tilbehør til engelsk bøf (haster)
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 08-03-08 11:09

Hej NG

Håber der er nogen der læser dette hurtigt og har en god idé....
Vi skal have engelsk bøf i aften og kunne godt tænke mig noget andet
tilbehør end det normale (bløde løg og lidt grøntsager) nogen der har nogle
gode forslag som kom gerne med dem...

MVH
Heidi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-03-08 11:32

"Heidi Bech Petersen" <moribrovst@hotmail.com> wrote in

> [...]
> tilbehør end det normale (bløde løg og lidt grøntsager) nogen der har
> nogle gode forslag som kom gerne med dem...

Langtidsbagte tomater.

Halvér tomaterne og drys med dine foretrukne krydderurter eller pesto. Drys
også med salt, peber og husk endelig lidt sukker.

Bag ved 75-100 grader i 4-6 timer.

Bagte rodfrugter.

Køb nogle passende rodfrugter, f.eks. selleri, rødbeder, gulerødder osv.
Snit dem i passende ligestore stykker i put dem i et ovnfast fad med lidt
af dine foretrukne olie. Dup med lidt af samme olie, drys med salt og peber
og evt lidt tørrede krydderurter og bag ved 200 grader til alt er mørt.
Afhængig af størrelsen typisk mellem 30 og 50 min.

Begge dele skulle være lige til at gå til og ingredienserne nemme at
skaffe. Især tomaterne er frygtelig vanedannende hvis man kan vente til de
har fået nok. Smagen komprimeres, så jo længere de får i ovnen jo bedre.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 08-03-08 22:10

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og evt lidt tørrede krydderurter og bag ved 200 grader til alt er mørt.
> Afhængig af størrelsen typisk mellem 30 og 50 min.

Hej Kent

Mums det smagte godt... og hvor kan man bruge det til mange opskrifter.. Det
er ikke sidste gang det bliver lavet...
Tusind tak for hjælpen

Venlig hilsen
Heidi

Fra : Gert Krabsen

Dato : 08-03-08 23:00

Heidi Bech Petersen skrev:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Kent
>
> Mums det smagte godt... og hvor kan man bruge det til mange opskrifter.. Det
> er ikke sidste gang det bliver lavet...

Prøv næste gang at svitse dem først i en gryde - i olie + en sjat Balsamico.

Fra : jos

Dato : 13-03-08 23:58

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv næste gang at svitse dem først i en gryde - i olie + en sjat
> Balsamico.

Og prøv at variere med et tilskud af almindelige frugter.
Æbler, pærer, annanas vindruer blommer etc. rist på panden istedet for
ovnen.

fint til meget fisk også!

finn