Piercing af mindreårige ?
Fra : Sidsel Kirketerp

Dato : 04-02-08 19:13

Min datter på 15 er kommet hjem med en navlepiercing hun har fået lavet i en
anerkendt smykkebutik her i byen.

Butikken har snakket med min datters "mor" i telefonen, og fået "moderens"
tilladelse.

Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at gå
ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Er det lovligt at pierce mindreårige?

Md venlige hilsner

Sidsel

Fra : Carsten

Dato : 04-02-08 22:39

"Sidsel Kirketerp" <sids@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at
> gå ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Ja, eller tale lidt med din datter omkring det at lyve

> Er det lovligt at pierce mindreårige?

Åbenbart ...

http://www.stillingsbanken.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2002/UFL_2002_44/UFL__2002_44_40958

Carsten

Fra : penta@panto.com

Dato : 04-02-08 22:47

> [...]
>
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at
> gå ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Fortæl os hvilken butik det drejer sig om. Så kan de få den reklame de
fortjener.....

/tomov

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 04-02-08 22:51

> Fortæl os hvilken butik det drejer sig om. Så kan de få den reklame de
> fortjener.....

Butikken har da gjort hvad de kan og mere end de skal. Der er ingen lov der
forhindrer piercinger på mindreårige.

Fra : Holst

Dato : 04-02-08 22:58

penta@panto.com wrote:

> Fortæl os hvilken butik det drejer sig om. Så kan de få den reklame de
> fortjener.....

Butikken har da gjort, hvad de kan for at undgå problemer ved at ringe
og tale med pigens mor.

At tøsen åbenbart er fuld af løgn og sikkert har ladet en veninde lege
"mor" er en anden historie. Fjern piercingen og giv hende stuearrest i
en måneds tid for at lyve på den måde.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-02-08 17:31

penta@panto.com wrote:
> Fortæl os hvilken butik det drejer sig om. Så kan de få den reklame de
> fortjener.....

Det kan jo gå hen og blive reklame med det modsatte fortegn, i forhold
til hvad du har i tankerne, hvis der er mindreårige der læser med
herinde. Eller hvis der er voksne der læser med, og som synes at
mindreårige skal have adgang til piercinger.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Sidsel Kirketerp

Dato : 05-02-08 00:01

Ja har ossse selv fundet artiklen fra ugeskrift for læger, men den er fra
2002 og jeg mener at retspraksis er blevet ændret siden. Men tak for linket

Derudover bad jeg egentlig ikke om gode råd i forhold til børneopdragelse -
men helt konkret - er det lovligt at pirce mindreårige.
Og nej. Det er jo åbenlyst ikke nok at ringe til de unges "forældre"

Mvh

Sidsel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-08 00:09

"Sidsel Kirketerp" <sids@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> børneopdragelse - men helt konkret - er det lovligt at pirce mindreårige.
> Og nej. Det er jo åbenlyst ikke nok at ringe til de unges "forældre"

Der står noget om det her:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-9945780.html

Kurt

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-02-08 08:15

"Sidsel Kirketerp" <sids@get2net.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at gå
> ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Jeg har heller ikke kunnet finde noget om at det skulle være ulovligt
at pierce mindreårige - desværre.

Men i hvert fald Dansk Piercing Laug har regler for hvornår deres
medlemmer må pierce mindreårige:

1. Kunder under 16 år må kun pierces, hvis der foreligger en skriftlig
tilladelse fra forældre eller værge.

2. Kunder under 15 år må kun pierces, under den forudsætning, at
forældre eller værge er til stede.

Mon ikke de fleste seriøse piercere er medlem af en forening, der
forbyder piercing under en vis alder uden forældrenes skriftlige
tilladelse.

Hvis det var mig, ville jeg tjekke om smykkebutikken er medlem af en
af disse foreninger og tage kontakt til dem.

Mvh Trine

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-02-08 17:33

Trine Kornum Christiansen wrote:
[...]
> Mon ikke de fleste seriøse piercere er medlem af en forening, der
> forbyder piercing under en vis alder uden forældrenes skriftlige
> tilladelse.
[...]

Ud fra hvad jeg kan huske af indlæg fra usenet-skribenten Nana Sørensen,
så er der vist mange piercere som ikke er seriøse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 15:23

> [...]
>
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at
> gå ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Ved ikke om dette kan bruges til noget:
http://www.folketinget.dk/samling/20061/almdel/SUU/spm/31/svar/endeligt/20061221/335291.HTM

Mvh

T. R.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 15:29

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse

> "Sidsel Kirketerp" <sids@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Og måske dette:
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-7.html

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-02-08 16:38

"Sidsel Kirketerp" <sids@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at
> gå ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Ja, det er det desværre stadigvæk, selvom enormt mange dygtige piercere
kæmper for lovgivning på området.
Mange piercere sætter selv deres aldersgrænser for at beskytte børn og unge,
men det er som sagt deres eget valg.

Mvh. Nana (Har arbejde som piercer.)

Fra : dotman

Dato : 06-02-08 10:01

> [...]
>
> Jeg er rmeget vred men i tvivl om jeg kan gøre butikken noget, ud over at
> gå ind i butikken og henstille til dem at ændre praksis.

Ja det er lovligt, man har jo kunne få lavet huller i ørerne i mange år.

Kan ikke se hvorfor det skal gå udover butikken fordi din datter er en kæmpe
løgner, hvis hun kan lave sådan et nummer, ja hvad kan hun så ellers ikke
finde på eller hvad har hun før fundet på, som du ikke kender til.

Du skal bare være glad for at hun fik lavet af en profesionel, frem for
køkkenbords piercing af en hjemme amatør eller i en beskidt campingvogn på
et kræmmermarked eller festival.

Personligt synes jeg de der navlepiercing er grimme, nok fordi det tit er
sådan halv fede små vabset typer der altid skal rende rund og flashe deres
navlepiercing, men omvendt skal du være glad for hun ikke har fået den i
skridtet eller i brystet eller for den sags skyld, læben, øjenbryn og næste,
for det er da totalt taberagtigt at se på og ødelæger din datters job
muligheder i fremtiden

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-02-08 14:03

dotman wrote:
> for det er da totalt taberagtigt at se på og ødelæger din datters job
> muligheder i fremtiden

Det er jo så dine fordomme, jeg kender mange der lever et fint liv,
og med arbejde, selv om de har piercinger i ansigtet.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-02-08 20:21

Hans> dotman wrote:
> [...]

Hans> Det er jo så dine fordomme, jeg kender mange der lever et
Hans> fint liv, og med arbejde, selv om de har piercinger i
Hans> ansigtet.

Hans> // Hans -- http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset,
Hans> Jagtvej 69

Nu hører det så også med til at historien, at de der
ungdomshus-ballademagere med piercinger i ansigtet jo heller ikke er
dem med ligefrem de højeste stillinger i samfundet... Kan man vist
roligt sige... De ligger og kravler rundt nede omkring "ufaglærte
jobs"-listen.

Har du nogensinde set en direktør gå rundt sådan? Eller helt generelt,
folk med en høj uddannelse og gode stillinger? Jeg har aldrig.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : dotman

Dato : 07-02-08 09:35

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har du nogensinde set en direktør gå rundt sådan? Eller helt generelt,
> folk med en høj uddannelse og gode stillinger? Jeg har aldrig.

Ja de får sgu ikke et job hos mig, hvis de mødte op med alt det lort i
hoved, de må slet ikke have det på i følge vores firma politik, så selv om
de skal tage det af, så vil jeg hvis jeg stod i en situation hvor jeg havet
to lige kvalificeret ansøger, vælge den uden Piercinger i ansigtet.

Fra : Holst

Dato : 07-02-08 10:16

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> dem med ligefrem de højeste stillinger i samfundet... Kan man vist
> roligt sige... De ligger og kravler rundt nede omkring "ufaglærte

De gør de fleste 16-årige jo.

Men som en politibekendt fortalte mig dengang alt det rabalder stod på
for et års tid siden, så er der rigtig mange af dem, hvis forældre bor i
den nordlige del af København og sikkert har rigtig gode stillinger.

Fra : dotman

Dato : 11-02-08 13:02

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Men som en politibekendt fortalte mig dengang alt det rabalder stod på for
> et års tid siden, så er der rigtig mange af dem, hvis forældre bor i den
> nordlige del af København og sikkert har rigtig gode stillinger.

Så skal de jo bare have lov til at betale for hvad deres bør ødelægger!
Endnu bedre, det nye ungdomshus skal ligge i det nordlige københavn

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-02-08 16:12

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dem med ligefrem de højeste stillinger i samfundet... Kan man vist
> roligt sige... De ligger og kravler rundt nede omkring "ufaglærte

Og det VED du? Det sjove er, at man ikke kan se på folk hvad de arbejder
med. Det kan godt tænkes at drukpunkerne ikke laver ret meget fornuftigt
arbejdsmæssigt, men der er MASSER af folk der ser 69-agtige ud, som har fine
og velbetalte jobs. Så tys med fordommene.

> Har du nogensinde set en direktør gå rundt sådan? Eller helt generelt,
> folk med en høj uddannelse og gode stillinger? Jeg har aldrig.

Kommer du i kredse, hvor det ville være accepteret at se sådan ud? Nej, vel?
Taler du med piercede folk på gaden om deres job? Nej, vel? Så tys tys.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-02-08 19:48

> Kommer du i kredse, hvor det ville være accepteret at se sådan ud? Nej,
> vel?

Jeg kommer hver eneste dag på et hav af arbejdspladser og INGEN steder er
det i orden at have piercinger i ansigtet eller tungen. Det er simpelthen
ikke socialt acceptabelt blandt voksne.

Der skal nok findes enkelte arbejdspladser (som piercingsteder), hvor det er
ok, men som hovedregel, nej.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 07-02-08 22:25

Maria Frederiksen wrote:

> Jeg kommer hver eneste dag på et hav af arbejdspladser og INGEN steder er
> det i orden at have piercinger i ansigtet eller tungen. Det er simpelthen
> ikke socialt acceptabelt blandt voksne.

Det er en gang vrøvl, Maria. Jeg har kendt flere, som har haft
piercinger i ansigt og stadig haft glimrende job, hvor de sikkert tjente
det dobbelte af hvad du tjener.

Mange steder formår man ganske udmærket af skelne mellem personens
kvalifikationer og personens udseende.

Men når det er sagt, så tror jeg da i høj grad, at folk med synlige
piercinger ikke har de store jobmuligheder, hvis de vil sidde i et
firmas reception, bag skranken i banken eller lignende. Men hvad fanden
- det samme er jo gældende for kvinder, der slæber rundt på 50+ kg for
meget, eller mænd, der ikke har været i bad i den sidste uges tid.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-02-08 04:05

Holst> Maria Frederiksen wrote:

> Jeg kommer hver eneste dag på et hav af arbejdspladser og INGEN

Holst> Det er en gang vrøvl, Maria. Jeg har kendt flere, som har
Holst> haft piercinger i ansigt og stadig haft glimrende job, hvor
Holst> de sikkert tjente det dobbelte af hvad du tjener.

Sjovt nok: Jeg har *ALDRIG* set en af de ungdomshus-typer (-fjolser),
med piercinger og makeup i ansigtet, være i en seriøs stilling på en
seriøs arbejdsplads. Og jeg kommer mange steder...

Jeg har heller aldrig nogensinde i hele mit liv hørt om det. Og jeg
ville personligt ikke kunne holde ud af arbejde sammen med sådanne
folk, der er del af en "ekstrem" subkultur.

Holst> Mange steder formår man ganske udmærket af skelne mellem
Holst> personens kvalifikationer og personens udseende.

Enig og det er meget fornuftigt. Men man trækker grænsen der hvor folk
render rundt med mange piercinger og makeup i ansigtet og ligner noget
der er løgn. Dem kan man (næsten) ikke have ansat *NOGEN SOM HELST
STEDER*.

Holst> Men når det er sagt, så tror jeg da i høj grad, at folk med
Holst> synlige piercinger ikke har de store jobmuligheder, hvis de
Holst> vil sidde i et firmas reception, bag skranken i banken
Holst> eller lignende. Men hvad fanden - det samme er jo gældende
Holst> for kvinder, der slæber rundt på 50+ kg for meget, eller
Holst> mænd, der ikke har været i bad i den sidste uges tid.

Nej, det samme er faktisk ikke helt gældende. Der er mange steder hvor
overvægt ikke betyder noget for hvordan man udfører sit job. Og mænd
der ikke går i bad i en uge, har jeg godtnok aldrig hørt om (bortset
fra noget med Bo Warming, men om det er rygter eller ond sladder kan
man jo aldrig vide).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Holst

Dato : 08-02-08 10:38

Martin Jørgensen wrote:

> Sjovt nok: Jeg har *ALDRIG* set en af de ungdomshus-typer (-fjolser),
> med piercinger og makeup i ansigtet, være i en seriøs stilling på en
> seriøs arbejdsplads. Og jeg kommer mange steder...

Der er jo ikke så mange af dem, når alt kommer til alt. Jeg har dog mødt
en del med piercinger i næse, læbe, øjenbryn og tunge, som har ganske
fornuftige jobs på seriøse arbejdspladser.

Men det drejer sig selvfølgelig kun om ganske få piercinger, og ikke som
de fyr jeg forleden sad ved siden af i bus 5A, for han slæbte nok rundt
på 1 kg piercinger i ansigtet.

> Jeg har heller aldrig nogensinde i hele mit liv hørt om det. Og jeg
> ville personligt ikke kunne holde ud af arbejde sammen med sådanne
> folk, der er del af en "ekstrem" subkultur.

Det siger vel egentlig mere om dig og din tolerance.

> [...]
>
> Nej, det samme er faktisk ikke helt gældende. Der er mange steder hvor
> overvægt ikke betyder noget for hvordan man udfører sit job.

Ja, og ligeledes er der mange steder, hvor nogle piercinger ikke har
nogen betydning. Nogle job "kræver" helt sikkert, at man er "fysisk
præsentabel", fordi man sidder i en stilling, hvor man i en udstrækning
er firmaets "ansigt". Og her vil 1 kg piercinger eller 50 kg fedt næppe
være fremmende for at få jobbet.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-08 13:22

Martin Jørgensen wrote:
> Sjovt nok: Jeg har *ALDRIG* set en af de ungdomshus-typer (-fjolser),
> med piercinger og makeup i ansigtet, være i en seriøs stilling på en
> seriøs arbejdsplads. Og jeg kommer mange steder...

Der er ikke ret mange ungdomshus-typer der går med makeup, så måske
er det de forkerte typer du kigger efter? :)

> [...]
> render rundt med mange piercinger og makeup i ansigtet og ligner noget
> der er løgn. Dem kan man (næsten) ikke have ansat *NOGEN SOM HELST

Jeg ville ikke kunne holde ud at arbejde et sted hvor folk går rundt
i sorte jakkesæt med skorte og slips, jeg finder det frastødende.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-02-08 01:59

Hans> Martin Jørgensen wrote:
> [...]

Hans> Der er ikke ret mange ungdomshus-typer der går med makeup,
Hans> så måske er det de forkerte typer du kigger efter? :)

Der har ellers været temmeligt mange omkring jagtvej 69, men det kan
selvfølgeligt være at du ikke bor i KBH og ikke ved noget om det,
fordi du har nok ret i at der ikke er så mange af dem ude på
bøh-landet. Men det kan selvfølgeligt være at de allesammen bare
troede at det var fastelavn hele året, det ved jeg ikke.

Hans> Jeg ville ikke kunne holde ud at arbejde et sted hvor folk
Hans> går rundt i sorte jakkesæt med skorte og slips, jeg finder
Hans> det frastødende.

Det plejer at komme med årene helt af sig selv. Når man runder de 30
år og opefter, har fået kone og børn m.m., så gider de fleste ikke
længere rende rundt med makeup eller maling og piercinger i
ansigtet. Og så får de et ordentligt job med ansvar og løn, hvis de da
nogensinde fik en ordentlig uddannelse (hvilket også kan volde
problemer hvis man ser alt for ekstrem ud, som flere af de jagtvej
69-folk jeg har set temmeligt mange af efterhånden gør).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Nana Sørensen

Dato : 10-02-08 03:17

> [...]
> bøh-landet. Men det kan selvfølgeligt være at de allesammen bare
> troede at det var fastelavn hele året, det ved jeg ikke.

Gå lige med i en torsdagsdemo og tjek folks makeup. Der er ikke flere af dem
der går med makeup, end der i det normale gadebillede. Nok faktisk færre.

> [...]
> år og opefter, har fået kone og børn m.m., så gider de fleste ikke
> længere rende rundt med makeup eller maling og piercinger i

Nej. Bare nej. www.blackmarket.dk Opret en lynprofil og søg efter folk over
30. Der er ENORMT mange.

> [...]
> problemer hvis man ser alt for ekstrem ud, som flere af de jagtvej
> 69-folk jeg har set temmeligt mange af efterhånden gør).

Siden hvornår har det været svært at få en uddannelse med piercinger?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-08 20:29

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> bøh-landet. Men det kan selvfølgeligt være at de allesammen bare
> troede at det var fastelavn hele året, det ved jeg ikke.

Hvis du læste min underskrift ville du vel vide at jeg nok ved en
del om det.. Dem med makeup du tænker på er formodentlig såkaldte
"goth'ere" og dem er der slet ikke særligt mange af i ungdomshusmiljøet.

> [...]
> problemer hvis man ser alt for ekstrem ud, som flere af de jagtvej
> 69-folk jeg har set temmeligt mange af efterhånden gør).

Man kan sagtens have et fint job selv om man har piercinger eller
tatoveringer, det med makeup'en ved jeg ikke noget om, på trods af
at jeg kender rigtig mange fra ungdomshusmiljøet kender jeg ingen
der bruger makeup særlig anderledes end alle mulige andre mennesker.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Nana Sørensen

Dato : 11-02-08 00:42

> Hvis du læste min underskrift ville du vel vide at jeg nok ved en
> del om det.. Dem med makeup du tænker på er formodentlig såkaldte
> "goth'ere" og dem er der slet ikke særligt mange af i ungdomshusmiljøet.

Uhmm... Nu kommer jeg selv så meget i miljøet at jeg vist godt kan kende
forskel på dem du kalder goths og dem du kalder ungsomshustyper.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-02-08 10:21

Nana Sørensen wrote:
> Uhmm... Nu kommer jeg selv så meget i miljøet at jeg vist godt kan kende
> forskel på dem du kalder goths og dem du kalder ungsomshustyper.

Nu var det jo også Martin jeg svarede :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-02-08 13:42

Hans> Hvis du læste min underskrift ville du vel vide at jeg nok
Hans> ved en del om det.. Dem med makeup du tænker på er
Hans> formodentlig såkaldte "goth'ere" og dem er der slet ikke
Hans> særligt mange af i ungdomshusmiljøet.

Der er fandme flere af dem end alle andre steder jeg kender, i
ungdomshus-miljøet.

Hans> Jeg ville ikke kunne holde ud at arbejde et sted hvor folk
Hans> går rundt i sorte jakkesæt med skorte og slips, jeg finder
Hans> det frastødende.

Hans> Man kan sagtens have et fint job selv om man har piercinger
Hans> eller tatoveringer, det med makeup'en ved jeg ikke noget om,

Okay, fair nok: Din definition af "fint job" passer bare ikke med
min. Din definition af "fint job" er i min ordbog ikke særligt "fint"...

Hans> på trods af at jeg kender rigtig mange fra ungdomshusmiljøet
Hans> kender jeg ingen der bruger makeup særlig anderledes end
Hans> alle mulige andre mennesker.

Jeg kan kun sige at fjolserne har været meget omkring og i nærheden af
jagtvej 69 og det bliver en fornøjelse at ungdomshuset flytter væk fra
det centrale Nørrebrogade - med tilhørende mindre ballade for naboerne.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-08 13:50

Martin Jørgensen wrote:
> Der er fandme flere af dem end alle andre steder jeg kender, i
> ungdomshus-miljøet.

Jeg tror du vil finde langt flere goth'ere i The Black Cat i
Magstræde.

> [...]
> Okay, fair nok: Din definition af "fint job" passer bare ikke med
> min. Din definition af "fint job" er i min ordbog ikke særligt "fint"...

Well, et fint job kan jo fx. være elektriker, murer, eller andet
håndværk i den stil.. Men håndværkere er vel ikke nogen man bruger
der hvor du kommer fra?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-02-08 19:34

Hans> Jeg tror du vil finde langt flere goth'ere i The Black Cat i
Hans> Magstræde.

Nej, tak. Jeg ser (og har set) rigeligt af dem fra ungdomshus-miljøet,
så min kvote er opbrugt og jeg behøves aldrig mere at se flere af dem
(men så heldig er jeg nok ikke).

Hans> Man kan sagtens have et fint job selv om man har piercinger
Hans> eller tatoveringer, det med makeup'en ved jeg ikke noget om,

Hans> Well, et fint job kan jo fx. være elektriker, murer, eller
Hans> andet håndværk i den stil.. Men håndværkere er vel ikke
Hans> nogen man bruger der hvor du kommer fra?

Jo, masser af gange. Men jeg har aldrig nogensinde set, snakket med,
hørt om eller hyret en langhåret håndværker med makeup, lædertøj og
piercinger overalt i ansigtet og resten af kroppen - som der ellers er
masser af i ungdomshus-miljøet. De håndværkere jeg har kendt har
*IKKE* engang taget sådan en lærling med og jeg har brugt masser af
håndværkere i min tid...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-08 22:06

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> masser af i ungdomshus-miljøet. De håndværkere jeg har kendt har
> *IKKE* engang taget sådan en lærling med og jeg har brugt masser af

Jeg synes fanme at det er skræmmende at jeg, der har siddet inde i
3mdr pga. ungdomshussagen, åbentbart ved mindre om brugerne end du
gør :) Men EOD herfra, det kan ikke betale sig at spilde tid på dig.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-02-08 22:03

Hans> Jeg synes fanme at det er skræmmende at jeg, der har siddet
Hans> inde i 3mdr pga. ungdomshussagen, åbentbart ved mindre om
Hans> brugerne end du gør :) Men EOD herfra, det kan ikke betale
Hans> sig at spilde tid på dig.

1) Vedr. at du finder et eller andet "skræmmende"... Rent faktisk så har
jeg aldrig påstået at jeg kender ungdomshus-fjolserne bedre end
dig. Jeg er 100% sikker på at du kender dem bedre end mig og det føler
jeg ingen skam over at indrømme - tværtimod.

Men der er miljøer som jeg tror jeg kender til bedre end dig, og hvor
de fjolser aldrig nogensinde ville få et anstændigt/seriøst/"godt"
arbejde (jeg ved godt at du definerer "anstændigt/seriøst/godt
arbejde" som noget andet end mig).

2) Af ren nysgerrighed: Du har siddet inde i 3 mdr.... Lad mig gætte: Du
var med til at brænde biler af på Nørrebro og kaste brosten efter
politiet og det blev du dømt for?

Eller mener du at du er uskyldigt dømt? Jeg har nogen erfaring med
politiet, så det ville ikke undre mig at de ikke har opført sig
særligt meget "i overenstemmelse med reglerne" overfor dig...

Men det ville da være interessant at høre din historie. Den er
*VIRKELIGT* interessant og stadigvæk aktuel, så hvis du vil fortælle
den, tror jeg helt klart at jeg ikke er den eneste der meget gerne vil
læse den. Det eneste du skal være opmærksom på, er at der altid er
nogle fjolser herinde der tror at politiet altid har ret - hvilket jeg
bestemt er modstander af (been there, done that). Derfor forstår jeg
så også godt, hvis du ikke vil uddybe....

Så misforstå mig ikke: Politiet er nogle fjolser - det er vi enige
om. Men vi er nok ikke enige om hvordan man "demonstrerer". Og vi
er nok heller ikke enige om hvorvidt KBH Kommune "skylder"
ungdomshus-brugerne et nyt ungdomshus eller om ungdomshus-brugerne
skylder kommunen at betale en regning for ødelæggelser m.m.

Men jeg (vi, tror jeg) vil gerne læse din historie, tror jeg (jeg vil
ihvertfald gerne)..

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-08 13:55

Martin Jørgensen wrote:
> 2) Af ren nysgerrighed: Du har siddet inde i 3 mdr.... Lad mig gætte: Du
> var med til at brænde biler af på Nørrebro og kaste brosten efter
> politiet og det blev du dømt for?

Jeg er ikke dømt.

> [...]
> bestemt er modstander af (been there, done that). Derfor forstår jeg
> så også godt, hvis du ikke vil uddybe....

Well, nu er jeg ikke dømt.. :) Jeg er dog anklaget for ganske mange
sindsyge ting som der ikke findes nogle beviser på.

> [...]
> skylder kommunen at betale en regning for ødelæggelser m.m.
> Men jeg (vi, tror jeg) vil gerne læse din historie, tror jeg (jeg vil

Det er nok noget bedre at tage den efter retssagen, eftersom man som
anklagemyndighed har fisket ret meget efter beviser, faktisk så
meget så en af dem jeg sad sammen med blev begæret yderligere
varetægtsfængslet pga. et fingeraftryk der ikke engang tilhørte ham
selv.. ;) (det lyder som en joke, men det var faktisk hvad
anklageren sagde)

Man har også i pressen givet udtryk for at grunden til at man gerne
ville holde folk varetægtsfængselede var at man ventede på at nogen
fik lyst til at afgive en forklaring.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:39

> [...]
> med piercinger og makeup i ansigtet, være i en seriøs stilling på en
> seriøs arbejdsplads. Og jeg kommer mange steder...

Du definerer typer. det siger enormt meget om dig og dine fordomme, faktisk
en del mere end deres udseende siger om deres indre og deres arbejdsevne.
At din verden er lille, betyder ikke at den er ikke er større for andre.

> Jeg har heller aldrig nogensinde i hele mit liv hørt om det. Og jeg
> ville personligt ikke kunne holde ud af arbejde sammen med sådanne
> folk, der er del af en "ekstrem" subkultur.

Hvad er det for en ekstrem subkultur du hentyder til? Udseende er ikke en
subkultur.
Jeg ser f.eks ikke almindelig ud, men jeg lever et meget almindeligt liv.

> [...]
> render rundt med mange piercinger og makeup i ansigtet og ligner noget
> der er løgn. Dem kan man (næsten) ikke have ansat *NOGEN SOM HELST

DU mener at de ligner løgn. Jeg ville sikkert heller ikke synte at du er
flot i stilen, men gør det dig til en dårlig arbejder?

> [...]
>
> Nej, det samme er faktisk ikke helt gældende. Der er mange steder hvor
> overvægt ikke betyder noget for hvordan man udfører sit job.

Men du mener at piercinger gør at folk arbejder dårligt?

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:36

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Det er en gang vrøvl, Maria. Jeg har kendt flere, som har haft piercinger
> i ansigt og stadig haft glimrende job, hvor de sikkert tjente det dobbelte
> af hvad du tjener.

Netop. Men måske kommer Maria bare kun på een speciel slags arbejdspladser,
og kan derfor ikke forstå at der findes andre slags med andre holdninger.

> Mange steder formår man ganske udmærket af skelne mellem personens
> kvalifikationer og personens udseende.

Netop!

> [...]
> samme er jo gældende for kvinder, der slæber rundt på 50+ kg for meget,
> eller mænd, der ikke har været i bad i den sidste uges tid.

Og det er de alternativt udseende heldigvis også helt okay med. At
argumentet omkring at gamle damer bliver skræmt er lidt udvandet, det
accepterer vi/de endda også, og søger andre jobs, hvis udseendet ikke skal
ændres.

Fra : Holst

Dato : 08-02-08 19:30

Nana Sørensen wrote:

> Netop!

Men når det er sagt, så er der jo givetvis også arbejdsgivere, der
ligesom Martin er fordømmende og intolerante.

> [...]
> argumentet omkring at gamle damer bliver skræmt er lidt udvandet, det
> accepterer vi/de endda også, og søger andre jobs, hvis udseendet ikke skal

Når man vælger at skille sig ud fra den grå mængde på en eller anden
mere eller mindre rabiat måde, så må man jo også forvente, at et større
eller mindre segment af den grå masse tager anstød deraf.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 10-02-08 03:19

> Men når det er sagt, så er der jo givetvis også arbejdsgivere, der ligesom
> Martin er fordømmende og intolerante.

Jeps. Dem gider jeg/vi bare ikke arbejde for.
Hvis en arbejdsplads var så fordomsfuld at de ikke kunne acceptere mit
udseende, så gik deres fordomme nok også i andre retninger, og sådan nogle
mennesker omgåes jeg bare helst ikke.

> Når man vælger at skille sig ud fra den grå mængde på en eller anden mere
> eller mindre rabiat måde, så må man jo også forvente, at et større eller
> mindre segment af den grå masse tager anstød deraf.

Jeps. Ingen problemer i det. Jeg syntes dog at tilråd og andre grimme
kommentarer er pinlige. Ikke for mig, men for dem der udstøder dem. Mangel
på pli simpelthen.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:33

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Jeg kommer hver eneste dag på et hav af arbejdspladser og INGEN steder er
> det i orden at have piercinger i ansigtet eller tungen. Det er simpelthen
> ikke socialt acceptabelt blandt voksne.

Mystisk. Jeg kender ellers masser af piercede mennesker der har fede jobs.
Men på den anden side... De arbejdspladser du taler om, som ikke vil
ansætte folk der ser altrnative ud. Det siger kun noget om deres holdning,
ikke om kvaliteten af det arbejde der kan komme fra en alternativt udseende.
I virkeligheden er det nok heller ikke så fedt at arbejde for nogen der er
så indspiste at de ikke kan se bort fra udseende.

> Der skal nok findes enkelte arbejdspladser (som piercingsteder), hvor det
> er ok, men som hovedregel, nej.

Hvor tror du så de arbejder? Men du mener sikkert at ingen af dem arbejder?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-02-08 03:58

Nana> "Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> wrote in message
-snip-
Hans> // Hans -- http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset,
Hans> Jagtvej 69

Nana> Og det VED du? Det sjove er, at man ikke kan se på folk hvad

Jep, det ved jeg. Man kan bare spørge folk af, hvis man er i tvivl.

Nana> de arbejder med. Det kan godt tænkes at drukpunkerne ikke
Nana> laver ret meget fornuftigt arbejdsmæssigt, men der er MASSER
Nana> af folk der ser 69-agtige ud, som har fine og velbetalte
Nana> jobs. Så tys med fordommene.

"Masser og masser". LOL...

Nana> Kommer du i kredse, hvor det ville være accepteret at se
Nana> sådan ud? Nej, vel? Taler du med piercede folk på gaden om
Nana> deres job? Nej, vel? Så tys tys.

Tilgengæld kommer jeg i masser af virksomheder, hvor de fjolser ikke
er ansat - højst i en stilling som ufaglært arbejdskraft - og alene
pga. at det er umuligt at finde ordentlig arbejdskraft i disse
tider. Så jeg ved rent faktisk en del om hvor de personer - *IKKE*
arbejder og så kan man jo bare slutte omvendt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-08 13:29

Martin Jørgensen wrote:
> Nana> laver ret meget fornuftigt arbejdsmæssigt, men der er MASSER
> Nana> af folk der ser 69-agtige ud, som har fine og velbetalte
> Nana> jobs. Så tys med fordommene.
> "Masser og masser". LOL...

Så var vi tilbage ved fordommene :)

> [...]
> tider. Så jeg ved rent faktisk en del om hvor de personer - *IKKE*
> arbejder og så kan man jo bare slutte omvendt.

Du taler som du har forstand til..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-08 13:50

> Du taler som du har forstand til..

Det er vi jo nødt - alle sammen. Jeg har dog samme erfaring: Piercinger i
ansigtet er ikke velkomment eller acceptabelt steder, hvor man arbejder
sammen med andre og hvor en nogenlunde præsentabel fremtoning betyder
noget - dvs. ved ekstern kontakt eller større intern kontakt. I forretninger
undgår jeg da også grimt piercerede personer, netop fordi deres personlige
valg forstyrrer mine valg.

Til gengæld betyder det ikke noget som helst om du er tyk, tynd, gammel
eller bare grim - så længe det ikke ødelægger det budskab, dit job har i
sig.

Mvh Maria

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:44

> [...]
> forretninger undgår jeg da også grimt piercerede personer, netop fordi
> deres personlige valg forstyrrer mine valg.

Nej, men ikke alle fede jobs handler om kundekontakt. Ergo SER du ikke alle
medarbejdere, vel?
Piercede folk ved godt at den slags arbejd er svært med det udseende. Ingen
bitcher over det. Faktisk kun dig.
Og hvis du føler dig forstyrret af piercinger og grimhed, så skal du måske
arbejde lidt med at abstrahere.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:42

> [...]
> >>

> Nana> Og det VED du? Det sjove er, at man ikke kan se på folk hvad
>
> Jep, det ved jeg. Man kan bare spørge folk af, hvis man er i tvivl.

Nej, det ved du jo åbenbart ikke, når det du siger ikke passer. Jeg kender
de her mennesker. Jeg ved hvad du arbejder med. Det gør du ikke.

> [...]
> Nana> laver ret meget fornuftigt arbejdsmæssigt, men der er MASSER
> Nana> af folk der ser 69-agtige ud, som har fine og velbetalte

Ja, masser. Hvilken af ordene var for svære?

> [...]
> tider. Så jeg ved rent faktisk en del om hvor de personer - *IKKE*
> arbejder og så kan man jo bare slutte omvendt.

Så du kommer i ALLE former for virksomheder i hele landet på alle
tidspunkter? Det må være et meget stressende arbejde.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-02-08 12:34

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> dem med ligefrem de højeste stillinger i samfundet... Kan man vist
> roligt sige... De ligger og kravler rundt nede omkring "ufaglærte

Whatever, så længe man tjener mere end en politibetjent ;)

> Har du nogensinde set en direktør gå rundt sådan? Eller helt generelt,
> folk med en høj uddannelse og gode stillinger? Jeg har aldrig.

Nu er det jo ikke alle der ønsker at have den jobs.
Men der er sgu ret mange der har gode uddannelser indenfor miljøet.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-02-08 18:46

> Whatever, så længe man tjener mere end en politibetjent ;)

Haha.... Tak for den.

> Nu er det jo ikke alle der ønsker at have den jobs.
> Men der er sgu ret mange der har gode uddannelser indenfor miljøet.

Netop. Og det er nok heller ikke mange alternative der gider at arbejde
sammen med indspiste og firkantede mennesker.
Jeg har det personligt sådan, at hvis en virksomhed ikke kan se bort fra mit
udseende og i stedet se på min arbejdsindsats, ja, så gider jeg faktisk ikke
at arbejde for dem. Jeg ved hvad jeg kan og jeg ved hvor intelligent jeg er.
Hvis de ikke kan se de, så nåh, videre til noget andet. Jeg ville kaste op
over den holdning på sigt.

Fra : Sidsel Kirketerp

Dato : 07-02-08 01:13

Tak for alle svarene !!!!!
Jeg fik svar på mit spørgsmål, om det er lovligt at pierce mindre årige - og
ja det er det desværre - undrer mig såre over at der ikke er nogen
lovgivning på området.

For ja - vi ved vel alle sammen hvordan teenagere kan finde på at opføre
sig modsat og med hovedet under armen - en lovgivning ville være med til
dels at beskytte de unge mod sig selv - dels ville det give forældre /
samfundet mulighed for at sanktionere en overtrædelse af et forbud.

Hvad angår min datter må det være enhver forældres ret at klare den sag som
man mener bedst. Det har jeg gjort og jeg behøver ikke flere råd i den
retning.

Med venlige hilsner
Sidsel