med din hånlige kommentar "Vor herre bevares - hvordan
fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du skulle vidne?"

Fra : K_N

Dato : 11-02-08 07:19

> "K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var så formålet med din hånlige kommentar "Vor herre bevares -
> hvordan fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du skulle vidne?"

Fordi der må da som minimum have været en adresse på en afde lokaliteter,
som er interessant i din sag - og det har med 99,9% sandsynlighed også
fremgået hvilket retskreds/dommerkontor der har haft sagen.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-02-08 09:14

> Fordi der må da som minimum have været en adresse på en afde lokaliteter,
> som er interessant i din sag - og det har med 99,9% sandsynlighed også
> fremgået hvilket retskreds/dommerkontor der har haft sagen.

Det er da fandens så påståelig du er.
Jeg sidder med vindeindkaldelses-brevet i hånden og der står *IKKE* hvilket
retskreds/dommerkontor sagen hører under. Kun adressen på politiet og den
retssal jeg skulle møde i (som ligger i en helt anden by end
dommerkontoret).

Fra : K_N

Dato : 11-02-08 07:22

> [...]
>
> Hvad var så formålet med din hånlige kommentar "Vor herre bevares -
> hvordan fandt du nogensinde det dommerkontor, hvor du skulle vidne?"

Fordi du er et stort fjols - du har ikke fået en eneste oplysning, som du
ikke har kunnet finde nemmere ved at slå op på f.eks. de Gule Sider.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-02-08 09:10

> Fordi du er et stort fjols - du har ikke fået en eneste oplysning, som du
> ikke har kunnet finde nemmere ved at slå op på f.eks. de Gule Sider.

Hold kæft hvor er du dog et dumt svin. Du ville gøre mange en kæmpe tjeneste
ved at holde dig væk fra gruppen.

Fra : K_N

Dato : 11-02-08 11:14

> Hold kæft hvor er du dog et dumt svin. Du ville gøre mange en kæmpe
> tjeneste ved at holde dig væk fra gruppen.

Hvor du taler venligt!
Er det dårlig samvittighed over dine ringe evner til at begå dig i
samfundet - eller er du bare intelligensmæssigt mindrebemidlet.

Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-02-08 11:19

> [...]
> Er det dårlig samvittighed over dine ringe evner til at begå dig i
> samfundet - eller er du bare intelligensmæssigt mindrebemidlet.

Fortsæt bare i dk.snak.mudderkastning og blive endelig over i den gruppe,
hvor du tydeligvis hører til.

FUT sat til dk.snak.mudderkastning

Fra : K_N

Dato : 11-02-08 11:55

> FUT sat til dk.snak.mudderkastning

Vil du lege med FUT tog må du tage i børnehaven eller i
modeljernbaneklubben - det er ikke her det foregår.

Knud