Inspiration: Røde pølser med spagetti
Fra : Jens Bruun

Dato : 05-03-08 21:25

Well, det er måske at strække den til det yderste, men i dag havde jeg ikke
lige fået købt ind, så jeg måtte improvisere lidt over de tilstedeværende
råvarer:

- Røde pølser
- De Cecco pasta
- Hjemmelavet pesto

Mens pastaen koger, varmes pølserne i næsten-kogende vand. Når pastaen er
kogt al dente, vendes den med og god gang hjemmelavet pesto. Serveres med
røde pølser, skåret i passende stykker. Smager faktisk tæt på fremragende
(også ungerne elsker det), og går rigtigt godt med en Semper Ardens IPA til
12,95 fra SuperBest.

Bon appetit!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Søren

Dato : 06-03-08 21:12

> [...]
> røde pølser, skåret i passende stykker. Smager faktisk tæt på fremragende
> (også ungerne elsker det), og går rigtigt godt med en Semper Ardens IPA

Jeg foretrækker stegte pølser. Hvis der skal bespises barnlige sjæle er der
samtidig lejlighed til at brillere med den stegte pølses ypperligste
varianter: Blæksprutten.

Afskær 2 stk 3-4 cm pøsleende fra hver pølse. Midten af pølsen gives til
hunden.
Lav et snit 1 cm fra enden og hele vejen til den nys afskårne ende. Rul
pølsen 90°, og skær igen.
Det er vigtigt at blæksprutten 'hoved' ikke er gennemskåret.

Mens pølserne steges træder blæksprutterne frem.

Velbekomme

Søren

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-03-08 07:44

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on onsdag 5. marts 2008 at 21:25
+0100 wrote:
> [...]
>ikke
>lige fået købt ind, så jeg måtte improvisere lidt over de tilstedeværende

He he - lige til at begynde med, tænkte jeg at nu havde mr. Bruun fået
trang til en lille let anretning bestående af ingredienserne provokation
og ironi garneret med munterhed i passende mængde.
Ved nærmere eftertanke så rammer du jo nogte helt centralt. Pølser er
blevet til et andenrangsprodukt som ingen rigtig vil beskæftige sig med
som rigtig mad. Det er synd og skam.
Det er selvfølgelig rigtigt at der produceres en masse pølser, der rent ud
sagt er af en gyselig kvalitet, og som ikke er bedre værd end at bruge som
foder til naobens møgkøter. Men der findes altså også en mængde
fremragende pølser, der smager ualmindeligt godt - det barokke er at det
ikke engang behøver at være de dyreste.
Jeg køber ofte pølser ved Egtved Slagtehus (og er der nogle af gruppens
læsere, der bor i nærhden, så kig forbi: det er topkvalitet til rimelige
penge), og konstaterer hver gang at det smagsmæsigt og sensorisk er
særdeles lækkert.
Dertil kommer at man i de fleste velasorterede supermarkeder kan købe
kålpølser fra Slagter Lampe i Haderslev eller fra Højer Pølser i, ja
Højer. De er fremragende både sammen med grønkål og stuvet hvidkål eller
en gang spinat der er tilberedet med sukker og salt. dem der bliver til
overs er glimrende som pålæg.
Jeg køber desuden ofte ind i Tyskland og må konstatere at pølser i alle
afskygninger bestemt kan være velsmagende kvalitetsprodukter.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-03-08 08:13

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> Jeg køber desuden ofte ind i Tyskland og må konstatere at pølser i alle
> afskygninger bestemt kan være velsmagende kvalitetsprodukter.

Synes egentlig ikke Lampes er så fremragende som Vollstedts var for år
siden. De var en oplevelse, men om det har ændret sig med Vollstedt
fremmarch som supermarkedsvare, aner jeg ikke

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 11:40

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Synes egentlig ikke Lampes er så fremragende som Vollstedts var for år
> siden. De var en oplevelse, men om det har ændret sig med Vollstedt
> fremmarch som supermarkedsvare, aner jeg ikke

Jeg giver dig ret i at Lampes kålpølser ikke er helt så gode, og kraftfulde,
som en kålpølse bør være.
Men ofte er det desværre den eneste kålpølse der er at vælge imellem. Synd
og skam.

Fra : Max

Dato : 07-03-08 15:18

Hej Frank

> alle afskygninger bestemt kan være velsmagende kvalitetsprodukter.

Har du prøvet slagteren fra Hou's pølser ?

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-08 15:22

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> He he - lige til at begynde med, tænkte jeg at nu havde mr. Bruun fået
> trang til en lille let anretning bestående af ingredienserne
> provokation og ironi garneret med munterhed i passende mængde.

Indlægget er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet, men er nu reelt nok.
Jeg var positivt overrasket over, hvor godt resultatet blev med *så* få og
simple råvarer.

> Ved nærmere eftertanke så rammer du jo nogte helt centralt. Pølser er
> blevet til et andenrangsprodukt som ingen rigtig vil beskæftige sig
> med som rigtig mad. Det er synd og skam.

Ja. Jeg elsker pølser, og har faktisk en svaghed for den røde variant.

> Jeg køber desuden ofte ind i Tyskland og må konstatere at pølser i
> alle afskygninger bestemt kan være velsmagende kvalitetsprodukter.

Enig. Aldi har sjovt nok nogle tyskproducerede pølser, der faktisk er ganske
hæderlige.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 07-03-08 12:22

On 7 Mar., 15:21, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Ja. Jeg elsker pølser, og har faktisk en svaghed for den røde variant.

Også mig. Af samme grund står kødhakker med pølsehorn og kageplader
også på ønskesedlen til min snarlige fødselsdag. Så bliver der også
ordentligt hakkekød og nemmere vaniljekranse :)

Hurra for mit nye hus med et helt kælderrum dedikeret til
køkkenmaskiner!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang